Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#338860
bendix skrev: 6. jan 2022, 12:39 Nå ja, jeg kan da godt se at VRR ikke stod i teksten, jeg var vidst for hurtig der og har slettet indlægget 😊
Det er der nu ingen grund til - Blot et sundt udtryk for forventningens glæde :) ...Og hvem ved, måske bliver det også den update der bringer det rygtede VRR med lidt held?

Men nu vi er ved reveals, så er der også lige kommet en Gameplay Reveal trailer hos Nvidia af spillet "The Day before" der også skulle være på vej til både PS5 og XBox Series. Det er stadig kun en Unreal 4 titel, men det ser da alligevel relativt lovende ud - Det ser ud til at vi med den titel nok kan forvente noget raytracing i retning af hvad vi så med metro exodus enhanced edition på hhv. PC og konsol?



EDIT: Det ser fra CES ud til at mindst 2 spil mere også får RayTracing, hvilket man også må regne med smitter af på den nye konsol-generation:


Senest rettet af TBC 8. jan 2022, 02:39, rettet i alt 9 gange.
Af Alex B
#338861
bendix skrev: 6. jan 2022, 12:34 Du skal gå ind under enten add ons eller Ps plus, jeg tror den står under PS plus benefits/discounts
Tak, men det er desværre ikke tilfældet for mig.

Google fortæller mig, at man skal vælge "FINAL FANTASY VII REMAKE upgrade for PS4 version owners"

Denne er desværre "Not available for purchase".

Oh well, ikke et spil der har min store interesse, men var da lidt nysgerrig for at prøve.
Af Alex B
#338864
Kan I øvrigt varmt anbefale Hades, der er med i Januar udsalget.

Slet ikke min sædvanlige genre. Er hverken stor fan af top-down, hack-n-slash eller rogue-likes men alligevel har jeg kværnet 20 timer af Hades og kan slet ikke få nok.
#338899
DanielPT skrev:
Torben Rasmussen skrev: 5. jan 2022, 15:47 Det burde der vel. Det virker på det eksisterende kamera på PS4. Det virker ikke helt så gnidnidsfrit som Xbox Kinect, men hvis man sørger for ordentlig lys, så går det også uden controllere.

Edit: Som jeg lige læser indlæggede på nettet, så virker det nye kamera til PS5 ikke med Just Dance... :s Det er dæleme tamt.
Ja det godt nok tamt da!

Så hvis vi skulle gå med "Just dance" til Ps5 kunne jeg bare købe et PS4 kamera? :D
Jeg tror ikke at PS4 kamera virker på PS5 - det er i hvert fald sådan jeg tolker debatten rundt om på nettet. Måske via VR-adapteren, men det skal nok undersøges nærmere.
Brugeravatar
Af TBC
#338932
Rygterne vil at det hidtil bedste VR spil der er lavet skulle komme til PS5/PSVR 2.

Det ville slet ikke været noget dårligt match til PS5, for spillets design ambition er indrettet sådan at man anbefaler et RTX 2070 Super | AMD RX 5700 XT, men med komprimisser i indstillingerne kunne slippe afsted med et GTX 1060 6GB | RX 580 8GB som minimum. PS5 svarer i tilfælde af spiloptimeringer til konsollen i praksis til ca. til noget omkring et RTX 2070 | AMD Radeon RX 5700, så Half-life Alyx ville udgøre et glimrende match til en PS5 og PSVR 2 og give en fantisktisk VR oplevelse på platformen.

Jeg kan bare sige at VR fans godt kan begynde at glæde sig hvis rygterne taler sandt, da det imho er VR titlen over dem alle. Og det vil på ingen måde undre, da Half-life serien altid har været multiplatform, og det med PS5 og PSVR2 (og potentielt en fremtidig Series X VR løsning) reelt ville give mening med en konsolversion af det 2 år gamle half-life Alyx, som stadig er det bedste VR spil der endnu er lavet. Glæd jer! 8-)

https://headset-vr.tech/hal...
Brugeravatar
Af bendix
#338936
Jeg tror det bliver svært for Sony at lave business på VR. Den nuværende model har solgt 5.5mill ud af 120mill PS4 brugere. Og da man skal have en PlayStation for at gøre brug af VR sætter de sig selv i en udfordret situation. Specielt hvis chip manglen fortsætter så kan VR2 pt kun sælges til 17 mill PS5.
Brugeravatar
Af Naiera
#339059
Jeg kunne godt lige bruge sådan en af de sorte der.
#339306
Hvis nogen mangler en PS5, så har POWER lige haft en hel masse til salg - både disk og digital version.

Fik selv fat i et PS5 (Disk) bundle med 1 ekstra controller + PS5 Sony headset til 5799.
Brugeravatar
Af Naiera
#339307
Så er den sgu også betalt.
#339309
Naiera skrev: 18. jan 2022, 15:35 Så er den sgu også betalt.
Med de forsyningsproblemer der i øjeblikket er, så skal du nok ikke forvente at se den blive solgt meget billigere.

Desuden er regnestykket ikke så slemt, som du antyder, hvis man ser på delene alene (vejl. pris):

PS5 "Standard Edition": 4199 kr.
PS5 Controller: 699 kr.
PS5 Pulse 3D Headset: 899 kr.

Pris i alt: 5797 kr. (og det er stadig billigere end andre forhandlere eller på DBA ;))

:)
Af aalb1970
#339310
Tvivler lidt på PS3 bagudkompatibilitet givet denne maskines komplekse arkitektur. Tror ikke PS5 har kræfterne til emulere Cell processoren.

PS1 og PS2 bagudkompatibilitet burde derimod kunne klares uden problemer.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 205