Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ninja_v1
#311482
Hej
Jeg er fuldstændig grøn på dette område.... hvad skal jeg lede efter ( brugt )hvis jeg skal ha biget underholdning til mine børn på 7 og 10 år....

Jeg spillede selv på PS 1 og del meddel of honnor på PC
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#311491
De mest profilerede spil til PlayStation og Xbox er nok til et lidt større publikum, men der er også mange gode børne/familiespil i kataloget. Jeg har ikke erfaring med seneste Nintendo Switch, men imellem Xbox og PlayStation så ville jeg satse på PlayStation, hvis jeg stod i dit sted.

Hvis I har en Apple TV-boks i hjemmet, så er der også en del timers god underholdning til børn på Arcade-spiltjenesten, som ikke koster særlig meget.
Af allo
#311511
jeg ville komme hjem et puslespil med så mange brikker som muligt (1000, 5000, 70.000, U name it tusind :-) ) og så ville jeg sige til dem: 'når I er færdige med det så må I godt åbne den her (en anden pakke)' - 'hvad er der i den anden far??' - 'måske en lille hvalp? en kæmpe is? en Xbox?? bare kom i gang så I kan finde ud af det'

og så jeg ville helt sikkert vælge Xbox One S eller X - og her er hvorfor:

Game Pass abonnement til enten 79kr eller til 99kr (jeg ville vælge det til 79kr) som er uden binding

her er liste over alle de (lige nu 260) spil som man kan spille:

https://www.xbox.com/da-DK/xbox-game-pass/games

alt fra 'Ori' til 'Kingdom Hearts 3' til de bedste racerspil til 'Disneyland Adventures' og 'Rush: A DisneyPixar Adventure', gamle spil, en del af de nyeste spil, klassikere m.f.

79kr/md og så står den på underholdning (for begge to og også for dig hvis det skulle være - for der er SÅ MANGE gode spil at vælge imellem) hver gang de tænder for konsollen

jeg ville helt sikkert vælge Xbox One samt Game Pass til 79kr

dog så ville jeg sige 'nej' til alle de onlinespil - til samtlige onlinespil (ligegyldigt om det er 'Minecraft' eller 'Fortnite' eller et 117. af slagsen) - de første 5t. er hygge nok men bagefter så står den på afhængighed og 'jeg skal på fordi andre er på' og andre forklaringer som gør at man sidder fast i et eller to onlinespil og lave præcis det samme hver eneste gang man spiller - så hellere opleve og udforske andre (ikke online) spil
Af aalb1970
#311543
Skal det være på en stor skærm?

Ellers kunne du måske satse på en tablet. Der er mange spil til børn, og de koster ikke så meget som det typiske konsolspil.
Af Ninja_v1
#311558
Hej

Sådan en Xbox one - og et game Pass - spørg måske lidt dumt - men hentes spil så bliver installeret på xboxen eller ?
Af allo
#311561
ja Ninja_v1 - de bliver installeret på konsollen (men du kan også vælge at tilslutte en ekstern harddisk og installere dem der - men som udgangspunkt så bliver de installeret på selve konsollen)

er man done and done med et spil eller gider man det ikke mere så sletter man det bare