Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#300199
DR gik jo væk fra 5.1, da der var seere (og lyttere), der kontaktede dem, og oplyste de havde svært ved at høre, hvad der blev sagt, hvilket, DR (fejlagtigt, efter min opfattelse) troede, ville blive bedre ved at gå over til ren stereo, hvilket der er mindst lige så mange, der er utilfredse med, da det ikke var det, der var problemet i første omgang...
Af SUPER
#300243
Blockbuster og selvfølgelig DR ingen 5.1 lyd. Det er vanskeligt at forstå . en forhandler i København fortalte at der ikke blev solgt surround i stort omfang , der var nogle men det var entusiaster som havde ofret det der skulle til, men at DR som vi er tvunget til at betale til nægter det bedste er utroligt, lande omkring os tilbyder også stereo på deres app.
Brugeravatar
Af bbplayer
#300245
Danskere er ikke vænnet til flere lydspor på ens tv program, i Tyskland har Pro7 eller ARD, ofte 2 eller 3 tyske lydspor, der er nok 5.1 imellem der :) Det har jeg ikke tænkt over men klart jo, der er jo de lydforskelle på stemmen i center på nogle af disse lydspor, så klart, hvis en DR tv bruger ikke kan skifte lydspor og dårligt kan høre hvad der siges. Måske burde DR bare have givet os flere lydspor?
Canal digital tilbyder det på tegnefilm med original tale og dansk f.eks. Så danskere kender da til det.
Af SUPER
#300367
bbplayer skrev:Danskere er ikke vænnet til flere lydspor på ens tv program, i Tyskland har Pro7 eller ARD, ofte 2 eller 3 tyske lydspor, der er nok 5.1 imellem der :) Det har jeg ikke tænkt over men klart jo, der er jo de lydforskelle på stemmen i center på nogle af disse lydspor, så klart, hvis en DR tv bruger ikke kan skifte lydspor og dårligt kan høre hvad der siges. Måske burde DR bare have givet os flere lydspor?
Canal digital tilbyder det på tegnefilm med original tale og dansk f.eks. Så danskere kender da til det.
Jeg ønsker også flere lydspor, men udover det du nævner vil det være dejligt, at kunne vælge mellem auro3d DTS dolby. DR er gratis om lidt ligesom sygehuset, men alle app som tager penge, også TV2 play burde gøre det
Af SUPER
#300402
Torben Rasmussen skrev:Du og alle andre betaler mere end 1000 kr om året for DR.
Hej
Det jeg mente er ikke lige nu , men om lidt 2020 1 jan bliver DR skattefinaseret og ligesom sygehus, kan man ikke få den skønhedsoperation man lige ønsker , der er grænser, men TV2 er et kommersialt produkt og derfor burde film og udsendelser som giver mening bla xfacktor opleves i 5.1 eller bedre lyd eks Dolby atmos
Brugeravatar
Af bbplayer
#300422
SUPER skrev:
Torben Rasmussen skrev:Du og alle andre betaler mere end 1000 kr om året for DR.
Hej
Det jeg mente er ikke lige nu , men om lidt 2020 1 jan bliver DR skattefinaseret og ligesom sygehus
ahhhh, vi betaler vist nok i skat for både sygehus og den nye DR beskatning som lægges på alle borgers skat. Der er så fordele ved det men det er ikke emnet. Selvom DR er betalt at vores skat, så er det ikke meget anderledes end ARD som altså godt kan have danske undertekster på og flere lydspor, som en service kunne DR måske have tysk lydspor (som eksempel) det er da bare en service at lægge det på signalet, og nok lidt forringet båndvidde til VBR billede delen :)
Af SUPER
#300693
Så er der håb, derfor hørte jeg rigtig, og jeg kan ikke tage fejl, 5.1 er mit lyd pragtfuld, jeg har skrevet til nordisk film playstationssupport, skriv i også , så får vi hurtig det løst.
5.1 er nu tilgængelig på Nvidia Shield
Af SUPER
#300694
6360DD84-91D4-4723-9053-6343B87B6562.png
6360DD84-91D4-4723-9053-6343B87B6562.png (203 KiB) Vist 4616 gange
[quote="SUPER"]Så er der håb, derfor hørte jeg rigtig, og jeg kan ikke tage fejl, 5.1 er mit lyd pragtfuld, jeg har skrevet til nordisk film playstationssupport, skriv i også , så får vi hurtig det løst.
5.1 er nu tilgængelig på Nvidia
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300712
Licens via skatten eller via et girokort er same-same. Sendenettet er slet ikke i stand til at levere Atmos, som det er nu.