Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#346880
Jeg har spillet 2 timer inden job her til morgen og jeg syntes Ragnarok er en ret fed oplevelse. Jeg har valgt at spille HFR-VRR da jeg ikke syntes jeg kunne se forskel på 40fps VRR og den høje ydelse. Det kører lækkert og det er bare så høj høj kvalitet fra lyd til gameplay. Jeg ser meget frem til at fortsætte historien. Det er lineært men på samme måde som last of us syntes jeg. Senere skulle spillet dog åbne mere op.

Et godt tip er at sætte spillet op til at den automatisk samler alt op så er man fri for den lille animation hver gang 😀
Af VILLAFOREVER
#346934
Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvordan opdatere man et grafikkort i en PS5?
Det er noget med der er kommet en opdatering til grafikkortet, men min PS5 siger intet om en ny opdatering. Jeg opdaterede den for et par uger siden, men der skulle være kommet noget nyt angående grafikkortet.
Hmm👀
Brugeravatar
Af Huleboer
#346941
Du mikser måske lidt ting sammen. Man "opdaterer" ikke et grafikkort i en konsol. Det er bundet i hardwaren og vil være det samme i hele konsollens levetid.

Det der kan opdateres er softwaren, men med denne kan der nogle gange komme nogle nye indstillinger for grafikkortet. Det blev f.eks. muligt for nyligt at køre 1440p opløsning.

Men hvis bare du sørger for at installere den nyeste tilgængelige firmware til din playstation, følger alt til grafikkortet også med.
Brugeravatar
Af TBC
#346942
Man opdaterer slet og ret systemsoftwaren - Der er ingen specifik stand-alone grafikkort-driver da PS5 er en konsol og ALLE typer opdateringer kommer igennem system software opdateringerne. Det eneste jeg er bekendt med, med relation til grafikkortet er at det nu er blevet muligt at outputte 1440p til 1440p skærme.
Brugeravatar
Af TBC
#346957
FSR er en temporal baseret opskaleringsalgoritme, det kommer via spillet, lige som f.eks. TSR.
Det er heller ikke noget der benævnes i PS5's sytem software opdateringer: https://www.playstation.com/en-us/suppo ... -software/
Brugeravatar
Af bendix
#346958
Ja det er FSR nemlig.

Jeg tror at Digital Foundry løftede det, tager jeg ikke meget fejl er det en opdatering til kortet som kræver det før implementeringen. Men jeg kan tage fejl. Syntes at jeg så noget promo video fra AMD
Brugeravatar
Af TBC
#346959
Jeg har på det seneste ikke set Digital Foundry løfte andet om FSR end FSR 2 i spillet 'Scorn', som blev det første spi til konsol der fik FSR 2 (Det slog Cyberpunk med knap 2 uger, nok mest af alt af den simple grund af FSR blev integreret langt tidligere i Xbox'ens SDK tilbage i den tidlige sommer i år - Det bestemt IKKE fordi CD project Red har hvilet på laurbærerne mht Cyberpunk, da de har været meget hurtige ude efter opgraderingen af PS5's SDK til FSR) - og så har Digital Foundry ellers deres generiske analyse af FSR 2 vs DLSS vs XeSS som ligger flere måneder tilbage.

Men FSR 2 er en open-source og cross-platform heuristik baseret temporal opskaleringsalgoritme der ikke kræver dedikeret Machine Learning orienteret hardware acceleration ala Tensor cores eller tilsvarende, af endnu mere komplekse og proccesingkrævende AI algoritmer. Dette har både nogle fordele og ulemper sammenlignet med mere komplekse AI algoritmer som DLSS og XeSS som FSR er skabt som et heuristik baseret modsvar til og for at konkurrere med. Den største fordel er at det er cross-platform og helt uafhængig af speciel dedikeret hardwareacceleration. Det benytter blot de eksiterende processing units i den ekstisterende hardware. Bagsiden af den mønt er at der så er større performance og latency hits end løsningerne med dedikeret og specialiseret hardwareacceleration, som også bliver udtalt større jo mindre GPU der er tale om, og så det at den mindre komplekse og hardwarekrævende algoritme ikke når helt samme visuelle kvalitet og niveau som DLSS og XeSS (hvad angår sidstnævntes version på Intel produkter med specialiseret hardware til AI accelerationenen - Der findes også en mindre kompleks XeSS algoritme der fungerer cross-platform og uden specialiseret hardware accelleration, men den ligger svjv aktuelt under FSR 2's cross-platform visuelle kvalitet og har endnu større latency penalties). Det at FSR 2 slås af DLSS og XeSS skal ikke forstås sådan at FSR er at regne som "dårligt" eller middelmådig, tværtimod er det et STORT visuelt step-up fra f.eks. checkerboard rendering og TAA og tættere på DLSS og XeSS i både funktion og kvalitet end de øvrige nævnte.

