Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343309
Alle titlerne virker jo på de nyere Xboxe, men der ér X/S-eksklusive titler med Gamepass. F.eks. NBA 2K22 i den lidt smartere version til de nyeste maskiner.
#343318
Tak, jeg havde noteret mig nogle titler på gamepass, fik et X/S i hjørnet når man så titlerne, så det må jo være det man skal holde øje med, har ikke selv købt så mange af dem med X endnu, så det må jeg så igang med og se hvad er værd at prøve, og der er jo en masse god info i tråden her :)

btw, så synes jeg den nye controller kliker ;( Er det så bare sådan, eller skal man bruge controller fra One X, som jeg ikke synes har sådan klik-klik problemer og er støj for mig.
Brugeravatar
Af TBC
#343552
Hvis du endnu ikke har set på det endnu, så har du en måneds tid endnu før Unreal 5 tech demoet "The Matrix awakens" fjernes fra butikssiderne.

"Not explored The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience yet? There’s still time! The UE5 tech demo will only be available in stores until July 9. Download it before that date and you’ll still be able to access the demo going forward"

https://www.unrealengine.com/en-US/wakeup

Edit: 08.07.2022:

Der er kommet ny trailer til Lord of the rings: Gollum:

Jeg hæfter mig dog ved at traileren er i 1080p (og ikke 4K) hos både Sony, XBox og udvikleren Daedalic Entertainment og udgiveren Nacon. (Ja, den findes i 4K hos 3 parter, men det er åbenlyst samme video der blot er blevet opskaleret)

Det er interessant, da det ofte ses når renderopløsningen der sigtes efter er 1080p (tilsvarende hvis den er 1440p, så er traileren fra de originale udgivere også gerne dette). Det er [originalt] en Unreal 4 titel titel, hvor vidt den er konverteret til Unreal 5 ved jeg ikke. Men i hvert fald så vidt jeg kan se (her på en solbeskinnet snotskærm på arbejdet) er det uden brug af nanite, men med realtivt høj-kvalitets traditionelle assets. Dette kan naturligvis også være tungt, men stadig underligt med 1080p traileren - glæder mig til at se analyser af spillet når det kommer og hvad det med kun 1080p handler om.

Naturligvis går der noget tid før dette bliver realistisk i spil (måske næste konsolgeneration), men jeg faldt i min "Golllum søgning over dette nye Unreal 5 "demo", så deler det lige da det er meget imponerende:
#343591
@TBC
Er det ikke Disney som bruger Unreal5 til deres StarWars film, for at skabe realisme i deres optagelse, og skuespillere? Så hvis man vil, kan de måske allerede være godt med på mere realistiske spil indenfor en rum tid, hvor ps5/XSX stadig er med.
Brugeravatar
Af TBC
#343595
Jo - blandt mange andre.

Filmselskaberne benytter så helt sikkert "Cinematic settings" som er er forskellig fra de "high" og "epic" settings man sammen med "cinematic settings" kan finde på demoer på PC (jævnfør nederste demoer i Epic settings) og forskellig fra de kuraterede endnu mere tilpassede settings et sted under "high" med ~1080p render man finder ifbm Unreal 5 konsoldemoerne. På PC kan man f.eks. i et givent Unreal 5 demo (f.eks. Petra demoet eller ) der også langt fra er på samme niveau som Meercat demoet ovenfor ved f.eks. et 1440p render fps der kommer >100 ved "high", ~70 fps ved "epic" og <30 fps ved "Cinematic", med et RTX 3080, mens det ved et native 4K render er hhv omkring >70, ~45 og max 1 (tank!). Så det der meercat niveau tror jeg ikke det er realistisk at nuværende konsolgeneration, end ikke nuværende GPU generation kommer med på. Omvendt kan findpudsning jo gøre en del, men i så fald bliver det med noget under 1080p rendering som så vil tage en del af skapheden og detaljegraden ud af det, ligesom med f.eks. Unreal 5 demoet The matrix awakens, når når det afvikles på Series S i stedet for X.

Der er så på den anden side af mønten, når vi taler nanite dog ikke himmelvid forskel på cinematic, epic og high settings, men jeg tænker at det det nok mere er noget i den her retning vi kan forvente at kunn komme til at se på nuværende konsolgeneration med ~1080p render @ 30 fps




Til gengæld regner jeg med at egentligt kuraterede spil bliver bedre end nedenstående, som "bare" er nogle meget mere rå / ukuraterede demoer som en enkelt, vist nok ligefrem Dansk UE5 bruger alt andet lige stadigt ret imponerende lige har smidt ret hurtigt sammen af eksisterende assets i UE5:

Brugeravatar
Af TBC
#344856
Der har været Gamescom convention med diverse nye trailere af kommende titler - her et udpluk af de mere opmærksomhedstagende af dem:






Dette skulle blive et gratis spil:
Det her ser ret vildt ud - og der er tale om gameplay:

Dette ser potentielt også spændende ud - tænker min back-seat gamer der elsker gys vil elske det:


Og Wu-Kong ser også fortsat grafisk imponerende ud, selv om YouTube's kompressionsgrad ødelægger rigtigt meget. (Obs! ses bedst i Google Chrome, HVIS du har aktiveret AV1 dekodning (Indstillinger -> afspilning og ydeevne), stadig ikke godt, men dog bedre end YouTube's almindelige 1080p encoding der direkte er til at kaste op over)

Dette spil ser ud til at have virkelig skør og underholdende humor:
(Som ovenfor, brug Chrome og AV1, hvis du vil have nogenlunde chance for at se bare lidt bedre)

...Og gameplay:

- Den der kniv er direkte psykopatisk :D
(er også med i ovenstående længere klip, der har mange flere skøre episoder med, men gider du ikke lede:)
#344877
Der er kommet trailer til Gothic 1 remake, som kommer til PS5, Xbox Series X/S og PC.

For os, der spillede og elskede det originale Gothic, er traileren et fint gensyn med minen, som er en central del af historien. Til nye spillere giver det mindre mening at fremvise minen, synes jeg, idet spillet er en stor, åben RPG-verden. Der kommer vel flere trailere senere hen.


Af allo
#345083
ikke ligefrem en nyhed men ikke desto mindre et lille plaster på såret hvis man er mega trætte af Marvel's seneste (MANGE!) film of serier fiaskoer:

- 'Guardians of the Galaxy' (GamePass titel)



for grineren dialoger, soundtrack: 10/10, space lama ting: 10/10, rå hygge fra start til slut
Senest rettet af allo 6. sep 2022, 14:21, rettet i alt 1 gang.
#345084
Kun incels som dig synes at Marvel har MANGE film og serier-fiaskoer.
Af allo
#345085
nyd du bare (blot for at nævne et par af deres seneste fiaskoer):

- 'Avengers: Endgame'

- 'She Hulk'

- 'Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings'

- 'Eternals'

- 'Thor: Love and Thunder'

- 'Black Panther: Wakanda Forever'

- 'WandaVision'

takket være mennesker som dig (som sluger råt alt hvad der bliver serveret) sidder baren der hvor den sidder nu men...- heldigvis så er dine fornøjelser dine og ikke mine...
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 42