Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#351095
Ikke for at ignorere dig Fidoble, men jeg har ikke selv konsol af nogen art, så jeg kan ikke svare på spørgsmålet. ...Måske prøv i et mere aktivt XBox forum?

Jeg er blot kommet for at dele nye Unreal 5 preview lækkerier. Jeg ved ikke så meget om spillet endnu mht platforme f.eks., ud over at det har fået sin Steamside,at det er Unreal 5 baseret og man spiller en politimand udfra hans bodycam perspektiv. Men imponerende ser det ud:

Brugeravatar
Af TBC
#351180
Det kan sagtens vise sig at handlen går igennem endnu, når EU og USA har set færdig på sagen. Det håber jeg også selv den gør, da Sony aktuelt er alt for dominerende på markedet, da Microsoft er mindre ekslusivitets-grumme end Sony og da det jo bare er bedre for os som forbrugere med to mere ligeværdige konkurrenter.

Det interessante er, at den aktuelle blokering slet ikke handler om det helt grinagtigt dobbeltmoralske ævl Sony har kørt kampagne mod opkøbet med, angående en evt. fremtidig konsolekslusivitet af Call of Duty ifht. deres PS-konsol, men i stedet handler helt og aldeles om det gryende gamestreamingmarked, hvor man frygter at MicroSoft kunne gå hen og blive for dominerende.
#351189
Den eneste sag som er omvendt de seneste år i UK er JD sport opkøb af Footasylum, men det blev med så mange restriktioner at JD solgte til en Tysk gruppe.

Jeg tror EU følger med og da det ikke er et retssystem med mulighed for høringer på samme vilkår, så har Microsoft begrænsede muligheder.
#351194
Jeg er ikke sikker på, at det vil gavne forbrugerne, at Microsoft ejer Activision Blizzard. Flere spil rykker online og her kan Microsoft sikkert lave en masse eksklusive koblinger til spilstreaming.

Når det er sagt, så forventer jeg dog, at aftalen stadig går igennem senere. Måske med nogle tvungne frasalg eller forpligtelser.
Brugeravatar
Af TBC
#351198
Det gavner imho ALDRIG forbrugerne med eksklusivitetsaftaler (en område hvor jeg så må indrømme at jeg betragter Sony som den klart største synder, trods de seneste års små-opblødninger). Derfor er den Britiske beslutning heller ikke helt ueffen med sit fokus rettet mod streamingmarkedet frem for mod Sony's komplet og helt ekstremt dobbeltmoralske klagesange vedrørende Activision Blizzard titlerne på konsol.

Det jeg mener ville gavne forbrugerne er at det er bedre for os med to mere ligestillede konkurrenter med mere lige styrkeforhold på konsolområdet - og der er der imho grund til til håbe på at se Sony's dominans på konsolområdet blødt lidt op, hvorfor det fra selve konsolperspektivet ville være at fortrække at handlen går igennem, mens sagen lader til at være en anden på streamingområdet. Der må man så sætte liden til politikere og lovgivere, så der følger en del krav med i i forhold til stramingområdet, som Bendix giver eksempler på man sagtens ville kunne forestille sig det. Men på konsolområdet der er imho først og fremmest brug for få tæmmet Sony hvad angår ekslusivitetstendenser og domonans. Her ville Microsofts erhvervelse af Activision Blizzard kun medvirke i retning af større ligevægt i lyset af den stilling Sony aktuelt indtager på konsolområdet.
Af kabri
#351213
Jeg er også en smule bekymret. Sony er stærkere end MS i dag men hvis næste fase ikke handler om konsoller hvordan står magtbalancen så? Dog stadig god konkurrence på markedet med nintendo, steam, epic osv.
Brugeravatar
Af TBC
#351565
Godt nyt for XBox (og Microsoft), som ellers står et ret sløjt sted lige nu i forhold til Sony med tilliden pt. banket under gulvpladerne efter floppet med Redfall: https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_23_2705

