Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304644
Apropos snak om, hvilken GB-version af Apple TV, som man bør vælge. Jeg har efterhånden en god pulje Arcade-spil installeret og jeg er ved at ramme loftet.

Xcode angiver følgende for min 64GB Apple TV 4K: "55,95 GB (774,9 MB available)"

Så altså, hvis man vil anvende Arcade eller generelt bare installere spil, så bør man nok satse på 64GB-versionen. Ca. 8GB er tilsyneladende reserveret til systemet.

EDIT: Talte efter. Der er på boksen installeret 42 Arcade-spil og 41 øvrige spil, foruden en masse apps til diverse streamingtjenester.

EDIT 2: Infuse melder om, at min Apple TV løb tør for lagerplads, så tvOS har slettet metadata mv. i Infuse i forbindelse med dens dynamiske styring af lagerplads.
Vedhæftede filer
IMG_9150.jpg
IMG_9150.jpg (925.58 KiB) Vist 9581 gange
Af Takeawayyyy
#304898
Apple Arcade er god. Jeg tilbragte hele natten med at prøve alle spil. Jeg elsker det look, de er gået efter. Jeg synes, de har gjort det godt. Jeg håber, at Apple snart tilføjer flere spil i fuld længde. Ocean-horn 2 ser og spiller fantastisk ud. Hvis du vil spille det på Android, så find det med samme navn på Apknite. Højt anbefalet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305124
Jeg fik i weekenden prøvet flere af de nye spil, som er tilføjet på Arcade de seneste par fredage.

Inmost er altså et ret stærkt spil og en af mine favoritter på Arcade indtil videre. Lad jer ikke snyde af pixelgrafikken. Det er et bevidst valg og det fungerer virkelig godt, når man først er i gang. Jeg er ret sikker på, at Inmost ville være blevet en klassiker, hvis det var udkommet i sin tid til tidligere konsolgenerationer. Det fantastiske lydspor kunne man dog næppe have opnået på gamle spilkonsoller.
Det findes også på Steam og til Nintendo Switch.

Billede

Yaga virker også ret underholdende, men jeg er ikke nået så langt endnu. Skørt lydspor, god humor og fantasifuld rollespilsverden.
Findes også til PlayStation 4, Xbox One og Nintendo Switch.

Billede

The Bradwell Conspiracy kører simpelthen for dårligt til, at man kan nyde det på Apple TV 4K. Lidt ærgerligt for jeg tror mest af alt det er et optimeringsproblem.

Sociable Soccer er en slags efterfølger til det klassiske Sensible Soccer. Det er fin underholdning, hvis man er til fodbold-spil, men jeg ville ønske, at de bare havde poleret Sensible Soccer og genudgivet det i stedet.

UFO on Tape - spil nummer 100 på Arcade - er ikke specielt godt, efter min mening. Og det kører desuden skidt på boksen.

The Mosaic virker lovende, men jeg skal lidt længere ind i det for at kunne vurdere det.

Skate City fik jeg brugt mere tid på. Det er ikke et nyt Tony Hawk og det bliver nok aldrig en klassiker indenfor skateboard-genren, men det er OK underholdning, hvis man er til sportsspil. Det virker meget simpelt i starten, men læringskurven er stejl og det bliver til tider frustrerende svært, når man skal kombinere tricks. På den gode måde, men stadig så man har lyst til at kaste med controlleren. Sådan skal skateboard-spil fungere :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305125
Mine foreløbige favoritter på Apple Arcade (til Apple TV) er:
- Sayonara Wild Hearts
- Inmost
- Pilgrims
- Stela
- Rayman Mini

Yaga og Oceanhorn 2 er kandidater, men jeg skal bruge lidt mere tid på dem.

Hvis man vil prøve Arcade på Apple TV, så synes jeg, at man skal starte med nogle af af disse titler. De kan - og bør - alle spilles med controller. Særligt Sayonara Wild Hearts og Stela løftes af, at man får spillene op på den store skærm og med ordentlig lyd.
#305173
Jeg har netop afmeldt Arcade igen med udgangen af november. Jeg fik det ikke brugt og de spil ungerne ville hente var stadig de øvrige møgspil med mikrotransaktioner :(
#306841
Apple har kåret Sayonara Wild Hearts som bedste spil på Arcade. Jeg synes, at det er fortjent, at dette spil får anerkendelse. Et originalt spil, som er virkelig godt skruet sammen.

Personligt synes jeg også, at det er forfriskende med den øgede konkurrence, der giver et lidt mere mangfoldigt spiludvalg. Jeg er glad for både min PlayStation og Xbox, men de store udgivelser sidder lidt fast i nogle genrer. Særligt på Xbox er skydespil - og mange af dem er bestemt underholdende - ved at være ret dominerende.

Apple kårer årets bedste spil til Apple TV & Arcade
#307411
Apple melder i dag i en pressemeddelelse, at de sammen med studiet Bit Fry Game Studios lancerer en ny serie af sportsspil kaldet Ultimate Rivals på Arcade. Det første - ishockey - lanceres i dag. Til foråret lanceres et Basketball-spil.

Det lyder som om, at der er 4-persons multiplayer. De får også indskudt, at det kører i 60fps.

Billede

Link til pressemeddelelsen: https://www.apple.com/newsroom/2019/12/ ... le-arcade/
#316267
'Beyond a Steel Sky' er udkommet på Arcade i dag. Hvis I ikke har spillet 'Beneath a Steel Sky' i 90'erne, så siger det jer måske ikke så meget, men det blev et kult-spil i eftertiden.Der har været meget hype om opfølgeren, så det er bemærkelsesværdigt, at Arcade får spillet før PlayStation, Xbox, Steam osv.

'Beyond a Steel Sky' er første store spil på Arcade – senere på PC, konsol
#316276
Og her er de næste skridt med tvOS 14. Bl.a. kan spil-udviklere kræve A12-chip eller højere for spil. Der kommer motion, haptisk feedback, lys, konfigurerbare knapper mv. til controllere.

Også nyt Game Center samt mulighed for at tilknytte særskilt Game Center-konto til hver brugerprofil på Apple TV.

Apple sætter rammerne for "high-end spil" med tvOS & iOS 14

Og følgende ord er så ren spekulation: Der går jo rygter om en spil-controller fra Apple, så nogle af disse ting kommer ikke nødvendigvis kun Sony og Microsoft controllere til gode. At minimumkrav sættes ved A12 kunne jo også indikere, at næste Apple TV mindst får det.
#316993
De bedste spil på Apple Arcade efter vores opfattelse dækker bl.a. over Sayonara Wild Hearts, Stela og Inmost.

Apple TV: Bedste spil fra Apple Arcade & App Store


Siden publicering af den artikel er der kommet andre gode spil, herunder Little Orpheus, Beyond a Steel Sky og Creaks fra Amanita (Machinarium m.fl.), som er et rigtig (u)hyggeligt spil, der kan anbefales.

Creaks kommer til bl.a. PS4, Xbox og PC i morgen. Har været på Apple Arcade (til Apple TV) siden 10. juli. Flere spil (Beyond a Steel Sky, Creaks, Yaga, Sayonara Wild Hearts, Stela, Necrobarista osv.) er begyndt at udkomme på Arcade først, noterer vi os. Gad vide, hvor mange penge Apple sender afsted for at sikre sig tidsbegrænset eksklusivperiode.
Vedhæftede filer
creaks_trumpet_02_adj_3840.0.jpg
creaks_trumpet_02_adj_3840.0.jpg (166.91 KiB) Vist 6664 gange