Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg var inde og se på disc edition, og jo den blev aktiv i 5 sekunder, næste tryk så var lager tomt, så om de havde 5 eller 500, aner jeg ikke men de forklarede senere på live tv delen, at flere tusinde sad og trykkede på link.
Kan huske coolshop som havde counter på siden, da den kom første gang, der var også 3-4 tusinde i online på siden.

Sony kunne næsten have bygget ny fabrik siden sidst, hvis man kan bygge stadions hurtigt, så må en lille ps5 produktion da gå hurtigere :)
Brugeravatar
Af bendix
Hehe ja, jeg læste igår at bilproduktionen i England er på laveste niveau siden 60’erne pga de åndsvage chips. Burde man ikke også have sat produktionen i vejret og hvad er det egentlig der gør det så kompleks? 🤷‍♂️
Min forståelse er, at bilproducenterne bruger de samme styrechips, som de "altid" har gjort. De produceres på gammelt proces-teknologi og her er der stor ventetid på produktion – mange uger efterhånden. Der er samtidig ingen chipproducenter, der har incitament til at bygge nye fabrikker på gammel proces-teknologi. Så der skal designes nye chips, men det vel nok noget tid.

Til PS5 og Xbox Series så tror jeg ikke, at det er deres 7nm AMD-chip, der er flaskehalsen. Det er andre, ældre chip i kæden. Måske noget i stil med skærmstyring (HDMI) og strøm.
Af Holm86
bendix skrev: 26. nov 2021, 15:07 Så var prisen vel ikke helt gakket, selvom det kan være irriterende at det er en bundle.
Den stod så vidt jeg husker til 5700,- det er 1400,- over standardprisen for en disc version på 4300,-

Koster en ekstra controller og et headset virkelig 1400,-??
Brugeravatar
Af bendix
Holm86 skrev: 29. nov 2021, 12:03
bendix skrev: 26. nov 2021, 15:07 Så var prisen vel ikke helt gakket, selvom det kan være irriterende at det er en bundle.
Den stod så vidt jeg husker til 5700,- det er 1400,- over standardprisen for en disc version på 4300,-

Koster en ekstra controller og et headset virkelig 1400,-??
Ja både DualSense og Pulse Headset koster 700kr som vejledende udsalgspris hver.
Af allo
prisen for DualSense ligger på under 500kr. og Pulse headset (hvis det er de høretelefoner som fulgte med) ligger på lige under 700kr. og det er jo = 1200kr

i mine øjne:
- god business (hvis PS5 bundle kostede 5700kr.) for alle andre end kunderne :-)
Brugeravatar
Af bendix
allo skrev: 29. nov 2021, 13:31 prisen for DualSense ligger på under 500kr. og Pulse headset (hvis det er de høretelefoner som fulgte med) ligger på lige under 700kr. og det er jo = 1200kr

i mine øjne:
- god business (hvis PS5 bundle kostede 5700kr.) for alle andre end kunderne :-)
Det er ikke udsalgspriser vi taler om men vejledende priser, som for begges vedkommende er 700kr, dvs den bundle koster det samme som alle produkterne ville koste til normalpris. At det så er ærgerligt at Power gør det, er en anden snak. Men prisen er ikke højere end den vejledende pris.

https://www.bilka.dk/produkter/ps5-dual ... ricerunner
Af allo
bendix skrev: 29. nov 2021, 13:57 Det er ikke udsalgspriser vi taler om men vejledende priser, som for begges vedkommende er 700kr, dvs den bundle koster det samme som alle produkterne ville koste til normalpris. At det så er ærgerligt at Power gør det, er en anden snak. Men prisen er ikke højere end den vejledende pris.
'vejledende priser' er kun for suckers og bliver mest brugt (og misbrugt) af mobilselskaber og et par andre (så de kan reklamere med besparelser som på ingen måde har noget som helst med virkeligheden at gøre...- det har de men kun fordi lad os f.eks. sige Yousee vælger at tager udgangspunkt i 'vejledende priser' og ikke i markedsprisen som så er lavere end den vejledende men hej! - det ser godt ((MEGET BEDRE)) ud på papiret end den reelle besparelse og en del uvidende mennesker bliver forblændet af de kunstige besparelser/tilbud)

vejledende priser er kunstige i forhold til de reelle markedspriser
Brugeravatar
Af Naiera
Ikke desto mindre koster en DualSense 700,- i Føtex.

Uanset hvad du synes om vejledende priser, så kostede den PS5 det den kostede, og folk der købte den er sgu nok godt tilfredse, når nu det er så svært at få fat i en, uden at betale vild overpris.
Af allo
POWER (og andre) er udmærket klar over at de kan forlange hvad de nu vil for PS5 - og det gjorde de nu også...den lidt over 200kr. ekstra indtjening (i forhold til billigste priser på nettet) som de pressede ud af folk er lige hvad det er...- ekstra indtjening for dem...

folk må selv om hvad de køber, til hvilke priser og hvorfor...det blander jeg mig ikke i...jeg påpegede blot bare at det var en merpris på lidt over 200kr som folk har valgt at betale fordi de har været 'tvunget' til at sige 'ja' til netop sådan en bundle udtænkt af POWER så de kunne mælke deres kunder for lidt ekstra...
Brugeravatar
Af bendix
Allo: hvis et TV koster 3996 i Bilka og 4199 i Elgiganten, tager Elgiganten så overpris fordi at Bilka har tv’et på tilbud? hvis det er den logik du har så forstår jeg godt din undren. Det er dog ikke den konklusion de fleste kommer til, overpris kan man feks sige hvis en PS5 vejledende koster 4500kr og en forhandler sælger den for 4700kr. Så er det faktuelt overpris.

Jeg er helt sikker på at dem der fik en, er super tilfredse siden de så hurtigt blev solgt, det ER en lækker maskine.
Af allo
igen: det kommer så an på markedsprisen (den reelle billigste pris)

Ellers så taler du om to ting som slet ikke kan sammenlignes...

på det første så er der pricematch (så jeg ville få det tv til Bilkas pris)

på det andet så er der tale om mersalg i form af ekstra tilbehør som enkeltvis koster mindre end den bundle som de biksede sammen

på det 3. så har jeg ikke undret mig over noget som helst

4.: godt for de glæde af slagsen...men det ændrer ikke det faktum at POWER har udnyttet og presset deres kunder til at betale mere for noget som de alle sammen kunne købe separat og også billigere hvis de havde brug for det...
Brugeravatar
Af bendix
Nogle som har prøvet Outer Worlds? Er det godt?

Det er på bud lige pt på PSN for 130kr ca og fik en 60fps patch i sommers kan jeg se.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 118