Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#350169
bendix skrev: 6. mar 2023, 18:11 I GT7 med VR2 er der et virtuelt showroom. Det er så fedt at stå og gå ved sine drømmebiler på den måde. Virkelig cool lavet, man kan gå rundt, ændre tidspunktet på dagen, gå ind i kabinen og tænde bilens lys og havariblink.
....Og så kan man oven i købet indtage en plads i kabinen og køre et ræs ;-)

Hvor er det dejligt at høre at du har gode og store oplevelser med VR :-)
Jeg deler til fulde din glæde over VR <B (er aktuelt selv på Vive Pro med 3-part opgraderet optik, da jeg ikke kan undvære OLED panel)

Jo flere der hører om at VR rent faktisk kan hæve indlevelsen på epokegørende vis og tager investeringen og slutter sig til teknologien, jo bedre er det for udviklingsperspektiverne omkring software (og hardware) udviklingen til det. VR ER imho next level gaming - når det er gjort rigtigt. Jo flere der hopper på jo bedre i forhold til hvad vi kan forvente os af software og titler i fremtiden. I den forbindelse tror jeg ikke man kan undervurdere HVOR vigtigt det er at en spiller som Sony løfter med i forbindelse med at have fået have et solidt og dueligt sæt til sin konsol, så folk ikke længere bare forbinder noget som PSVR1 eller Quest med VR - Jeg ville også håbe at Microsoft ville give en hånd med ifbm XBox series og ikke kun Windows PC, så VR udbredelsen kunne blive så omfattende som muligt :)
Brugeravatar
Af bendix
#350173
Ha ha- Ja og køre i kabinen. Det er virkelig “immersive” at sidde derinde. Der er en god hastighedsfølelse reality fornemmelse.
Vedhæftede filer
7FE0DEDD-15BD-4309-8461-2192F37ED3D1.jpeg
7FE0DEDD-15BD-4309-8461-2192F37ED3D1.jpeg (475.98 KiB) Vist 1681 gange
EC3E2379-6231-4D7F-AA18-0AA3AC930A6A.jpeg
EC3E2379-6231-4D7F-AA18-0AA3AC930A6A.jpeg (736.07 KiB) Vist 1681 gange
09A7153E-BFBC-4FCB-AF15-D70FD4E37F4A.jpeg
09A7153E-BFBC-4FCB-AF15-D70FD4E37F4A.jpeg (1.34 MiB) Vist 1681 gange
B3B03CD2-9463-4341-9996-BF60B89526B1.jpeg
B3B03CD2-9463-4341-9996-BF60B89526B1.jpeg (1.14 MiB) Vist 1681 gange
Brugeravatar
Af TBC
#350223
bendix skrev: 6. mar 2023, 20:11 Ha ha- Ja og køre i kabinen. Det er virkelig “immersive” at sidde derinde. Der er en god hastighedsfølelse reality fornemmelse.
Ja, en bil og et cockpit (som i fly, helicoptere, spacecrafts mv) egner sig ret ret godt til immersive VR :)

...Lyder til at du er blevet godt bidt, så pas nu på at du ikke ender med at gå helt over bord :D --->


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Sådan tilbage til "alvor" igen, så lader det her nye drev til at være et ret godt køb i 4TB, ikke alene til PC-gaming men også til PS5 hvis man gerne vil have noget for pengene: :)

Senest rettet af TBC 8. mar 2023, 16:36, rettet i alt 1 gang.
#350244
Rasmus Larsen skrev: 2. feb 2023, 10:44 PS5 får 1440p VRR support, Discord & andre nye funktioner

Muligheden for at opdatere DualSense trådløst er den største forbedring for mig personligt. Det er utroligt irriterende at få meddelelsen på skærmen hver gang man lige har sat sig i sofaen med controlleren. Der går ofte månedsvis før jeg får dem opdateret – hvad sker der for, at det ikke engang sker automatisk, når man oplader DualSense controlleren.
Denne systemopdatering er nu offentlig tilgængelig.
Brugeravatar
Af bendix
#350316
Her idag forsvinder alt WIFI fra PS5 og så kan jeg genstarte modem og så er der internet i 25min og så forsvinder det. Har i nogle tricks til nogle af de avancerede indstillinger under wifi til PS5. Vores andre enheder er fint på, og tv’et som står samme sted har også normal dækning. Men PS5 smider alt.
Af Lape
#350329
Jeg ville ønske 40 fps på 120 Hz blev standard eller et valg i alle spil. Giver perfekt mening og 40 fps føles så meget mere flydende end 40 fps, hvis man nu ikke kan levere 60 fps. Vil dog gerne have valget for høj fps uanset hvad. Gider ikke 30 fps.
Brugeravatar
Af TBC
#350333
bendix skrev: 10. mar 2023, 10:36 Her idag forsvinder alt WIFI fra PS5 og så kan jeg genstarte modem og så er der internet i 25min og så forsvinder det. Har i nogle tricks til nogle af de avancerede indstillinger under wifi til PS5. Vores andre enheder er fint på, og tv’et som står samme sted har også normal dækning. Men PS5 smider alt.
Nu har jeg jo som bekendt ikke en PS5, så jeg ved ikke hvilken setting (eller service) det er der specifikt kunne drille på den, men jeg kan sige hvad jeg ville gøre helt generelt med en enhed på mit Wifi:

