Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#324316
Jeg er blandt de heldige, de har fået en PlayStation 5, men har indtil videre beholdt min PlayStation 4 Pro, da både jeg og min bedre halvdel spiller en del, når vi nu ikke kan komme til koncert, på café, i biografen og så videre. Derudover er den fortsat bedst til VR.

Kan det passe, at det ikke er muligt med automatisk synkronisering af spil-data på tværs af begge systemer, når vi har to konsoller i samme husstand?

Som for eksempel:
Jeg har spillet "Days Gone" på PS4 og via. mit +abonnement sendes spil-data automatisk til "skyen", når jeg afslutter og går i pause.

Da jeg startede PS5 op hentede jeg alle spildata ned og spillede videre på denne maskine.

Spil-data går automatisk op i skyen, når jeg sætter PS5 i pause, men en kopi af disse data ender ikke på min PS4.

Er det ikke muligt at gøre denne synkronisering automatisk?

/Henrik
#327234
For at kunne overføre data mellem disse to systemer skal du først sikre dig, at din PS4 er opdateret til den nyeste firmware for at kunne bruge dataoverførselsfunktionen. Du skal også logge ind med den samme PSN-konto for begge maskiner. Dernæst skal du oprette forbindelse til den samme internetforbindelse til din PS4 og PS5, så de kan genkende hinanden. Hvis du opretter forbindelse via Wifi, kan du bruge netværksledningen tilsluttet fra den ene computer til den anden for at fremskynde dataoverførslen.

Når du har alt klar, hvis dette er første gang du starter din PS5, beder systemet dig om at oprette et par indstillinger, herunder overførsel af data. Hvis dette ikke er din første opstart, skal du gøre følgende:

Trin 1: Gå til "Indstilling" i øverste højre hjørne af skærmen.
Trin 2: Vælg “System”
Trin 3: Fortsæt med at vælge “Systemsoftware”.
Trin 4: I dette afsnit skal du vælge "Dataoverførsel" for at starte dataoverførselsprocessen.
De næste trin, du udfører, er de samme for første gang du starter PS5:
Trin 5: Skærmen viser ting, du skal bemærke, før du overfører data. Du fortsætter med at trykke på "Fortsæt".
Trin 6: Når systemet skifter til "Forbered dig på dataoverførsel", skal du trykke på og holde tænd / sluk-knappen nede på PS4, indtil du hører en lyd.

Trin 7: PS5 vil nu bede dig om at vælge de data, du vil konvertere, f.eks. Spil eller applikation. Vælg det, du vil flytte, og klik på "Næste".

Trin 8: Klik på "Start overførsel" for at udføre dataoverførslen, det tager kort tid at gennemføre, og i løbet af denne periode er du midlertidigt ikke i stand til at bruge begge maskiner.

Trin 9: Når dataoverførslen er afsluttet, genstarter PS5. På dette tidspunkt downloades spil og applikationer i baggrunden, så du skal bare vente på, at de er færdige med at downloade.
#327237
Det svarer desværre ikke helt på trådstarters spørgsmål. Det du beskriver er, at man overfører spil og fremskridt når man tilslutter sin PS5 første gang. Det er ikke en kontinuerlig synkronisering af spildata mellem de to.

Jeg har samme issue på mine konsoller, hvor jeg også er nødt til at gå ind og aktivt vælge, at downloade spildata fra PS+ hvis jeg vil have dem ned. Det du henter er dog selve filen med savegames, så din konsol vil prompte dig for at overskrive de eksisterende savegames, hvilket er lidt nervepirrende. Især fordi det eneste du kan se er navnet på filen (som ofte er noget meningsløst såsom savegame001) og så en dato. Det er ret irriterende, at den ikke bare kan holde tingene ved lige selv - den kan godt uploade til skyen men den downloader bare ikke noget af sig selv lader det til.
#327239
Det er netop problemet som du også roder med, der er mit problem, Torben.

Jeg har som udgangspunkt ingen problemer med at få mine "saved data" ned på mine konsoller, men opdateringer i spil fra PS4 til PS5, eller den anden vej virker ikke automatisk og det er ret stramt!?

Ved man om det er noget man påtænker at løse?
#327246
Jeg kan se, at Sony har beskrevet hvad der er muligt, og 2x PS5 kan godt finde ud af det, men PS4 spil skal have data manuelt downloadet hver gang uanset hvilken maskine man spiller det fra
https://www.playstation.com/en-us/suppo ... d-storage/

Hvis jeg kigger under PS4 cloud storage, så ser det også ud til, at 2x PS4 burde kunne finde ud af det.