Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#341591
VILLAFOREVER skrev: 31. mar 2022, 17:44et kæmpe selvmål, at Sony har valgt at låse game mode VRR HDMI, eller Enchaned 4k/120 hz HDMI.
Hvis man gerne vil have pangfarver i sine spil, er man fortabt som Sony ejer, som det er lige nu.
Vincent Theo behandler problematikken og angiver delvise løsninger på både LG og Sony TV, så hvis spillet du spiller ikke har VRR og >60 fps, så angives et midlertidigt og delvist "fix" i denne video.
Brugeravatar
Af TBC
#341637
Uh oh! ...CD Projekt Red har fortsat flere problemer end de har held med det der med Next-gen updates 😢


Efter Unreal 5's officielle release, som det NÆSTE Witcher game skulle produceres i, er der blevet afdækket mere om hvilke yderligere titler op der er under udvikling med brug af det nye UE5 - herunder disse:



Project RYU - så bliver det vist heller ikke mere Koreansk ;)

Flintlock skulle desværre være eksklusivt til XBox og PC :(


Der er også flere på nettet der mener at det Tech-demo som The Coalision har udgivet relaterer sig til assets i det kommende Gears of War spil der er under udvikling i UE5 - Men det er på nuværende tidspunkt naturligvis ren spekulation


Derforuden er det værd at nævne at Kindoms Hearts 4 flyttes fra UE4 til EU5 (Nuværende Trailer er UE4) og i følge udviklerne dermed gives markant højere detaljegrad (nanite=?) og langt bedre lyseffekter (Lumen=?) https://www.famitsu.com/news/202204/11257883.html

Og så glæder jeg mig virkeligt til engang at se en teaser fra det kommende Tomb Raider og det kommende Witcher spil ...begge bygget på UE5. Det kan jo risikere at gå hen og blive godt :)
Brugeravatar
Af bendix
#341642
TBC: Årsagen til at Witcher 3 next gen udskydes er at udviklingen foregik i Rusland, det er derfor de trækker udviklingen tilbage i “huset”.
Brugeravatar
Af TBC
#341643
bendix skrev: 14. apr 2022, 15:30 TBC: Årsagen til at Witcher 3 next gen udskydes er at udviklingen foregik i Rusland, det er derfor de trækker udviklingen tilbage i “huset”.
Ja, jeg er med på at CDPR havde udliciteret next-gen opgraderingen til Saber Interactive, som primært er funderede i Rusland, men det betyder jo stadig at CDPR er uheldige med projektet og opgraderingen bliver forsinket endnu engang :(

Ud over at opgaven var udliciteret til Saber Interactive, så skulle next-gen opgraderingen øvrigt gøre brug af og indkoorpore nogle af de fan-Made Mods der eksisterer derude. Bl.a. er Halk Hogan, skaberen af "The Witcher 3 HD Reworked project" https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/ blevet kontaktet af CDPR tilbage i 2021 om samarbejde, Så er det jo heldigt at han er Polak og ikke Russer, når nu man er så hysterisk at boycotte selv noget som et mindre spilfirma man ellers samarbejdede med, alene fordi det har rødder i Rusland men hvis programmører jo ikke kan gøre en skid for den geopolitiske situation, men også bare bliver ofre for den. Man må da håbe at nogle af dem inviteres CDPR's hovedkvarter i Polen, mhp. at kunne arbejde videre på deres opgave som tak for indsatsen, for det er jo også en trist situation for dem som enkeltpersoner.

Hvis der også kommer RayTracing i Witcher 3, så tror jeg dog ikke det bliver baseret på nogle af de moddede versioner https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3316?tab=files , da de jo blot er eksterne reshade injections og mens de er ekstremt hardwaretung stadig ikke globalt opfatter alle assets, der ellers kunne være det, som muligt lys (da meget i spillet jo fortsat er baked) og endnu mere derfor ville kunne gøres med en egentligt in-engine overhaul - men lidt har da også sin ret, som teaser:
#341652
Jeg hentede Cyberpunk 2077 i går. I de første 2 timer gik spillet ned 2 gange uden fejlmeddelelse og PS5 lyder som om, at den kommer på overarbejde. Jeg har ikke før prøvet, at konsollen konsekvent køler og larmer så meget undervejs. Det plejer at være sporadisk.

Fint spil men frustrerende start. Nu hvor der er gået så lang tid, så havde jeg håbet på færre udfordringer.
Brugeravatar
Af Naiera
#341654
Hold da op. Jeg husker ikke om mit er gået ned mere end én eller to gange, i alle de 125 timer jeg har spillet det på XSX.
#341742
Blu-ray er digitalt og afspilning standardiseret, så med mindre afspilleren laver en decideret fejl, så afspilles der i akkurat samme kvalitet på alle afspillere. Det går fint på PS5.

Vær dog opmærksom på, at Dolby Atmos skal aktiveres manuelt på PS5 (det er slået fra som udgangspunkt), hvis du har et anlæg til det. Det sker under afspilning af en Blu-ray skive. Nærmere information findes i vores anmeldelse.
Af loke132
#341826
Hejsa. Jeg prøver bruge Remote play. Men jeg kan kun få min PS5 til at streame i 720p og ikke 1080p. jeg har kablet forbindelse, men min PS5 downloader med 700mb men uploader kun med 30mb. Nogen som har en ide til hvad det kan være?
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 205