Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#345569
PS5 og X Box SeX, er fra mit perspektiv at regne næsten så godt som identiske i kræfter, særligt når og hvis der sigtes efter fast 30/60 fps. Men PS5 har lidt hurtigere storage, mens X Box SeX har lidt større GPU. Så det mønster vi ville kunne forvente på de to maskiner indbyders er den, at PS5, med sin mindre men højere clockede GPU, burde vinde over SBox SeX ved "nedskruede" grafiske settings og når f.eks. 120 fps skulle fastholdes i sådanne titler og XBox SeX omvendt burde vinde på flest frisatte FPS når grafikken bliver mere detaljeret/kompleks, som f.eks. set tidligere i Control. Det er med to så tætte maskiner i det små, 5-15%, men nu er der dukket endnu et eksempel i rækken med current-gen-only titlen Deathloop, som det sikkert også kunne være rart for en Xbox ejer at kende:

Af allo
#346281
jeg kan slet ikke forstå at folk vælger (bliver ved med at vælge) 'sleep' mode når maskinen kan slukkes helt, men hej! - to eanch their own...

jeg har altid brugt og kommer ikke til at lave om på det (ikke frivilligt):

- indstillinger

- generelt

- slumretilstand og selvstart

- luk helt ned

- sluk

ja, det tager ca. et lille minut at starte Xbox One X men for mig er det det værd...(bare man kunne slukke helt for Shield og andre Android tv bokse; det kan man selvfølgelig godt men det kræver at man gør det manuelt ved at trække stikket...)
#346511
The Verge skriver følgende. Ja det måtte jo komme nu, hvor Xbox er ved at forvandle sig til en tjeneste fremfor noget hardware, brugeren kan købe og nogenlunde styre selv.

Microsoft’s new Xbox Home UI feels like a giant Game Pass ad

Det var også mit første indtryk, da jeg så Microsoft præsentere den nye brugerflade i september: Xbox får endnu et redesign af hjemmeskærm – fuld af reklamer
Af allo
#346520
Rasmus Larsen skrev:Ja det måtte jo komme nu, hvor Xbox er ved at forvandle sig til en tjeneste fremfor noget hardware, brugeren kan købe og nogenlunde styre selv.
???? frem for 'noget hardware, brugeren kan købe og nogenlunde styre selv.'???

- det er godt nok vås! - Xbox har 2 konsoller på markedet vs. PS en konsol (godt nok to udgaver: disk og digital men ellers så er de ens)

- jeg ved ikke hvor mange forskellige kontrollere (og der kommer nye stort set konstant)

- headset er der også en del af

jeg ved ikke hvad de ellers skulle skulle sende på markedet...

og hvad skal de reklamere med på deres/vores forside hvis ikke spil og deres egen (også den bedste på markedet) tjeneste???? - Disney+ app/film/serier ligesom det er f.eks. på Android tv????

ingen grund til at overdrive og praktisere sensationsjournalistik, især når artiklen slutter med: 'Microsoft isn’t planning to roll this new Xbox Home UI out until 2023, so there are many months ahead of testing and I’m sure plenty of tweaks and changes, too. '
#346521
I dag kan man selv bestemme, hvilke spil og apps (dem man har valgt at installere og bruge), man ser på hovedskærmen på sin konsol. Hvis Microsoft udskifter det med en ny brugerflade, hvor er masser af reklamer og brugeren ikke kan tilpasse brugerfladen, styrer brugeren så mere eller styrer mindre end vedkommende gør i dag?

Reklamer for nye spil og tjenester bør ligge i butikken.
Af kabri
#346522
Xbox game pass er da en fin tjeneste men jeg gider heller ikke have min home screen fyldt med reklamer. Jeg vil selv være herre over ikonerne, der vises, uanset om vi taler konsol, tv, telefon, pc etc.
Af allo
#346525
indtil videre så har de haft ret meget held med deres/vores forside - tvivler på at det hele, det bliver ødelagt på den måde som det fremstår i udtalelserne, plus så er de ingen måde (som du ellers påstår) ved at:
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2022, 09:05forvandle sig til en tjeneste fremfor noget hardware
du får det bare til at lyde langt værre end det endeligt er


en konsol DET ER (bl.a) en butik...- man kan både købe, prøve og installere spil, apps, tjeneste m.f. så selvfølgelig bliver der reklameret med div. ting og sager på forsiden og det ser også ud til at det hele er relevant (fra kommende titler på GamePass til nyhederne, communities, tilbud osv.)

det med:
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2022, 12:52styrer brugeren så mere eller styrer mindre end vedkommende gør i dag?
- vis mig ÈT eksempel på hvor man har noget som helst at skulle have sagt hvis man vil så meget som at læse, installere, se eller U name it noget som helst på internettet (inkl. her på Jeres egen hjemmeside) uden at stå model til at være tvunget til at acceptere alt fra de mest latterlige samtykker, tilladelser m.f. som er HELT 100% irrelevante for os/for brugeren...

det er godt nok ikke lige frem Microsoft's forside som er problemet her...

og i den forbindelse:

- gider I at overveje at sende en forespørgsel til forbrugerombudsmanden hvor der bliver stillet et spørgsmål vedr. alle de ulovlige skjulte reklamer som kører i bagrunden og som ikke kan fjernes på Android tv bokse? (bl.a. for Disney+ og andre)

'Skjult reklame
Skjult reklame er forbudt. Det skal være tydeligt for modtagerne, hvis der er kommercielle interesser bag en omtale. Det gælder på alle medier. Det skal være meget tydeligt, hvis det kommercielle budskab er rettet mod børn og unge.'
#346581
Jeg er glad for min Xbox Series X, men jeg gider bare ikke reklamer i brugerfladen, når jeg har betalt for konsollen. Det må de forbeholde Xbox appen (til Game Pass) på andre platforme. De må i det mindste give mulighed for at fjerne reklamerne for konsolejere. Der er i øvrigt ikke reklamer for nye spil eller apps på PS5 på hovedskærmen. Dem ser man først når man ruller ned i butikken.

Min kommentar om forvandling fra hardware til tjeneste er da godt i gang med Xbox Game Pass og PlayStation Plus. Min kommentar er ikke baseret på den artikel, jeg linkede til, men derimod kommentarer fra Xbox ledelsen om, at Xbox vil nå flere milliarder brugere og det kun er muligt med Game Pass. Konsolhardware er en stagnerende forretning.

Jeg ved ikke om forbrugerombudsmanden er den rette at spørge mht. reklamerne på Android TV, men det er et tema, som vi afgjort kommer til at beskæftige os mere med.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 42