Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312317
Microsoft har åbnet for registrering i Danmark til betaen af xCloud, altså deres spilstreaming. Folk lukkes ind i flere omgange, så man skal registrere sig på forhånd, hvis man vil være med i første bølge: https://www.xbox.com/en-GB/xbox-game-st ... ect-xcloud

Til at starte med vil det virke på Android. Der findes også en app til iOS og man må forvente, at det også senere vil virke på Microsofts egne platforme.

Billede
#313888
Jeg har fået mail om, at jeg er kommet med i preview. Jeg har ikke prøvet endnu idet de noterer, at det til at starte med er begrænset til mobil-Android. Jeg ved ikke om jeg orker at spille konsolspil på en mobilskærm - få nu Android TV og lign. med i stedet!

Andre der er kommet ind og har prøvet det?
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-05-08 at 13.08.27.png
Screenshot 2020-05-08 at 13.08.27.png (212.33 KiB) Vist 24446 gange
#313922
Ok, det er da rimelig ligetil og virker forrygende godt?
Har tilsluttet HDMI adapter via USB-C og kørte det på min 43" skærm. Det synes at være ok, der er lidt hakken hist og her men klart noget man kunne tage fat i og spille, hvis man får adgang til egne titler.

Lige nu kun prøvet en titel , jeg er dog men på dette, i forhold til GeforceNow som var en fiasko for mig, og synes ikke helt at være så simpelt at få igang som dette.

btw, så bruger jeg en Stratus XL controller med min Android mobil.
#313926
Rasmus Larsen skrev: 8. maj 2020, 11:10 Jeg ved ikke om jeg orker at spille konsolspil på en mobilskærm - få nu Android TV og lign. med i stedet!
Så er du lidt heldig hvis du kan finde ud af og side loade, og har et AndroidTV kompatibel joystik.
edit: Efter nogle timers test, så tænker jeg lidt, hvorfor skal man egentlig have AndroidTV support? Har man det på sit tv, har man vel også sin Xbox tilsluttet, og det er jo altid bedst med ens xbox afspilning. Streaming på mobil er kun fordi man ikke er i nærheden af sit tv, så måske derfor vi ikke får officiel AndroidTV support.

Jeg hentede apk, installerede den på AndroidTV, og så skulle jeg lige bruge joystik til at trykke login, og så med fjernbetjening skrive login og kode i Chrome (som jeg også har installeret) , måske enklere i den indbyggede AndroidTV browser :)
Så var det ellers med joystik derfra.

Menu virker som at hoste og så tror man spillet virker a.h.t. men nej, det er kun menu funktionerne som halter , når spil (Dirt rally 2) startes, så kører det ok, dog ikke UHD opløsning og lidt grynet i forhold til mobil telefonen som jeg prøvede på.

Men hvis de gad fixe menu lag og login med tv remote, så ville app da virke fint p AndroidTV.

Så sideload apk, og du har den på tv , her bruger jeg Sony XF modellen serie. og med LAN tilkobling.

link til apk: https://www.apkmirror.com/apk/microsoft ... -download/

slet link hvis i mener den ikke må være der :)

Edit:
Så er det "Forza motorsports 7", det sker sgu godt ud, selvom det er en stream. Der er lidt lag her og der men jeg har heller ikke en super forbindelse.
Hvis det ikke lige var for de 4K på min tvskærm og xbox x, så ville det her være ok men jeg har slet ikke købt motorsports 7 :)

Man kan også streame direkte fra ens konsol, det giver dog ikke mening i samme hus.

GeforceNow ud, Xbox streaming er IN <B
#313964
En lille update,
jeg har prøvet app på min Xiaomi S boks nu, og her er responstid i menu, super hurtig , måske næsten for hurtig da den hopper flere gange frem når man rykker rundt med joystik nu.

Men helt klart bedre menu oplevelse på Xiaomi boks.
Derimod, så kører Xiaomi WIFI, og tilsyneladende har jeg en dårlig konfig selvom router er 10 cm væk, eller wifi på xiaomi er dårlig, for der kommer en masse udfald, og spil er ikke særlig spilvenlig mere.
#314017
Det har Microsoft ikke bekræftet men de har dog sagt at xCloud delen integreres med Xbox game pass, som er deres abonnement hvor man i dag kan downloade et katalog af spil. Derefter vil man så også kunne streame spil, i princippet til alverdens enheder (dem som MS mener skal understøttes).