Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318292
På tvOS 14 kan man nu se kommende spil på Arcade, hvis man scroller ned i app'en.

F.eks. The Last Campfire udkommer også senere på Switch, Epic og Steam. Det står til at koste 3x den månedlige pris på Arcade.

Samurai Jack: Battle Through Time, som kom for nylig, koster andre steder mere end 6x den månedlige pris på Arcade.

Der mangler stadig nogle store og gode spil på Arcade, men prisen er det svært at være utilfreds med. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis der kommer en overbygning på et tidspunkt. En familiepakke til normalpris og en pakke med større spil til en højere abonnementspris. Med nye spil, hvoraf mange også udkommer til konsoller senere, virker prisen på 39 kr/md. ikke holdbar i længden.
Vedhæftede filer
arcadecomingsoon.jpg
arcadecomingsoon.jpg (154.64 KiB) Vist 7618 gange
#318360
The Last Campfire udkom i går på de forskellige platforme. Det koster 109 kr. på PlayStation.

Det kunne være interessant at være en flue på væggen hos Sony i disse dage. Prisen svarer til næsten 3 måneders Arcade, og man kan på Apple TV-boksen bogstaveligt talt spille dette spil - og andre - ligesom på en PlayStation med DualShock 4 controller.

Hvorfor har Sony åbnet for, at DualShock kan forbinde til Apple TV nu hvor PlayStation Now tjenesten slet ikke er velkommen på tvOS/iOS? Det virker lidt skørt.
#319807
kabri skrev: 22. jul 2020, 07:31BASS2,, Beyond a steel sky - er der andre som oplever ret dårlig performance? Lav og ustabil frame rate... Jeg tænker her på AppleTV.
Jeg talte med en af udviklerne bag Beyond a Steel Sky i dag. De mener at have løst de fleste udfordringerne nu. Ved lancering var spillet sat til at rendere i 4K, hvis man kørte det på Apple TV 4K. Det gav framerate på 20fps i flere situationer. De har nu begrænset det til 1080p.

De siger også, at det uagtet har været en succes på Arcade, som Apple er glade for. De ville ikke afsløre, om de arbejder på flere spil, men benægtede heller ikke.

Apropos nye spil, så kommer South of the Circle snart på Arcade: https://apps.apple.com/dk/app/south-of- ... 1477077753
Vedhæftede filer
1286x0w.jpg
1286x0w.jpg (174.65 KiB) Vist 7424 gange
1286x0w.jpg
1286x0w.jpg (202.17 KiB) Vist 7424 gange
Af kabri
#322048
Hmm jeg synes godt pathless kunne køre bedre. Jeg lægger det nok i puljen til senere sammen med BASS2. Så kan de tages op igen på The New Apple TV 4K..
#325143
The Pathless er første spil på Arcade, som jeg har fundet med support for rumble/haptisk. Det virker med både Xbox og PlayStation DualShock 4 controllere.

DualShock 4 understøtter nu også lyd ud af controlleren på Apple TV. Det virker endnu ikke i nogle spil, men når man ophæver parring, så vises en lille beskedboks om, at bluetooth-lydforbindelsen til controlleren er ophævet.

Nu er det bare op til spiludviklerne at tage mulighederne i brug.