Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#321837
Rasmus Larsen skrev: 10. nov 2020, 13:20 Hvis I har problemer med Xbox Series X/S på 2019-2020 LG eller Samsung TV:

For LG's vedkommende handler det om at VRR aktiveres i den nye firmware, foruden både 10 og 12 bit RGB og ikke kun YUV - sidstnævnte nok mest relevant for PC brugere. XBox Series S/X har fået aktiveret VRR, men PS5 mangler angiveligt endnu aktivering af VRR implementeringen og 8K output, men det kommer vel alt sammen i en senere firmware må man jo formode.

Min bror har LG C9 som PC monitor og fik den nye firmware med VRR i går. Med RGB får man også adgang til full-range RGB, men der spiller TV'et så fra start ikke med til hverken korrekt gamma 2,3 eller korrekt black luminace (Der blackcruhses som default ved 0-255 i stedet for 16-235), så det kræver kalibrering af brugeren selv hvis man vil udnytte full-range, da det aktuelt ikke er indstillet korrekt 'out of the box'
Senest rettet af TBC 10. nov 2020, 16:41, rettet i alt 1 gang.
#321838
aalb1970 skrev: 10. nov 2020, 14:04 Tror at HDR10+ ender som betamax og HD-DVD.
Nej, værre, det bliver en Video2000 om igen.

BBC har jo allerede forsøgt levere understøttelse, og er det ikke på Samsung tv de reklamerede med dette.
#321847
Har lige snakket med elgiganten som intet kunne sige om min pakke og har snakket med bring de har ingen fået endnu det godt nok amatør agtig så bring gættede på 1til 2dage har i andre fået jeres xbox?
#321851
Min blev sendt fra Elgiganten med Bring. Jeg havde valgt en SwipBox nær mig til udlevering, men da jeg tjekkede trackingen kl. 15.00 var den blevet afleveret hos en eller anden købmand et par kilometer væk. Men konsollen er i hus nu, og så er det bare at vente på, at Fallout bliver installeret :p
#321858
Os som ikke har fået en (endnu), så vil vi helt sikkert høre mere om de små forskelle, og støj?
hylde plads og lign. Er den også et monstrum som fylder i stue miljøet hvis den er der?
Kan den ligge pænt, og stadig have plads til medie, og man ikke får bevidst varme ud i stue?
#321859
TBC skrev: 10. nov 2020, 14:42
Rasmus Larsen skrev: 10. nov 2020, 13:20 Hvis I har problemer med Xbox Series X/S på 2019-2020 LG eller Samsung TV:

For LG's vedkommende handler det om at VRR aktiveres i den nye firmware, foruden både 10 og 12 bit RGB og ikke kun YUV - sidstnævnte nok mest relevant for PC brugere.
Hvad tænker du på mht VRR? Det har været aktivt på LGs TV i lang tid.
Folk har brugt det flittigt sammen med bl.a. Xbox One X.

TBC skrev:Min bror har LG C9 som PC monitor og fik den nye firmware med VRR i går. Med RGB får man også adgang til full-range RGB, men der spiller TV'et så fra start ikke med til hverken korrekt gamma 2,3 eller korrekt black luminace (Der blackcruhses som default ved 0-255 i stedet for 16-235), så det kræver kalibrering af brugeren selv hvis man vil udnytte full-range, da det aktuelt ikke er indstillet korrekt 'out of the box'
Hvis konsol/afspiller sættes til RGB output, så skal TV typisk manuelt sættes til PC/RGB mode (hvad den enkelte producent nu kalder der). Ellers får man mismatch på levels. Jeg ved ikke, hvorfor TV-skærme generelt ikke detekterer det automatisk.
#321860
thorleift skrev: 10. nov 2020, 14:31 Er det software relateret og et spørgsmål om at de opdaterer youtube app?
Jeg tjekkede lige historikken. Microsoft lovede YouTube HDR ville komme på Xbox One-generationen. Det er så vidt jeg kan se heller ikke sket (har ikke One X stående længere). Så det skyldes vel nok, at One og Series X/S deler apps.

Teknisk kræves VP9-2 dekodning (VP9-1 åbner for 4K, VP9-2 for 4K+HDR). Det ved jeg ikke om Series X har, men det kan jeg tjekke.
#321865
bbplayer skrev: 10. nov 2020, 18:29 Os som ikke har fået en (endnu), så vil vi helt sikkert høre mere om de små forskelle, og støj?
hylde plads og lign. Er den også et monstrum som fylder i stue miljøet hvis den er der?
Kan den ligge pænt, og stadig have plads til medie, og man ikke får bevidst varme ud i stue?
Den er meget stor. Den kan f.eks. ikke være i vores TV-møbel. Jeg sidder nok lidt med en følelse af, at den fejler ift. et grundprincip for en konsol, altså at det er elektronik til stuebrug. Det kommer PS5 også til, og jeg er spændt på at høre, hvad den brede købergruppe kommer til at sige til, at konsollerne nu er så store og klodsede.

Indtil videre er min helt stille og mærkes heller ikke varm. Men den står jo så også frit i stuen pt. :) Og jeg har heller ikke nået at lægge mange timer på spilkontoen endnu.
#321869
Jeg synes udformningen af den giver anledning til problemer. TV-møbler er typisk ikke særlig høje, men de er derimod brede. Af samme årsag har man i årtier designet AV-udstyr - disc-afspillere, forstærkere, set-top-bokse osv. - i bredformat. Udstyret skal jo kunne stå i stuen i et TV-møbel.

Series X kan godt presses ind i mit Ikea TV-møbel på kontoret, men kun lige.
#321870
Så vidt jeg ved er den nye Xbox både designet til at stå og ligge ned. Men man bør nok lige tjekke op på der før man giver sig i kast med det.
Du er ikke bare for overophedning når du pakker den ind i er skab Rasmus?
Selv tør jeg ikke rigtigt selvom det er så stille som på en kirkegård
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 42