Jeg ville f.eks. sikre at enheden ikke vekslede forbindelser imellem 2,4 og 5 Ghz båndet. Det kan man gerne opsætte på klienten, eller man kan hvis omstændighederne i øvrigt tillader det (dvs, hvis ens 5Ghz dækningsgrad i boligen tillader det og der ikke er evt. 2,4 afhængige ældre enheder på WiFi i hjemmet), slet og ret helt slukke for 2,4 Ghz radioen i routeren (Det har jeg selv gjort). Hvis ens PS5 står langt fra routeren, kan det naturligvis være 2,4 Ghz man skal sikre sig er den eneste konsollen forbinder til (dette så optimalt via settings i konsollen, da det ville være træls at undvære 5 Ghz til andre enheder i huset tættere på routeren)

25 minutter lyder godt nok som lidt og giver dermed ikke umiddelbart mistanke om lease problemer eller ny-assigned IP som konsollen ikke får skiftet til , men du kan alligevel prøve at assigne din PS5 en "Manually Assigned IP around the DHCP list" (som det hedder i min egen router) og så opsætte statisk IP på PS5 til den assignede IP i routeren - Husk at genstarte begge enheder når konfigureret.

Jeg ville også sikre mig at have opsat DNS manuelt til 2 forskellige udbydere. Typisk en af dem hos min egen internetudbyder + et troværdigt/stabilt alternativ i nærheden - helst i den by jeg selv bor. en meget ufuldstændig liste over Danske DNS servere og deres placeringer findes her: https://public-dns.info/nameserver/dk.html
Alternativt kan man gerne finde DNS adresserne hos ens internetudbyder ved at fremsøge den specifikt (f.eks. er min udbyders DNS ikke på listen) og hvis man ved hvilket netværk udbyderen benytter længere ud, så kan man f.eks. vælge dette netværks DNS. F.eks. har jeg Parknet som internetudbyder, så jeg har valgt en af deres DNS adresser som den ene DNS. Da Parknet benytter Global Connects fibernetværk, har jeg som min anden DNS server indtastet en af Global Connects nærmeste DNS servere (den i den by jeg selv bor). Det kan man definere enten direkte i klienten, specifikt for denne, eller mere generelt for ens eget netværk i boligen i selve routeren - Jeg har selv gjort det i routeren, da det så kommer alle tilsluttede enheder til gavn.

Af andre ting jeg lige fra the top of my head kan komme i tanker om, kan forskellige klientenheder reagere vidt forskelligt på f.eks. MTU, DTIM Interval og Beacon Interval. Her bliver det dog hurtigt langt mere langhåret, men du kan prøve at nedsætte MTU på PS5 en lille smule eller fremskynde et DTIM Interval og Beacon Interval i routeren. Hvis de er for høje kan nogle enheder have svært med at opdage og fange Wifi netværket og være meget langsomme til at logge på det, mens andre kan finde på at droppe forbindelsen. Men det er mere komplekse indstillinger at pille ved - og hvis du ikke hidtid har ændret dem burde routeren som default stå på nogle ret "universalt" fungerende niveauer. (Det handler om at man kan frigøre en lille smule traffik på WiFi og spare lidt strøm på de tilknyttede bateritilknyttede klienter (f.eks. pads og telefoner) ved at forlænge intervallerne, men det kan så omvendt gøre WiFi forbindelsen sværere at fange og beholde for nogle klienter, så det er ikke noget man bare sådan lige kaster sig over med mindre man er klar på noget mere komplekst og uforudsigeligt ifht. ens ofte mange forskellige klienter i husstanden)

Det kan naturligvis også være noget så banalt som interferens fra naboer, hvis en nabos router pludselig har skiftet frekvens, hvis PS5 f.eks. skulle være mere såbar over for det end f.eks. dit TV (det ses dog tyspisk kun i tættere beboelser/ dvs i lejligheder med tætte naboer og hvis man selv har en ældre halvskidt router). I så fald handler det om at skifte frekvens til en kanal med mindre interferens fra naboerne. Her kan man f.eks. orientere sig og status via "WiFi analyzer" appen på telefon eller PC.
Brugeravatar
Af bendix
#350335
Mange tak TBC, jeg prøver det med DNS som PlayStationen faktisk selv foreslog i en fejl meddelelse. Men jeg anede ikke hvad jeg skulle skrive.

