22. okt 2022, 16:30
#346350
Jeg synes dog personligt det er et rigtigt fornuftigt komprimis hvis man får en 40 fps (VRR?) udgave med et 120 fps kompatibelt TV på så relativt billig hardware som en PS5 og XBox SeX. Hvis man vil have fodret en 4K skærm med 60, 120, 144 eller flere Hz (Eller for den sags et 8K TV med mindst 60 fps) fra et spil som A Plague Tale Requiem, så må man ofre pengene på langt langt dyrere high-end PC hardware - Det tangerer i mine øjne faktisk næsten utaknemmelighed at beklage sig over hvad man jo faktisk får for pengene med relativt billig hardware som PS5 og XBox Series X.
Og ja, man kunne sikkert godt hive 60 fps ud af konsollerne i spillet med markant lavere renderopløsning under de aktuelle 1440p og/eller lavere setting - og i så fald fint med mig. Siden det så pt ikke er der, er spørgsmålet så om balancen er til det uden at det kommer til at gå FOR hårdt ud over det visuelle indtryk i forhold til hvad udvikleren synes man kan være bekendt over for det flotte spil. På den anden side så findes der jo også en mere tåget og texture, shadow, draw distance mv. nedskaleret version til Xbox Series ->S<- disse settings ville Series X og PS5 jo snildt kunne køre i 60 fps og sikkert lidt mere til? Så mon ikke der på et tidspunkt kommer en 60 fps udgave - Der lader jo i den grad til at være efterspørgsel til det. Men det er så stadig imho faktisk betryggende at spillet udkommer uden 60 fps mode, da det vidner om at udvidkleren har sigtet højere grafisk set med titlen - Det håber jeg personligt vi kommer til at se langt mere af - altså det at udvikleren sigter højt
Som vi kommer længere og længere væk fra cross-generation (A Plague Tale Requiem er gud ske tak og lov ikke en cross generation titel), så tror jeg også man vil få flere og flere 30 fps titler at se på PS5 og XBox SeX. Overgangen vil sikkert være flydende, men på et tidspunkt tror jeg at vi kommer til at se 60 fps og/eller RayTracing modes i mange titler til at være noget man alene finder på de [rygtede kommende] PS5 Pro og Xbox SeX mid-life opgraderinger - rygterne går aktuelt på at Dev kits skulle være i hænderne på spiludviklere meget snart: https://www.kitguru.net/gaming/mustafa- ... -dev-kits/
VILLAFOREVER skrev: ↑22. okt 2022, 12:58 A Plague Tale Requiem til PS5, er super super fedt men men.Fra mit perspektiv, som PC gamer, er jeg faktisk rigtigt glad når spiludviklerne sigter højt designmæssigt og at konsollerne således ikke kommer til at holde de grafiske ambitioner tilbage i spiludviklingen i samme grad hos spiludvikleren, som hvis denne sigtede efter en 60 fps konsoltitel. Konsollerne er jo stadig en ekstrem stor og betydende faktor i forhold til hvad en spiludvikler sætter sig til at sigte efter sådan rent ambitionsmæssingt mht at lave spildesign og grafik. En 60 fps mode på en blot 10 TFlops konsol som PS5 vil jo kræve endnu større grafiske kompromisser. Den aktuelle native renderopløsning i dette spil på PS5 i 30fps er 1440p og når du oplever det hakker ekstra meget er det ganske givet når man kommer under de 30 fps som tech-analyser har vist man til tider gør på PS5. Så man kunne med rette sagtens efterlyse en bredere og mere variabel renderopløsning der også går under de aktuelle 1440p og sikrer mere stabile 30 fps - Det synes jeg faktisk er det største kritikpunkt der er tage fat i, men forhåbentligt kan en kommende patch rette på det? (Generelt er det ofte en dårlig ide at spille et spil day-one, hvis man går op i den tekniske side af sagen)
Hvor er det dog skuffende at spillet ikke kører med mere end med 30 FPS.
Det hakker ret meget, specielt når man kigger rundt grafisk, eller der sker rigtig meget i spillet. Spillet er fedt, men pinligt de ikke kører med mindst 60 FPS i 2022, på sådan en lækker konsol.
Hvad siger i andre.?
Jeg synes dog personligt det er et rigtigt fornuftigt komprimis hvis man får en 40 fps (VRR?) udgave med et 120 fps kompatibelt TV på så relativt billig hardware som en PS5 og XBox SeX. Hvis man vil have fodret en 4K skærm med 60, 120, 144 eller flere Hz (Eller for den sags et 8K TV med mindst 60 fps) fra et spil som A Plague Tale Requiem, så må man ofre pengene på langt langt dyrere high-end PC hardware - Det tangerer i mine øjne faktisk næsten utaknemmelighed at beklage sig over hvad man jo faktisk får for pengene med relativt billig hardware som PS5 og XBox Series X.
Og ja, man kunne sikkert godt hive 60 fps ud af konsollerne i spillet med markant lavere renderopløsning under de aktuelle 1440p og/eller lavere setting - og i så fald fint med mig. Siden det så pt ikke er der, er spørgsmålet så om balancen er til det uden at det kommer til at gå FOR hårdt ud over det visuelle indtryk i forhold til hvad udvikleren synes man kan være bekendt over for det flotte spil. På den anden side så findes der jo også en mere tåget og texture, shadow, draw distance mv. nedskaleret version til Xbox Series ->S<- disse settings ville Series X og PS5 jo snildt kunne køre i 60 fps og sikkert lidt mere til? Så mon ikke der på et tidspunkt kommer en 60 fps udgave - Der lader jo i den grad til at være efterspørgsel til det. Men det er så stadig imho faktisk betryggende at spillet udkommer uden 60 fps mode, da det vidner om at udvidkleren har sigtet højere grafisk set med titlen - Det håber jeg personligt vi kommer til at se langt mere af - altså det at udvikleren sigter højt
Som vi kommer længere og længere væk fra cross-generation (A Plague Tale Requiem er gud ske tak og lov ikke en cross generation titel), så tror jeg også man vil få flere og flere 30 fps titler at se på PS5 og XBox SeX. Overgangen vil sikkert være flydende, men på et tidspunkt tror jeg at vi kommer til at se 60 fps og/eller RayTracing modes i mange titler til at være noget man alene finder på de [rygtede kommende] PS5 Pro og Xbox SeX mid-life opgraderinger - rygterne går aktuelt på at Dev kits skulle være i hænderne på spiludviklere meget snart: https://www.kitguru.net/gaming/mustafa- ... -dev-kits/
Senest rettet af TBC 23. okt 2022, 11:32, rettet i alt 2 gange.
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K