Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamikazedk
#341947
Beckham skrev: 23. apr 2022, 22:15 Nogle som ved om man på PS5 kan rangere\prioritere de forskellige net forbindelser man har? Jeg gad jo godt at den valgte LAN som prioriteten når LAN kablet er tilsluttet. Men det virker til at den fortsat vælger at bruge den trådløse forbindelse hvis det er den som jeg har brugt sidst.
Bruger den ikke LAN som standard når det er tilsluttet? Det er da for åndssvagt!
Af Beckham
#341976
Min gør ikke i hvert fald. Havde haft den på wifi den ene dag. Connectede så et kabel dagen efter og her gik den stadigvæk på wifi. Og ja...det er da lidt for dumt.
#341997
De to Spider-man spil og Ratchet & Clank: Rift Apart har nu fået opdateringen, der klargør VRR.

Spider-Man Remastered Release Notes Update 1.007
New Features
- 120 Hz Display Mode (together with system settings)
-- Reduces input latency
-- Increases frame rate target of Fidelity graphics mode to 40 fps
- Support for VRR via system settings
-- When 120 Hz Display Mode is off, slightly increases dynamic resolution targets
-- When 120 Hz Display Mode is on, the frame rate is unlocked and varies based on gameplay
- Improvements to ray-traced reflection quality at glancing angles in low-dynamic-resolution scenarios


Spider-Man Miles Morales Release Notes Update 1.013
New Features
- 120 Hz Display Mode (together with system settings)
-- Reduces input latency
-- Increases frame rate target of Fidelity graphics mode to 40 fps
- Support for VRR via system settings
-- When 120 Hz Display Mode is off, slightly increases dynamic resolution targets
-- When 120 Hz Display Mode is on, unlocks frame rate to vary based on gameplay
- Improvements to ray-traced reflection quality at glancing angles in low-dynamic-resolution scenarios
- Improvements to TAA upsample quality

Ratchet & Clank: Rift Apart Release Notes Update 1.003
New Features
- Support for VRR via system settings
-- When 120 Hz Display Mode is off, slightly increases dynamic resolution targets
-- When 120 Hz Display Mode is on, unlocks frame rate to vary based on gameplay
- Add 120 Hz Display Mode setting to New Game options, so you can turn it on before starting
- Improvements to ray-traced reflection quality at glancing angles in low-dynamic-resolution scenarios
- Improvements to TAA upsample quality
- Save files use frame captures for their icons

Changelog er fra deres supportsider: https://support.insomniac.games/hc/en-u ... ease-Notes
Af VILLAFOREVER
#341998
Rasmus 😎

Noget nyt omkring Game Mode Lock på Sony TV??

Det er virkelig en ommer Sony. Sidder stadig og kører farve YV420 og ikke RGB på forbedrings formatet Dolby Vision på tv’et. :(
Samt begrænsning på 60 Frames
Af aalb1970
#342010
Opdateringen er landet på min maskine. Glæder mig til at få afprøvet VRR.
Af aalb1970
#342017
Har testet med den nye 120 Hz patch til Miles Morales og spillet er virkelig responsivt selv i Fidelity mode, hvor frameraten er 40 fps. Det føles næsten som 60 fps. VRR fungerer også rigtigt fint i de 2 andre modes, hvor frameraten er unlocked.

Har også testet force VRR i et par spil, der ikke har native understøttelse, og umiddelbart virker det fint.

Alt i alt en rigtig god opdatering.
Af DanielPT
#342022
aalb1970 skrev: 26. apr 2022, 22:56 Har testet med den nye 120 Hz patch til Miles Morales og spillet er virkelig responsivt selv i Fidelity mode, hvor frameraten er 40 fps. Det føles næsten som 60 fps. VRR fungerer også rigtigt fint i de 2 andre modes, hvor frameraten er unlocked.

Har også testet force VRR i et par spil, der ikke har native understøttelse, og umiddelbart virker det fint.

Alt i alt en rigtig god opdatering.
Shit hvor er jeg misundelig. Pisse træls det kræver et nyere tv :(
#342027
Jeg har også fået VRR-indstillingerne nu. Det kræver ikke en systemopdatering. Genstart konsollen og tjek igen efter et par minutter under skærmindstillinger. Det virkede for mig.

Jeg er i gang med at teste nu. Enig i at Miles Morales kører godt efter VRR.

Husk at aktiver 120Hz display mode i diverse spil.

Hvis I har et LG TV, så tryk en masse gange på den grønne knap på fjernbetjeningen for at se den aktuelle opdateringsfrekvens på skærmen.
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 205