Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299431
Ligesom vi har en tråd om PlayStation 5 så synes jeg, at det kunne være spændende med en tråd om den næste Xbox, der indtil videre går under navnet 'Project Scarlett' (Opdatering: Xbox Series X). I tråden her kan vi samle information, artikler mv. om konsollen op til lanceringen i slutningen af 2020.

Hvad Microsoft har bekræftet:
- 8K-grafik og 4K120 (120 billeder per sekund)
- VRR (variabel billedfrekvens)
- "fire gange mere kraftfuld end Xbox One X"
- "Custom-designed" AMD Zen 2 og Radeon RDNA plus GDDR6 RAM
- Ray-tracing i hardware
- Får disc-drev
- SSD-lagring, der bidrager til at nedbringe load-tider 40 gange. SSD kan også bruges som virtuelt RAM
- Bagudkompatibilitet med "fire tidligere konsolgenerationer"
- Lanceres i slutningen af 2020

Næste generation Xbox: 8K-grafik, 120fps, SSD & ray-tracing - klar i 2020
Næste generation Xbox får disc-drev
Temasektion: Alle artikler om Xbox Project Scarlett
#299432
Hvis den ikke kommer til at hedde Xbox Two, så forstår jeg ikke, hvorfor den tidligere hedder Xbox One :)

Nogle tanker:
- HDMI 2.1 er 99,9% sikkert, da både 8K og 4K120 kræver det. Spørgsmålet bliver så hvilke HDMI 2.1. funktioner, der lægges i puljen.
- Disc-drevet bliver med al sandsynlighed UHD Blu-ray. Jeg tvivler på, at branchen når at udvikle 8K Blu-ray inden lancering (hvis en sådan standard da nogensinde kommer?)
- Nuværende konsoller fra Microsoft har allerede Dolby Atmos og DTS:X, så det er vel også med. Når Sony ligeledes springer på vognen, så får vi nok flere titler med objekt-baseret lyd.

Her også et interview med Eurogamer samt Digital Foundry's spec analysis.

Hvad tænker I andre? Skal I have PS5 eller ny Xbox (eller begge) næste år?
#306969
Der kommer angiveligt også en billigere next-gen Xbox uden disc-drev og med mindre grafikpower.

Billigere, next-gen Xbox uden disc-drev angiveligt også på vej

Fra kilderne har vi også første estimat på grafikydelsen. 4 Tflops i den billige version, >10 Tflops i 'Scarlett'.

Hvis det passer, så ser feltet nogenlunde sådan her ud:


Screenshot 2019-12-05 at 14.51.28.png
Screenshot 2019-12-05 at 14.51.28.png (65.49 KiB) Vist 85471 gange
Af lkodk
#307422
Ja. Ikke specielt opfindsomt navn. :)

Synes også bare at Xbox konsollerne er blevet grimmere og grimmere gennem tiden. Men denne kasse tager dog præmien.

Og uden at kende målene på den, så kunne det godt se ud som om, at man kunne komme i problemer med at få plads til den i TV bænken. :o

Nå det er sagt, skal jeg da bare ha’ :)
#307426
Fire gange så kraftfuld som One X, men tvivler da meget på vi ser en Series X med 24 Teraflops. De skriver selv over 10, så det betyder vel mellem 10 og 11. Det er ikke engang en fordobling.
4K120 bliver da med ultra low settings og ikke AAA titler. 4K30-4K60 er vel mere realistisk.
Af kabri
#307428
Så kom der nogle detaljer på bordet. Spændende synes jeg. Traileren til Hellblade 2 er da ret sprød.

Microsoft måler sikkert på noget andet end teraflop når de siger fire gang så kraftfuld. Mon ikke det også dækker over den hurtigere loadtid (SSD), hurtigere RAM og såen?
Af lkodk
#307440
Rasmus Larsen skrev: 13. dec 2019, 10:26 Vi hører, at Xbox Series X skulle være ca. lige så bred som den nuværende Xbox controller og ca. tre gange så høj. Den kan både stå og ligge.
Nåja. Kunne have brugt controlleren på billedet som reference. :)

Må hjem og controller-måle :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 42