Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#339554
bendix skrev: 27. jan 2022, 13:38 Ej okay, troede de havde 4K 60, det lyder ikke super optimeret.
Har PS5 overhovedet 'muskler' til det?

Vi har selv lige modtaget vores PS5 - eller rettere, min kæreste har - jeg er nemlig i USA de næste 4 uger ::l
Brugeravatar
Af bendix
#339558
Jeg vil mene at Ratchet og Clank er en hel del mere krævende, den har 60fps og næsten konstant 4K men kan dyppe til 1800. Så har vi Ghost of Thushima har også 4K med næsten låst 60fps.
Af Emilos88
#339560
Opgradering koster 70kr. det vil jeg gerne give. Den opdaterede version får gode reviews med sig, og efter min mening var Uncharted 4 den bedste af de 4 spil.
Af Bressendorff
#339595
Torben Rasmussen skrev: 28. jan 2022, 12:08 Jeg er lidt i tvivl. Jeg har været igennem spillet 1.5 gang. Kan man tage savegamed med over?


Man kan godt overføre sine saves til begge spil. Jeg måtte hente min save ned fra skyen, men ellers var det nemt at få op ad køre.
Brugeravatar
Af TBC
#339602
bendix skrev: 27. jan 2022, 13:38 Ej okay, troede de havde 4K 60, det lyder ikke super optimeret.
PS5/PC udgaven i Legacy of Thieves Collection er vel remasters, med lidt held med et lille drys grafiske forbedringer og dermed allerede til en start ikke at regne som andre normale back-compatible PS4 versioner der gerne lidt nemmere rammer i nærheden af 4K60?

Edit: Digital Foundrys analyse som jeg lige lige skimtede, afslører f.eks. at man i den remasterede version har adgang til langt støre 'level of detail', lidt bedre texture kvalitet, lidt bedre shadows og lidt ændrede assets i selve spillet. Særligt større LOD og større shadows kvalitet noget der er kendt som havende markant betydning for hardware belastningen. Når man betænker at med den afstand en konsolspiller normalt sidder fra en TV skærm (i forhold til hvor tæt en PC spiller sidder på sin monitor), så tænker jeg at 1440p render @60 Hz med postprocces upskalering til 4K er et godt mål. Konsolspilleren vil ikke kunne se forskellen i renderopløsning fra sin afstand i sofaen, mens den mere opmærksomme konsolspiller til gengæld ville kunne se forskellen i LOD og skygger. Så i mine ører lyder det som det rigtige komprimis og den rette balance. Det eneste man retteligt kunne savne var dynamic renderresolution.
bendix skrev: 28. jan 2022, 07:24 Jeg vil mene at Ratchet og Clank er en hel del mere krævende
Ratched & Clank er ekstremt optimeret til PS5. Der er brugt de grafiske effekter og settings der bedst kan betale sig ifht til at nå spillets ønskede tegnefilmslook (som jo er et look som generelt er mindre krævende end stræben efter realisme og den form for detalje dét betoner) som konsollen samlet set er i stand at bære dem til bedst mulige stilistiske tegnefilmsagtige resultat og så samtidig sparet og skruet ned på for graden af andre settings rigtigt mange steder, for at man samlet har nået den balance man har der matcher hardwaren godt. Det kan man imho ikke rigtigt sammenligne med en bredere remaster af et spil hvor balancen i hardwarebelastningen jo er en anden med de højere render opløsninger på PS5 sammenlignet med en lavere render opløsning (720P?) på PS4 som spillet og dets design oprindeligt er designet og optimeret efter. Man kan jo ikke bare sådan helt redesigne hele spillet og hele dets udtryk, når nu det er en remaster.
#339635
Én af grundene til at jeg i sin tid droppede PC-gaming til fordel for konsol-gaming, var ikke at skulle bruge unødvendig tid med at nørde rundt i de grafiske settings.

I med skiven, tryk "start", og så var du kørende. Det lader dog til at nuværende generation af konsoller mere ligner en PC...

Er det korrekt antaget, at man i dag skal sidde og prøve sig frem med forskellige indstillinger for opløsning, anti-aliasing, rendering osv for at få den bedste oplevelse?

PS: jeg har en PS5 liggende hjemme - jeg er bare ikke selv hjemme til at spille på det endnu. 😒
Af bromberg
#339636
Kaktus-burger skrev: 30. jan 2022, 08:17 Én af grundene til at jeg i sin tid droppede PC-gaming til fordel for konsol-gaming, var ikke at skulle bruge unødvendig tid med at nørde rundt i de grafiske settings.

I med skiven, tryk "start", og så var du kørende. Det lader dog til at nuværende generation af konsoller mere ligner en PC...

Er det korrekt antaget, at man i dag skal sidde og prøve sig frem med forskellige indstillinger for opløsning, anti-aliasing, rendering osv for at få den bedste oplevelse?

PS: jeg har en PS5 liggende hjemme - jeg er bare ikke selv hjemme til at spille på det endnu. 😒
Jeg lavede samme skifte i sin tid af samme grund, ellers var alle fps på pc.
Nej, der er ikke meget at fifle med på ps5, man vælger enten performance mode eller resolution mode på ps5, det kan man gøre i Settings.
Jeg syntes det er meget fedt at man selv kan vælge hvad man vægter højest og mon ikke der med tid kommer en ensretning på spillende.
Brugeravatar
Af bendix
#339656
TBC: mit indlæg var et svar på spørgsmålet til en bruger om “PS5 har muskler til 4K 60fps” Hvilket den har jævnfør mit svar om Rift apart og GoT.
Af MTHT
#339739
Kaktus-burger skrev: 30. jan 2022, 08:17 Én af grundene til at jeg i sin tid droppede PC-gaming til fordel for konsol-gaming, var ikke at skulle bruge unødvendig tid med at nørde rundt i de grafiske settings.

I med skiven, tryk "start", og så var du kørende. Det lader dog til at nuværende generation af konsoller mere ligner en PC...

Er det korrekt antaget, at man i dag skal sidde og prøve sig frem med forskellige indstillinger for opløsning, anti-aliasing, rendering osv for at få den bedste oplevelse?

PS: jeg har en PS5 liggende hjemme - jeg er bare ikke selv hjemme til at spille på det endnu. 😒
Nej, du har typisk 2-3 modes at vælge imellem, og disse indeholder så forskellige forudbestemte indstillinger for de forskellige grafiske indstillinger, så man skal ikke sidde og nørde med de forskellige indstillinger selv.
Jeg synes det fungerer ganske fint, og er et okay kompromis. Personligt foretrækker jeg højere FPS frem for god grafik, har jeg fundet ud af :)
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 205