Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#322906
Rasmus Larsen skrev:Er jeg den eneste, som ikke kan finde HBO Nordic app på Series X?
Jeg har har også problemer med den nye Xbox. Jeg kan ikke finde et sted at købe denBillede.

Sendt fra min IN2023 med Tapatalk

#323065
De første Series X benchmarks mod PS5 på multiplatform-spil har været lidt af en nedtur for Xbox fans, da Series X gennemgående har performet dårligere end PS5. I et enkelt spil, Dirt 5, har billedkvaliteten endda været ringere! Fælles for mange af de testede spil, bl.a. Assassin's Creed: Valhalla og Dirt 5 er dog, at de ikke har gjort brug af next gen features så som ray tracing, hvorfor de ikke rigtigt er anvendelige til at sige noget om, hvordan ægte next gen spil vil performe på de to systemer.

Digital Foundry har lavet en grundig test af det nye Call of Duty Black Ops: Cold War (frygtelig spiltitel!), der tegner et noget mere nuanceret billede.



Spillet har to forskellige grafik modes, et 60 Hz kvalitets mode med understøttelse af ray tracing til rendering af bl.a. mere realistiske skygger, samt et 120 Hz performance mode uden ray tracing og med en simplere lys- og skygge model.

Testen viser, at Series X gennemgående performer lidt bedre i 60 Hz mode, mens PS5 performer lidt bedre i 120 Hz mode. Forskellene er dog så små, at man i det store hele får den samme oplevelse på begge konsoller.

Resultatet er forventeligt. Xbox Series X's 52 compute units giver en fordel i komplekse scener med ray tracing og andre tunge effekter, mens PS5's højere clockfrekvens, geometry engine og mere modne development kits, giver en fordel i simplere scenarier.

Hvis denne trend fortsætter, er det godt nyt for alle gamere, da det ser ud som om, at man trygt kan vælge enten Series X eller PS5 og være garanteret den bedste oplevelse også på multiplatform spil.
Senest rettet af aalb1970 24. nov 2020, 11:04, rettet i alt 2 gange.
#323072
Jeg synes faktisk, at det er ganske godt, omend kampagnen er ret kort. Det tog mig 4-5 timer at gennemspille den. Man kan dog sagtens genspille de enkelte levels flere gange. Jeg kan især de to missioner, der foregår i hhv. Østberlin og KGB hovedkvarteret i Moskva. Sidstnævnte er helt Hitman-agtigt, og bryder med det man normalt ser i Trayarch spil.

Multiplayer har jeg ikke spillet så meget.

Spillet kører også upåklageligt på min Series X, omend jeg kun prøvet 60 Hz mode, da mit tv ikke understøtter 120 Hz. Personligt synes jeg dog ikke, at 120 Hz giver så meget mening undtagen måske i multiplayer.
#323088
JesperLarsen skrev: 21. nov 2020, 17:42
Rasmus Larsen skrev:Er jeg den eneste, som ikke kan finde HBO Nordic app på Series X?
Jeg har har også problemer med den nye Xbox. Jeg kan ikke finde et sted at købe denBillede.

Sendt fra min IN2023 med Tapatalk
Jeg mener ikke, at HBO er tilgængelig på Xbox Series X/S. Jeg prøver at teste senere.
#323089
Ahh, jeg troede du mente det som i at spillet var frygteligt. Jeg forstår nu, at du naturligvis mener titlen. Jeg undlod helt at forsøge at skrive den ud! Jamen så kan jeg jo nok godt give det et skud.

Jeg har ikke kunnet finde HBO i hvert fald. Der mangler også visse andre apps fra One-generationen selvom platformen er den samme. Det kan undre lidt.
#323202
HBO Nordic har ikke været tilgængeligt på Xbox siden 360'eren.

Et generelt opmærksomhedspunkt vedrørende danske streamingtjenester på Xbox (og Playstation!) er, at indholdet ikke vises i native 50 Hz (PAL), men i 60 Hz, som er den billedfrekvens systemet kører i. Det giver en vis hakken pga. konverteringen fra 50->60 Hz.
#323215
Nej det kan jeg da godt se nu, hvor jeg tjekker på Xbox One. Det må have været min hukommelse, der spillede mig et puds. Xbox er heller ikke nævnt i deres FAQ: https://dk.hbonordic.com/how-to-watch

Vi er ved at samle sammen omkring frekvens / dynamikområde (og nogle andre parametre) for streamingtjenester på Xbox Series X. Det kommer med i testen.
Af TBC
#323255
aalb1970 skrev: 24. nov 2020, 09:47 Resultatet er forventeligt. Xbox Series X's 52 compute units giver en fordel i komplekse scener med ray tracing og andre tunge effekter, mens PS5's højere clockfrekvens, geometry engine og mere modne development kits, giver en fordel i simplere scenarier.
Lige præcis også min egen tanke angående forholdet.

Så der er ingen der behøver at ryste i bukserne. Som development kits modnes og spillene bliver mere komplekse, jo større fordel bliver der i at have større og kraftigere hardware.

Det er jo også derfor jeg ikke selv hopper på konsollerne men bliver ved med at kaste pengene i retning af nye GPU'er i min gamer-PC i stedet for at købe en konsol.

Men skulle jeg bare vælge en konsol, så ville jeg helt klart satse på XBox Series X. VRR mere end udligner forskellen i forbindelse med at PS5'eren har tendenseret at klare en lille smule mindre tab af framerate under de 120 fps i spillenes 120 fps mode i forbindelse med simplere grafiske settings. Det vil man med VRR aldrig kunne mærke noget til i virkeligheden. Derimod er det langt mere tydeligt og sårbart ned under 60 fps, så det er faktisk vigtigere at spillene yder bedst i forbindelse med de tungere og mere komplekse settings nede omkring eller under de 60 Hz, idet der jo også [i fremtiden formentligt overvældende mange] titler på konsollerne der sigter efter 30 fps med tungere grafiske settings.
Af TBC
#324232
Rasmus Larsen skrev: 9. dec 2020, 08:16 Halo Infinite kommer til Xbox Series X og S til efteråret 2021.
...Og PC ikke at forglemme. Jeg kan som PC gamer kun sige at jeg er glad for at Halo Infinite blev udskudt og får den sidste maling det manglende. Hellere vente og så en ordentligt færdigpudset version end en halvfærdig!

I mellemtiden er der jo ingen grund til at kede sig med f.eks. både Cyberpunk 2077, Valhalla, Control, Call of Duty Warzone, Watch Dogs Legion og mange flere titler allerede ude :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14