Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#340358
TBC skrev: 18. feb 2022, 02:31
Naiera skrev: 15. feb 2022, 20:48
TBC skrev: 15. feb 2022, 20:42Spillet har været værd at spille længe på især PC [..]
Det er først med Next-gen updaten at de "smarte, nye konsoller" kommer med på i det mindste mere af det sjove.
Næh, det har kørt rigtig godt og set flot ud lige fra starten på XSX
F.eks. gives både PS5 og XBox series X en quality Raytracing mode via Patch 1,5, selv om det fra hvad jeg har set af sammenligningsbilleder på nettet godt nok er lidt småt med Ray-counts og Ray-bounces på konsolversionerne, som er er ret svære at få øje på i det hele taget, da konsolversionen ser betragtligt mindre "tracede" ud og dermed fremstår mindre oplyste/mere mørke end PC-versionen. Men selv om der er tale om en relativ lav Raytracing grad forbedrer og forankrer det dog stadig tydeligt grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken bedre end tidligere, selv om den lavere en grad af RayTracing ikke slår tilstrækkeligt igennem overalt i alle scener, i sammenligningen med PC'ens raytracingmuligheder. (f.eks. ansigter der på konsolversionen efterlades for meget i mørke og dens slags udet at få lys). Men der er dog stadig et grafisk skridt frem på konsollerne med Raytracing mode, selv om det så desværre som vanligt bliver på bekostning af de mere spilbare 60 fps, da Raytracing mode angiveligt gives 30 fps cap, men da i den mindste forhåbentligt med mulighed for mere på series X via VRR? [..] Jeg er sikker på at Digital Foundry inden længe nok snart skal lave en analysevideo der giver syn for sagen mht Next-gen konsolversionen og den grad af RayTracing de er blevet givet inden for rammerne af hvad de kan bære. Ind til da er der kun denne "gamle" video of RayTracing i Cyberpunk 2077, tilbage fra den oprindelige release tid, at gøre godt med, som dog handler om den gamle PC version, men videoen giver dog et godt indtryk af hvad RayTracing, også på konsol, kommer til at skubbe spillet grafisk mere i retning af:
Ak, det blev så desværre endnu en tynd omgang "Raytracing" hvis man kan kalde det det uden Global illumination, for ud af PC versionens

Ray-Traced Reflections.
Ray-Traced Diffuse Illumination.
Ray-Traced Global Illumination.
Ray-Traced Shadows.
Ray-Traced Ambient Occlusion.

...Er det på konsoludgaven desværre kun blevet til Ray-Traced Shadows :(
...til den tidligere fra screenshots omtalte bedre forankring af grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken. Men der er da heldigvis også forbedringer i performance mode på X og PS5

Ja, den ventede analysevideo af Next-gen patchen til konsollerne er nu kommet - og resultatet er desværre lidt undervældende, som oftest når RayTracing involveres på konsollerne :((
Brugeravatar
Af TBC
#341138
Gameplay reveal trailer på en af de titler som min egen lokale back-seat gamer glæder sig til
- selv ved jeg ikke rigtigt:
#341250
Elgiganten sælger XSX i butikkerne, og jeg kan hente en , hvis jeg vil købe.
Spørgsmålet er rent teknisk, er der så nok titler og support på den, i forhold til udgivelser på PS5?
Synes personligt, visuelt, at XSX er pænere og ikke et monster som jeg synes PS5 ligner, og ønsker helst ikke at se den, så skal den gemmes godt væk, og så bliver luft vel et problem med støj til følge.

Jeg har fulgt tråden her, synes bare ikke så mange titler er udgivet? Og kigger man på webshops, så er det svært at se XSX titler eller?
Brugeravatar
Af TBC
#341255
Det er meget sammeligneligt med PS5:

- konsollen er bagudkompatibel
- Der er lige som på PS5 et væld af multiplatform og cross-generation spil der er optimerede til konsolgenerationens hardware ( https://www.xbox.com/da-DK/games/optimized )
- Der er titler der er ekslusive til den seneste konsolserie

Så der er mere end rigeligt med titler at kaste sig over på begge konsoller. Aktuelt er Sony lidt foran på endnu udgivede ekslusivtitler, men dette er nok at regne som på lånt tid med alle de opkøb MicroSoft har gjort - og i øvrigt skal man imho være lidt skudt i knoppen for at købe hardware efter enkeltstående titler, med mindre man spiller meget lidt og det så bare lige skal være nogle bestemte titler, da vel ~99% af alle spil er multiplatform titler. Omvendt er XBox'en klart foran på bred og billig game accessibility via game subscription servicen GamePass. ( https://www.xbox.com/da-DK/games/store/ ... q7ttc0khs0 )