Tak for hjælpen
Brugeravatar
Af TBC
#350338
bendix skrev: 10. mar 2023, 17:53 Mange tak TBC, jeg prøver det med DNS som PlayStationen faktisk selv foreslog i en fejl meddelelse. Men jeg anede ikke hvad jeg skulle skrive.
Tak for hjælpen
Håber det hjælper, men tvivler dog da resten af dit udstyr jo angiveligt stadig virker og dermed har adgang til DNS via din router. Husk at bruge din egen internetudbyders DNS som den ene af dem (hurtig svartid) og så en af de offentligt tilgængelige i nærheden af dig som nr 2. Din internetudbyders er formentligt ikke på listen da den sjældent er offentlig - Så den må man "google" sig frem til på din udbyders hjemmeside.
Brugeravatar
Af TBC
#350418
bendix skrev: 13. mar 2023, 19:07 LOW Fi kommer til VR2 i år, kan “wishlistes” på PSN store nu. Det tror jeg bliver vildt fedt
Jeg har for længst wishlistet det (i Steam hvor det i øvrigt er det 4 mest wishlistede VR spil) - Tænker ikke at jeg vil ødelægge en potentielt fremtidig oplevelse med et måske ret halvfærdigt early access beta-build. Som du ved er jeg snarere typen der heller venter et par måneder efter game-realease og ordentlig patching, hvis det viser sig aktuelt som det jo ofte gør.

Umiddelbart ligner det et indie projekt startet af en fundraiser https://uploadvr.com/low-fi-funded/ , hvilket gør at jeg tempererer mine forventninger lidt til det, men på den anden side lader det også til at de allerede har etablerede rødder i VR - Tilbage i 2016 udgav de Technolust, som fik relativt fine karakterer der tilbage i de tidlige VR revival dage: https://uploadvr.com/technolust-review- ... rytelling/

På deres spilorienterede side praler de ligefrem af at de har 30 års erfaring fra at arbejde på alt fra "Grand Theft Auto series to N+, from PC titles to mobile devices and consoles", hvilket får forhåbningerne lidt op ;) https://irisvirtualreality.com/

Spillets hjemmeside: https://irisvirtualreality.com/low-fi/

Og en 3 år gammel developer video fra UploadVR:
Og en nylig gameplay video af en early acess bruger (ved ikke om han bruger VR eller ej, ser ud til at være joypad kontrol i hvert fald)


Bliver bestemt spændende at se hvordan det lander - men umiddelbart ville jeg nok tøjle mine forventninger lidt, da der hverken er Half-life Alyx eller Horizon call of the mountain AAA financiering lagt i det. Omvendt kan indietitler jo fra tid til anden vise sig at overraske ganske positivt :)
Brugeravatar
Af TBC
#350466
Vedrørende PSVR2 sættet, så meldte alle anmeldere at PSVR2 bare registrerede som "ukendt enhed" når man tilsluttede den til en PC og formentligt at den også var krypteret. Det viser sig imidlertid ikke at være tilfældet, så det er blevet meget mere sandsynligt at der kommer en 'reverse engineered' driver til den på et tidspunkt, lige som med PSVR1, for dem der down the line potentielt kunne se et "genbrugs" perspektiv i det. Det allerbedste ville naturligvis være hvis Sony udgav en 1-party driver til sættet, men det virker imho ikke lige så sandsynligt, selv om de naturligvis ville kunne optimere PSVR2 hardware salget ved det (sættet har jo en MEGET attraktiv pris og et godt panel) Den største hurdle er nok at connectoren ikke rigtigt er slået igennem på GPU'erne endnu:

Mht Low-Fi, så var det måske endnu mere fristende at tage en VR tur i det store og meget omfangsrige Cyberpunk 2077 og indleve sig lidt i det som en anden turist (eller bare spille det) - Synes den her video var så morsom at jeg ikke kunne lade være med at dele den . Man kan virkelig høre graden af "indlevelse" i hans stemme, åndedræt og betoning :D :D



...Og nej, det er ikke en officiel VR titel. Baggrunden er det ret aktive modder community der arbejder på at udvikle VR funktionaliteter i spil som bla. Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy m.fl.

Særligt i de kommende Unreal 5 titler bliver det meget nemmere og bedre optimeret for communitiet, da Unreal 5 har indbygget VR funktion i sin kode som default og modderne kun behøver at injecte denne eksisterende Unreal 5 kode i spillet igen (hvis udviklerne har slået den fra) for at spillet kan afvikles i "native Unreal 5" VR og så derfra nøjes med modde selve VR funktionerne (som det at man har pistol, tryllestav, lyssværd mv i hænderne og bruger det derfra) - Samtidig lover det også godt for officielle VR titler, da udviklerne har koden direkte tilgængelig i Unreal 5 som default, hvilket måske og forhåbentligt kunne gøre at flere af udviklerne så at sige "konfronteres" med koden og forhåbentlig ser vejen til en VR mode i deres projekt som noget der blev mere sandsynligt? - Here is hoping! :)

Her er i øvrigt den samme YouTuber i Low-Fi for et lille års tid siden:
Brugeravatar
Af bendix
#350497
Far Cry 5 fik en opdatering igår til 60fps og koster 70kr på PSN. Nogle der har spillet det, er det et ok “slap af” spil?
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 205