Men ligesom Cyberpunk med samme update også tilføres FSR på XBox og PC, så kræver det heller ikke dér nogen særlig eller specifik opgradering af grafikkortet ellers dets driver. Det som det kræver (hvis det skal være realistisk at implementere på nem vis og inden for relativt kort tid i et spil på konsollen) er en opgradering af SDK'et associeret til konsollen - formentligt er det der forvekslingen ligger, da SDK'et først for nyligt er blevet opgraderet til FSR implementering på PS5 og CD Projekt RED har faktisk været ret hurtige på aftrækkeren i den forbindelse - Der i hvert fald KAN meget vel komme flere eksisterende titler og ikke mindst kommende titler der får FSR 2 over den kommende tid. En grafikkortdriver opdatering på maskinen vil muligvis kunne optimere effektiviseres afviklingen en smule og naturligvis skal systemsoftwaren også inkludere og være kompatibel/kunne tale sammen med de funktioner som SDK'et udstyres med og indeholder, hvilket på et tidspunkt er kommet via system softwaren. Mens selve det af få opdateringen og FSR implementeringen i Cyberpunk kommer via patchen til Cyberpunkt, om det så gælder PS5, XBox eller PC.
Senest rettet af TBC 11. nov 2022, 11:55, rettet i alt 1 gang.
Af DanielPT
#346971
Shit GOd of War Raganarok er fedt.
Men man skal lige være skarp hvis man har et 60HZ tv. Jeg havde sat den på performance og "aim higher framterate" tror jeg den hed. Men så satte den faktisk spillet til 1080p.

Og shit det er et meget mørkt spil på OLED.
Brugeravatar
Af bendix
#346980
I forhold til Ragnarök så er kvaliteten af side missioner på et kæmpe niveau. Det ville have være primære missioner i andre spil så det syntes jeg man skal være opmærksom på. Feks tog jeg tilbage til et sted efter historien var færdig i det område og så var der åbnet 90% mere op for den verden. Denne figur var en del af missionen som mange har set i trailere. Syntes ikke det er en spoiler derfor. Men sig til hvis i vil have det slettet. Der er ikke photo mode i spillet derfor de er grynede.
Vedhæftede filer
E63BE131-DC96-4230-8085-C95FF3E5D1D6.jpeg
E63BE131-DC96-4230-8085-C95FF3E5D1D6.jpeg (876.06 KiB) Vist 969 gange
Brugeravatar
Af Naiera
#346990
Rasmus Larsen skrev: 11. nov 2022, 10:53 Puhhh, jeg havde egentlig tænkt jeg var færdig med God of War efter det sidste spil. Men nu hører man så mange gode beretninger...

Billede
Brugeravatar
Af bendix
#346994
Jamen jeg troede egentlig det var hypet for meget op, men 7-8 timer ind i historien så vil jeg sige at de er mestre i at gøre det nyt og spændende. Historien er selvfølgelig i forlængelse af 2018 og flere movements er også. Men det løftes op og den nye Director skal man huske i fremtiden. Hvis jeg skal rate mine top 5 siden N64. Så er det pt N64Goldeneye-N64Mario-PS5 last of us part 2 -PS5 Returnal og så Ragnarök indtil videre.
Senest rettet af bendix 12. nov 2022, 22:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bendix
#346995
DanielPT skrev: 11. nov 2022, 10:19 Shit GOd of War Raganarok er fedt.
Men man skal lige være skarp hvis man har et 60HZ tv. Jeg havde sat den på performance og "aim higher framterate" tror jeg den hed. Men så satte den faktisk spillet til 1080p.

Og shit det er et meget mørkt spil på OLED.
Mørkt!! Keep Playing!! 🫣😎
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 205