Log ind med sociale netværk
28. sep 2021, 15:35
#335104
Det er PS5 Digital Edition, pris 4.099,-
Det er lige 700 kr i prisstigning.
Det er lige 700 kr i prisstigning.
28. sep 2021, 15:52
#335105
Det er frækt af forhandlerne at se benytter sig af en pris stigning pga efterspørgsel
30. sep 2021, 23:55
#335178
Imens der er meget langt imellem ægte 4K titler på de eksisterende konsolgenerationer (jeg taler her om rendering, ikke output), så er det første ægte 8K@60 Hz konsolspil [fraset et regulært 8K output] paradoksalt nok lige dukket op på PS5.
Som tidligere fremhævet, bl.a. her i tråden er der den forskel på PS5 og XBox series X, at Series X har en større GPU med flere compute unit, der dermed kan præstere flere TFlops, mens PS5 for sin part har en højere GPU clockspeed som sin fordel. Det mønster man dermed gerne ser imellem de 2 konsoller med den forskel i konfiguration, er således at PS5'eren ved mere nedskalerede grafiske settings f.eks. er bedre til at ramme 120 Hz i 120 Hz titler og til dels også gerne ses have lidt mere stabile fps ved grafisk relativ simple titler der sigter efter 60Hz. Omvendt har Series X ydelsesfordel i forbindelse med mere grafisk tunge og komplekse titler, så man ser det modsatte i forbindelse med sådanne. Samme mønster og princip finder man også gentaget i det første 8K@60 Hz konsolspil, her kan PS5'eren som den eneste præstere 8K@60 Hz rendering på en grafisk meget simpel titel, mens spillet [i en godt nok ældre revision, men det passer fortsat meget godt til forventningerne om forskellene] er indstillet til 6K rendering på series X. Siden de 2 maskiner ellers er ret ens i hardware, fraset særligt forskellene på deres GPU er det imho lidt nørdet og interessant at se forskellene manifestere sig så tydeligt i praksis - og det synes de heldigvis også på Digital Foundry
Slutteligt kan det også lige nævnes at Sony barsler med at udrulle firmware med ALLM og VRR på bl.a. XH90/X900H og det således kunne begynde at se mere sandsynligt ud og man kunne håbe på og komme til at se VRR på PS5 inden udgangen af 2021 som rygterne også gerne vil det
VRR ville i øvrigt i endnu højere grad gøre det muligt at se hvilke spil der drager bedst nytte af hhv den ene og den anden af de 2 lidt forskellige konfigurationer forbundet med GPU om memory, da det jo kan være svært at iagttage i titler solidt låste til 60 fps.
Som tidligere fremhævet, bl.a. her i tråden er der den forskel på PS5 og XBox series X, at Series X har en større GPU med flere compute unit, der dermed kan præstere flere TFlops, mens PS5 for sin part har en højere GPU clockspeed som sin fordel. Det mønster man dermed gerne ser imellem de 2 konsoller med den forskel i konfiguration, er således at PS5'eren ved mere nedskalerede grafiske settings f.eks. er bedre til at ramme 120 Hz i 120 Hz titler og til dels også gerne ses have lidt mere stabile fps ved grafisk relativ simple titler der sigter efter 60Hz. Omvendt har Series X ydelsesfordel i forbindelse med mere grafisk tunge og komplekse titler, så man ser det modsatte i forbindelse med sådanne. Samme mønster og princip finder man også gentaget i det første 8K@60 Hz konsolspil, her kan PS5'eren som den eneste præstere 8K@60 Hz rendering på en grafisk meget simpel titel, mens spillet [i en godt nok ældre revision, men det passer fortsat meget godt til forventningerne om forskellene] er indstillet til 6K rendering på series X. Siden de 2 maskiner ellers er ret ens i hardware, fraset særligt forskellene på deres GPU er det imho lidt nørdet og interessant at se forskellene manifestere sig så tydeligt i praksis - og det synes de heldigvis også på Digital Foundry
Slutteligt kan det også lige nævnes at Sony barsler med at udrulle firmware med ALLM og VRR på bl.a. XH90/X900H og det således kunne begynde at se mere sandsynligt ud og man kunne håbe på og komme til at se VRR på PS5 inden udgangen af 2021 som rygterne også gerne vil det
VRR ville i øvrigt i endnu højere grad gøre det muligt at se hvilke spil der drager bedst nytte af hhv den ene og den anden af de 2 lidt forskellige konfigurationer forbundet med GPU om memory, da det jo kan være svært at iagttage i titler solidt låste til 60 fps.
Senest rettet af TBC 1. okt 2021, 14:47, rettet i alt 1 gang.
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
1. okt 2021, 07:31
#335184
HDMI 2.1 VRR til Sony XH90 er ude nu. Her er downloadfilen til Europa: Sony starter udrulning af HDMI 2.1 VRR, ALLM opdatering til XH90
Der er stadig intet nyt om VRR til PS5 eller Sonys 2021 TV-modeller, men mon ikke det alt sammen nærmer sig.
Der er stadig intet nyt om VRR til PS5 eller Sonys 2021 TV-modeller, men mon ikke det alt sammen nærmer sig.
4. okt 2021, 07:16
#335262
Sony er begyndt at eksperimentere med 'demoer' – game trails – på PlayStation 5. Det synes jeg er et godt initiativ. Mange af os husker nok tilbage på de dage, hvor demoer af spil var helt normalt.
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ure-to-ps5
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ure-to-ps5
Vedhæftede filer
20211002114624.jpg (465.5 KiB) Vist 1871 gange
7. okt 2021, 11:18
#335363
7. okt 2021, 20:03
#335376
TV perfekt for Playstation.
Den 4 meter lange 4*4 stolpe kan snart ikke komme længere op i ballonknuden.
Købte sidste år et 75XH90, solgt som THE PS5 TV.
Træt træt
Den 4 meter lange 4*4 stolpe kan snart ikke komme længere op i ballonknuden.
Købte sidste år et 75XH90, solgt som THE PS5 TV.
Træt træt
8. okt 2021, 05:31
#335383
Sony på vej med 'Perfect for PlayStation 5' funktioner til 4K & 8K TV
Som udgangspunkt ser jeg ikke nogle tekniske hindringer ift. også at åbne for HGiG og ALLM på Sony XH90. Lad os se hvad der sker. Sony melder jo en opdatering nummer 2 på vej til XH90. Det lyder som om, at brikkerne omkring spilfunktioner på PS5 og Sony TV falder på plads henimod slutningen af 2021.
Som udgangspunkt ser jeg ikke nogle tekniske hindringer ift. også at åbne for HGiG og ALLM på Sony XH90. Lad os se hvad der sker. Sony melder jo en opdatering nummer 2 på vej til XH90. Det lyder som om, at brikkerne omkring spilfunktioner på PS5 og Sony TV falder på plads henimod slutningen af 2021.
8. okt 2021, 06:00
#335384
Meget af Sonys markedsføring omkring de nye 'Perfect for PS5', VRR og andre nye spilfunktioner på PS5 er bygget op omkring Gran Turismo 7. Jeg er personligt meget spændt på GT7, men er dog også lidt varsom med at sætte forventningerne for højt efter Gran Turismo Sport.
Log ind med sociale netværk