Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348160
Vi har herhjemme 3 brugere på PS5, men kan ikke huske login til den 3. med PS Plus uden at sidde foran konsollen.

Vi bruger også en god sjat tid på at spille på Xbox og Apple TV.
Vedhæftede filer
rasmuslarsen.jpg
rasmuslarsen.jpg (54.12 KiB) Vist 2218 gange
ironwoman4321.jpg
ironwoman4321.jpg (60.73 KiB) Vist 2218 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#348193
Jeg kan ikke helt følge med, men set i betragtning af, at jeg primært spiller når jeg anmelder et TV, så er der alligevel overraskende mange timer på…

Det har dog også både været Far Cry 6 og ny Horizon. Knægten har spillet Ratchet & Clank til ende.
Billede
Brugeravatar
Af bendix
#348352
Digital Foundry kårer HFW til det flotteste spil i 2022 efterfulgt af Calisto Protocol. HFW er virkelig også blevet flot efter de fiksede de første udfordringer på OLED TV.

Brugeravatar
Af TBC
#348364
Jeg må indrømme at jeg personligt syntes at Calisto Protocol er det grafisk bedst designede og flotteste af spillene i videoen, men DF's argumenter om at ustabil motion trækker Calisto Protocol ned giver naturligvis god mening, når man skal vurdere på helheden.

Men efterhånden som Calisto Protocol patches tror jeg faktisk det ender med at blive det grafiske højdepunkt (iblandt udgivne spil) fra 2022, selv om HFW ikke får den samlede pris ufortjent hvis man holder sig til spillenes praktiske status/stand anno 2022. Det lød egentligt også til at begundelsen for at Calisto ikke vandt var den manglende stabilitet i frameraten. Jeg er faktisk ret overrasket over hvor flot Calisto Protocol er blevet, da det jo "kun" er et Unreal 4 spil og jeg generelt har været mere imponeret af de Decima engine (bl.a. Death stranding og Horizon serien) spil jeg har spillet end af de Unreal 4 spil jeg har spillet.

Jeg er også forundret over at man giver Portal en 3 plads. Vist nok er portal den bedste mest gennenførte Raytracing, faktisk path-tracing, jeg endnu har set, men selve resten af det relativt simple grafiske design og det aspekt syntes jeg dårligt sådan samlet set berretigger til en 3 plads - Men nuvel, det er en milepæl ifht Pathtracing og det gør det vel?
Af michaeldk
#348430
Kan se at man stort nu hos Bilka, Føtex, etc. kan forudbestille PS5 Normal edition .. kan ikke finde nogle steder, som "kun" har Digital edition? Har ikke brug for drevet ... Har andre spottet et sted?
Brugeravatar
Af TBC
#348597
Dagens CES relaterede videoer har indtil videre kastet nye gametrailere af sig. Der var nogle spil trailere iblandet Nvidia's hardwarepræsentationener, herunder 2 spil jeg har delt preview trailere til for længe siden, og som potentielt kunne vise sig velproducerede (af trailere at vurdere) og også kommer til konsollerne. De har nu begge har fået nye trailere her kort før release. Atomic Heart skulle komme til Februar og The Day before kommer til Marts (om datoerne til den tid stadig holder) også til konsollerne. The Day before skulle iøvrigt aktuelt være det mest ønskelistede spil på Steam. 2023 varmer i det hele taget op til at blive et langt mere pakket og interessant gaming år end 2022 blev det med alle sine release udskydelser til 2023 og 24 og ellers for mange halvbagte spil der lidt for fortravlede udkom på en fastsat realease date uden at have fået den sidste kærlighed og finpudsning de kunne have haft glæde af og som først senere patches har udbedret, de 2 ting jeg nok særligt vil huske 2022 for.

Den nye Atomic Heart trailer:

Den nye The Day before trailer:

Der var også et par andre trailere af multiplatformtitler, som jeg personligt ikke fandt lige så interessante, de kan findes på: https://www.youtube.com/@NVIDIAGeForce/videos


Sony afholder deres CES event her d. 5 her:
Edit: Eventet er afholdt, linket er opdateret med timestamp til spildelen fra SIE ...Forhåbentligt kommer der senere nogle 4K versioner i bedre kvalitet (endnu ikke oppe i skrivende stund)

AMD (hvor der forventes X3D chipudgaver af Ryzen 7000 serien specifikt designede til PC gamere) holder også en event d. 5
Edit: Event afholdt - Link opdateret med timestamp til X3D delen - igen kun live kvaliteten i skrivende stund:

og af andre ting værd at nævne, da det kom som en overraskelse og selv om jeg ikke SELV ligefrem er nogen fan af game-streaming, så opgraderes Geforce Now til RTX 4080 og får op til 240 FPS streaming, ja STREAMING(!), med lavere latency end konsol og en midrange PC, hvilket jeg ikke lige havde set komme må jeg nok indrømme - Er selv noget skeptisk i forhold til hvordan encodingen bliver til dét (det må da kræve noget mere båndbredde med 240 FPS!), da encodingen jo er og forbliver gamestreamingens akkilæshæk imho. De nærmeste Geforce Now serverne kunne man i eventet i øvrigt se var placerede i Holland og Sverige.
Senest rettet af TBC 5. jan 2023, 14:23, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af TBC
#349043
Angående Forspoken, så gad vide om udviklerne regner med at det bliver et stort hit? Den gængse nypris på PC er i hvert fald helt uset uhyrlige €79 (€52 via coupon, hvilket også er en ekstrem høj coupon pris) - Altså den samme nypris som på konsol, hvor prisen på spil plejer at være højere (idet pengene der tjenes via kommission på spilsalg, mens der gerne tabes penge på selve hardwaresalget).

Så ekstrem pris kan kan jeg ikke mindes at have set et PC spil til før med mindre det er nye deluxe udgaver eller lign med ekstra ting bundlede - og den vejledende nypris på alt fra eksisterende spil som PS-spil som Spiderman Remastered og The last of us, til kommende spiltitler som Hogwarts legacy, S.T.A.L.K.E.R. 2, DeadSpace, Atomic Heart og stort set alt andet er da også som det plejer at være på €59 som højeste nypris uden coupons eller rabbatter, med de enkeltestående undtagelser man kan se på populære francieses (f.eks. Star Wars Jedi Survivor og Call of Duty Modern Warfare II) der til tider er så dyre som €69 som det højeste jeg eller hidtil har set. Men med €79 er prisen skruet ENDNU en tand højere op. Så gad vide hvorfor udvikleren har tudet at sætte PC-prisen SÅ højt på lige netop Forspoken, med mindre de mener at have så ekstremt godt et produkt at det bliver virkeligt eftertragtet? ...Jeg kan i hvert fald ikke mindes at have set det før - og det bliver da også over mit døde lig at jeg kommer til at betale så meget for det, hvis det viser sig at anmelde så godt at det er noget man burde spille. Men udviklernes selvsikkerhed og tro på produktet, lader da i hvert fald til at være på plads med den spilpris.

EDIT:

Hmm, det bliver kun endnu mere mystisk af at IGN ikke lader til at have lige så store oplevelser og forhåbninger til det:


...som til andre spil, herunder bl.a. Atomic Heart:


Så, med mindre udviklerne overvurderer deres eget produkt, så må jeg vel pakke den mulige forklaring om merprisen sammen igen?
Brugeravatar
Af bendix
#349060
Ja, jeg tror udgivelsen samme tid som Elden Ring har spillet ind. Syntes også det er værd at bemærke at GOW først blev udgivet i november men er på top 3. Så der må virkelig have været mange forudbestillinger.
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 205