Jeg spiller selv PC, men skulle jeg udelukkende spille konsol, så ville jeg, selv om jeg ikke ville være direkte ræd for en PS5, hælde mod XSX grundet dens Gamepass løsning og dens lidt større GPU (selv om begge konsollerne fra PC perspektiv egentligt er at regne som ækvipotente og noget i retning af en PC med et RTX 2060-2070, når man sammenligne tilsvarende grafiske settings på multiplatformtitler)
#341258
TBC skrev: 24. mar 2022, 18:49 Omvendt er XBox'en klart foran på bred og billig game accessibility via game subscription servicen GamePass.
Jeg har en X1X idag, så jeg kender det, og det er suverænt, og jo, nogle titler kan sågar installeres på PC samtidig, så best of both worlds :)

Takker for svaret, jeg vil se om jeg ikke hopper derned når lønnen er gået ind, så fås den også til normale priser, og ikke overprized som andre shops eller ps5.
Brugeravatar
Af TBC
#341512
Ved den officielle lancering af Unreal 5 blev det endelig XBox tur til at stå forrest i præsentationsrækken. Der blev bl.a. vist en udvidelse af det demo man fra The Coalition Studio tidligere har set afviklet direkte PÅ Xbox Series konsollen. Der blev også omtalt titler som et nyt Tomb Raider, foruden det kommende The Witcher spil baseret på UE5, samt en masse andet for folk med interesse i UE5 og dets betydning for next-gen gaming - allerede på current-gen konsollerne.

Videoen her starter ved den mest XBox relevante del, men ellers kan en videokavalkade @0:56 også anbefales:

Brugeravatar
Af TBC
#341638
Uh oh! ...CD Projekt Red har fortsat flere problemer end de har held med det der med Next-gen updates 😢


Efter Unreal 5's officielle release, som det NÆSTE Witcher game skulle produceres i, er der blevet afdækket mere om hvilke yderligere titler op der er under udvikling med brug af det nye UE5 - herunder disse:



Project RYU - så bliver det vist heller ikke mere Koreansk ;)

Flintlock skulle være eksklusivt til XBox og PC


Der er også flere på nettet der mener at det Tech-demo som The Coalision har udgivet relaterer sig til assets i det kommende Gears of War spil der er under udvikling i UE5 - Men det er på nuværende tidspunkt naturligvis ren spekulation


Derforuden er det værd at nævne at Kindoms Hearts 4 flyttes fra UE4 til EU5 (Nuværende Trailer er UE4) og i følge udviklerne dermed gives markant højere detaljegrad (nanite=?) og langt bedre lyseffekter (Lumen=?) https://www.famitsu.com/news/202204/11257883.html

Og så glæder jeg mig virkeligt til engang at se en teaser fra det kommende Tomb Raider og det kommende Witcher spil ...begge bygget på UE5. Det kan jo risikere at gå hen og blive godt :)
Brugeravatar
Af TBC
#341838
Rasmus Larsen skrev: 21. apr 2022, 12:23 Medie: Sony og Microsoft vil vise reklamer inde i PlayStation og Xbox spil

I starten i free-to-play spil, men i reklamebranchen er "nudging" et kerneprincip. Lidt bliver med tiden til mere, gradvist uden mange bemærker det.
"Gradvist uden mange bemærker det" er netop sagens kerne.

Jeg er f.eks. begyndt at se serien "Ozark", da det passer med at serien får sin afslutning her inden for en uges tid. Afsnittene er begyndt at starte med en "advarsel" om product-placements, men efterfølgende sidder jeg faktisk tilbage med spørgsmålet om hvad det mon kunne have været. Deres telefoner, tøj, computere, drikkevarer, biler eller andet? Havde discliameren ikke været der ville jeg slet ikke vide at der var product placement, da det er flettet helt naturlig og ikke-påtrængende ind uden at det ødelægger noget ved hverken fortællingen eller oplevelsen. Og netop det væsentlige er imho at det ikke er noget der hverken trænger sig på, ændrer på eller ødelægger oplevelsen. Så når og hvis reklamer "seamless" kan flettes ind, så er jeg 100 gange større tilhænger af den slags end at man skal irriteres af f.eks. en egentlig afspillet reklamefilm eller et sponserskilt før, under eller efter der decideret afbryder eller forsinker end medieforbrug. Så det er mere vil have mere aspektet der bekymrer, men i det mindste er der som udgangspunkt jo heldigvis tale om et ENORMT skridt tilbage i form af påtrængenheden hvad angår reklamer - Så det er fortsat sådan jeg ville foretrække at modtage reklamer, med mindre man bare totalt skulle forbyde skidtet.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 42