Steam, Epic er PC og Nintendo er imho egentligt også en lidt anden kategori med den vej de hardwaremæssigt er gået. De har dog lige udgivet The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, som højst sandsynligt kunne ende med at tage game-of-the-year award og XBox ligger svjv nr 3 i ræset med de andre konsoller de konkurrerer med. Så Microsoft har bare brug for alt det vind i håret det kan få med XBox, for at kunne stå et bedre sted konkurrencemæssigt.
kabri skrev: 28. apr 2023, 13:24 Sony er stærkere end MS i dag men hvis næste fase ikke handler om konsoller hvordan står magtbalancen så?
Det er der åbenbart også vigtige instanser der "debatterer": https://wccftech.com/eu-official-says-c ... ng-market/
#351583
Vi har også omtalt sagen her: EU til Microsoft: Activision Blizzard-spil på alle cloud-spiltjenester inkl. i TV

En overset vinkel synes jeg er Netflix. Forestil jer, at Netflix kan hente gratis licens til Activision Blizzard spil og aktivere spilstreaming i deres eksisterende apps. Med et trylleslag vil de spil jo kunne streames på mange millioner enheder rundt om i verden.
Af kabri
#351587
Spændende nok det her cloud stream men jeg vil hellere have spil installeret på konsollen... måske det bliver noget for den nye generation der er vokset op med andre forudsætninger... eller måske kommer jeg tilbage om nogle år med et nyt standpunkt.
Brugeravatar
Af TBC
#351593
Cloud har stadig tilbage at overbevise mig - Det skal udnyttes til noget man ikke i forvejen kan i bedre kvalitet hjemme end streaming mht scope eller grafik ved lokal afvikling. Så jeg har det lige som dig mht cloudstreaming.
_ _ _

Det lader til at Layers of Fear, et spil fra 2016, oprindeligt til PlayStation 4, Xbox One og PC der er har fået et remake til den nye generation, bliver det første Unreal 5 spil (foruden Fortnite der er holdt meget stylistisk, med lav detaljegrad på assets) der udkommer, når det udkommer her om en måned d. 15 Juni. Så det var jeg naturligvis interesseret i at se nærmere på, da det kan give nogle hint om både gennemsnitlig kvalitet og hardwaretyngde. Så jeg har spillet demoen der udkom i går.

Her er mine tanker om det:

Demoet var forbløffende let på hardware, i forhold til de demoer man har set krævede det mindre. Jeg havde f.eks. ingen problemer med at få over over 90 FPS i native 4K eller med at få 120 fps med DLSS quality eller 60 hz i 7K DSR, altsammen med max settings og den tungeste hardware Raytracing slået til (alternativet er Lumen, der er mindre præcis men kræver mindre af hardware) - Så jeg tænker faktiks sagtens at vi kan komme til at se Unreal 5 titler på konsol på dette nivea, hvor af nogle vil kunne have 60 fps, med opskalering fra måske 1080p-1200p eller noget deromkring.

Hvad angår demoets grafik, må jeg sige at jeg ikke ligefrem er blown-away. Der var noget lavere detaljegrad end de demoer jeg har spillet med nanite og spillet her skulle angiveligt gøre brug af både nanite og Lumen[og Lumen hardware på PC] - så der var jeg lidt skuffet da det var første nanite i et egentligt spil-produkt jeg har set. Forhåbentlig bliver en Hellblade II mere detaljeret? Godt nok er spillet meget mørkt og det har i den version/det demo jeg spillede store problemer med at holde konsekvente blacklevels på tværs af scener, så billedet bliver ofte lidt lidt washed out - Men det var altså ikke den dag og nat oplevelse jeg har oplevet med de regulære demoer, som f.eks. Valley Of The Ancient, Nordkysten m.fl. Men ok, når black-levels ikke er washed-out, så har det da momenter hvor det faktisk ser fornuftigt ud:

Jeg har delt mit demo-play-through her, for dem der skulle have lyst til at se det - De bedste black-levels er at finde fra og med kapitel 2, ca 7 minut inde i vidoen og allerbedst 17½ minut inde i den.



_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Der er XBox game Showcase d. 11 Juni : https://news.xbox.com/en-us/2023/05/03/ ... t-june-11/

Billede
Senest rettet af TBC 19. maj 2023, 18:03, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42