Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338580
aalb1970 skrev: 10. dec 2021, 11:08 Andre der har spillet Halo: Infinite? Synes, at det er et ret fedt spil med et godt mix af klassisk Halo nostalgi og et mere moderne open world gameplay. Et af årets bedste spil i min bog.
Hvordan er dine grafiksettings? synes ikke umiddelbart grafikken er tilfredsstillende. Har en Series S på et Philips 55PUS8303/12
Samme på Forza 5. Kan tilsyneladende kun køre 30fps i 4k?
Brugeravatar
Af TBC
#338631
Skyheart skrev: 30. dec 2021, 09:19 Hvordan er dine grafiksettings? synes ikke umiddelbart grafikken er tilfredsstillende. Har en Series S på et Philips 55PUS8303/12
Samme på Forza 5. Kan tilsyneladende kun køre 30fps i 4k?
Det er helt klart din Series S der er flaskehalsen. Series S er bang for the buck (Du får meget hardware for billige penge), men i praksis er dens ydelse som en gamer-PC med et noget i retning af et GTX 1660 grafikkort, hvor Series X er oppe i retning af et RTX 2070, når man sammenligner ydelsen på multiplatformtitler med samme/tilsvarende grafiske indstillinger. Så der er ret stor ydelsesforskel på Series S og X hvilket naturligvis ikke kan skjules i praksis. Series S er beregnet til 1080p skærmen på børneværelset, mens Series X er beregnet på den store skærm i Stuen.

Ved de fulde/maxed out indstillinger som spillene officielt udsendes med, ser de omtrent sådan ud. Det er meget nær series X, da spillene på PC, fra officiel side, ikke er givet mange indstillinger at lege med over dem der benyttes på Series X


Der findes naturligvis også allerede uoficielle tidlige mod versioner til begge spil:

Brugeravatar
Af TBC
#338865
Det ser ud til at vi der er endnu en titel på vej med solid raytracing, hvor vi nok kan forvente noget raytracing i retning af hvad vi så med metro exodus enhanced edition på hhv. PC og konsol?

[Multiplatform titel, inkl. X Box Series X]

#338914
TBC skrev: 31. dec 2021, 00:46
Skyheart skrev: 30. dec 2021, 09:19 Hvordan er dine grafiksettings? synes ikke umiddelbart grafikken er tilfredsstillende. Har en Series S på et Philips 55PUS8303/12
Samme på Forza 5. Kan tilsyneladende kun køre 30fps i 4k?
Det er helt klart din Series S der er flaskehalsen. Series S er bang for the buck (Du får meget hardware for billige penge), men i praksis er dens ydelse som en gamer-PC med et noget i retning af et GTX 1660 grafikkort, hvor Series X er oppe i retning af et RTX 2070, når man sammenligner ydelsen på multiplatformtitler med samme/tilsvarende grafiske indstillinger. Så der er ret stor ydelsesforskel på Series S og X hvilket naturligvis ikke kan skjules i praksis. Series S er beregnet til 1080p skærmen på børneværelset, mens Series X er beregnet på den store skærm i Stuen.

Ved de fulde/maxed out indstillinger som spillene officielt udsendes med, ser de omtrent sådan ud. Det er meget nær series X, da spillene på PC, fra officiel side, ikke er givet mange indstillinger at lege med over dem der benyttes på Series X


Der findes naturligvis også allerede uoficielle tidlige mod versioner til begge spil:

Okay, men vil det sige, Series S går ned i 30fps for at holde det kørende i nogle titler? Den har vel kraft tilsvarende en PS4 Pro og der har jeg aldrig oplevet så dårlig grafik?
Brugeravatar
Af TBC
#338931
Skyheart skrev: 7. jan 2022, 15:30 Okay, men vil det sige, Series S går ned i 30fps for at holde det kørende i nogle titler? Den har vel kraft tilsvarende en PS4 Pro og der har jeg aldrig oplevet så dårlig grafik?
Series S går ned i fps og/eller render resolution afgængigt af den enkete titel. Det skal siges at det samme gælder både PS5 og Series X (såvel som de forrige generationer), det er ret sjældent at et spil på selv de største konsoller rammer både 60 fps og et 4K render på en og samme tid, men på de største modeller er det naturligvis mindre udtalt og synligt, da de ikke behøver gå helt så lavt som Series S. Hvis du vil vide noget om en speciel spil titel og status på renderopløsning, fps og settings på tværs af maskinerne, så laver eurogamer.net / Digital Foundry ofte analysevideoer af spillenes performance på forskellige platforme, inkl. et givents spils indstillinger, opløsninger og fps på hhv series S og X.

Med nye spil produktioner øges ambitionerne gradvis, så kompriomisserne vil også blive mere udtalte på lavere ydende udstyr. Når du kommer fra PS4 Pro skal du også tænke sådan på det at den egentlig var en deluxe udgave af PS4 og derfor kun FORBEDREDE afviklingen af spil der egentligt var lavede til PS4 hvad angår de ambitionsniveauer der nu kunne høre med til det. Med Series S har du så at sige endt i den modsatte situation, hvor det er discount udgaven du har fået, der med de kompromisser der hører med til det skal afvikle de samme spil som også produceres til en Series X. Jo større ambitionsniveau et spil produceres med, jo større kompromisser er man nødt til at lave i forbindelse med afviklingen på lavere hardware og dermed vil disse kompromisser også blive tydligere - Håber det giver mening.
Brugeravatar
Af TBC
#339395
Faldt over denne: Billede
#340187
Der går meldinger om, at Cyberpunk 2077 ligger klar i 'Optimized for Series X' udgave i dag. Endnu ikke på PS5.

CD Projekt har en præsentation i dag, så det er vel det de melder ud.

---OPKAST START---
Jeg kan ikke tjekke lige nu fordi min Xbox netop nu insisterer på at installere en 4,4GB opdatering før jeg kan komme online. Jeg bliver seriøst skør af, at konsollerne tvinger opdateringer igennem på den her måde. Når jeg tænder min konsol er det sku ikke for at opdatere. Det må den gøre om natten, hvis jeg har tilladt det – eller slet ikke!
---OPKAST SLUT---
#340188
Rasmus Larsen skrev: 15. feb 2022, 12:47 Der går meldinger om, at Cyberpunk 2077 ligger klar i 'Optimized for Series X' udgave i dag. E
;;) ;;) ;;) ;;) ;;)

Damn. Uventet nok, der. Det skal prøves i aften.
Af lkodk
#340198
Vil det sige at spillet er værd at købe nu? Kan se det er på bud i denne uge til 265,-
“Rasmus Larsen” skrev: Jeg kan ikke tjekke lige nu fordi min Xbox netop nu insisterer på at installere en 4,4GB opdatering
Sjovt. Har ikke haft min xbox tændt i lang tid, men min series x fik kun en 780 mb opdatering.
#340201
Det har været værd at købe og spille hele tiden, blot man havde en af de smarte, nye konsoller.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 42