Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#344736
Den bli'r go', tror jeg.
Brugeravatar
Af TBC
#344752
Sejt med den nye controller! Jeg havde faktisk overvejet at købe en dualsence controller til PC'en hvis jeg skulle i gang med at spille Spidermanspillene på et tidspunkt (de skulle jo være gode), men nu må jeg da vist hellere vente hvis den der edge controller bliver kompatibel også. Jeg har tit det problem med controllere at jeg har for store hænder og det således bliver ret anstængende at sidde med en controller (særligt de tidligere Playstation controllere var alt alt for små til mig) - Forstår jeg det ret hvis det netop er noget af det som Edge controlleren vil kunne konfigureres i forhold til - eller handler det alene mere om stick- og knap konfigurationer?

Nu jeg er i gang fra min PC vinkel, til de for gamerlandskabet vigtige konsoller, så kan jeg da berette angående Playstation at der på grund af kode der er fundet i forhold til [endnu ikke aktiveret] Playstation Network login, i hvad Digital Foundry lidt legende er begyndt at omtale som "Spiderman remastered-remastered" går rygter om at Sony i værste fald kunne planlægge en Playstation launcer til PC (i værste fald, da PC miljøet ikke ligefrem sukker efter flere launcers - der er allerede forvirrende mange) eller bedre og mere sandsynligt kunne der blive tale om Playstation network log-in mhp integration så save-games, trofæer mv. kunne overføres imellem platformene. I bedste tilfælde kunne man man potentielt også forestille sig at spil som ville kunne købet til multiplatform vil kunne spilles på begge platforme, så man f.eks. vil kunne "åbne" et spil yderligere op i forhold til opløsning, settings og framerates, hvis man ejer eller på et senere tidspunk får en high-spec PC. ...Men nu må vi vente og se hvor langt træerne vokser ind i himmelen og hvad Sony's ambitioner med Playstation Network til PC egentligt er. Men de er i hvert fald begyndt at røre på sig. For en ugens tid siden lancerede de siden her: https://www.playstation.com/en-us/games/pc-games/ og siden man fandt koden i Spiderman spillet er der også kommet spekulationer som disse: https://www.tweaktown.com/news/88038/pl ... index.html
https://www.thegamer.com/playstation-ne ... ing-to-pc/
https://www.gamereactor.dk/nyheder/1095 ... es+PCspil/

Og nå ja, så har der jo været Gamescom convention (der hvor controlleren også blev afsløret) med diverse nye trailere af kommende titler også - her et udpluk af de vel mest hypede - en lidt "mørk" omgang denne gang imho, uden noget jeg rigtigt selv ser frem til:





Edit:
Så kom denne også lige op i dag:
Edit 2: Endnu en i dag:


Edit 4: Bling bling O_O Vil gerne se hvordan det kommer til at tage sig ud i realiteten ;)

Edit 5: Ok, dét ser stadig ret vildt ud - og det er gameplay:


Edit 6: Ser potentielt også spændende ud - tænker min back-seat gamer der elsker gys vil elske det:


Edit 7: Wu-Kong ser også fortsat grafisk imponerende ud, selv om YouTube's kompressionsgrad ødelægger rigtigt meget. (Obs! ses bedst i Google Chrome, HVIS du har aktiveret AV1 dekodning (Indstillinger -> afspilning og ydeevne), stadig ikke godt, men dog bedre end YouTube's almindelige 1080p encoding der direkte er til at kaste op over)


Edit 3: Af andre PS relaterede nyheder, så sagsøges Sony nu af en forbrugerrettighedsorganisation for intet mindre end £5 milliarder for den kommision på 30% som Sony tager fra alle køb foretaget igennem PlayStation Store - I tråd med og muligvis inspireret af tilsvarende søgsmål mod bl.a Apple og Google for det samme i deres app stores.
https://news.sky.com/story/sony-playsta ... s-12678949
Senest rettet af TBC 26. aug 2022, 15:16, rettet i alt 10 gange.
Af kabri
#344773
Rasmus Larsen skrev: 23. aug 2022, 08:44 Sony bekræfter, at PS VR2 kommer i starten af 2023. Vi havde den originale PS VR til test, men valgte ikke selv at investere i den efterfølgende. Vi får måske også VR2 til test. På tænker I at købe i anden omgang?


Jeg købte ikke psvr men jeg følger spændt vr2. I sidste ende kommer det for mig an på spil udvalget. Jeg lurepasser i de første måneder og ser hvad der kommer og bliver annonceret.
#344808
Jeg er blevet givet en PS5, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op med, sidst jeg spillede var the last of us da den udkom paa ps3, jeg elskede det spil saa det bliver helt sikkert koebt, derudover ved jeg ikke rigtigt havd jeg skal spille? i mine unge dage spillede jeg fifa men naar jeg ser min 21 aarige spille det maa jeg sige det ikke tiltaler mig laengere det virker alt alt alt for arccade agtigt. der udover skal jeg ogsaa tage stilling til PS plus, behoever jeg det og hvis jeg goer hvilken subscription boer jeg vaelge, jeg kommer aldrig til at spille online.

Jeg er en 39 aarig mand med 3 boern paa 5,9 og 21 saa jeg har ikke 100 aar til at spille, hoejest et par timer om ugen
mine interesser er: Lord of the rings, fodbold, zombier, WW2/krigsspil

efter som jeg ikke har mere tid overvejer jeg ogsaa om jeg bare skal saelge den, men jeg kunne godt taenke mig at spille the last of us igen.

mange tak for jeres tid :)
Af kabri
#344817
Last of us 1 kommer i remake udgave den 2. september så det er jo lige om lidt. Der er også en toer som er rigtig god. Hvis du kan lide den type spil så tror jeg også uncharted serien er noget for dig.

Ps plus har nu flere priser, den billigste åbner for online og et par spil månedligt. Næste pris giver en stor pulje af spil til ubegrænset brug, i stil med netflix.
Brugeravatar
Af bbplayer
#344819
TBC skrev: 24. aug 2022, 13:20 Edit 5: Ok, dét ser stadig ret vildt ud - og det er gameplay:
Nu er jeg normalt ikke PS5 tilhænger men alligevel, så er den titel flot præsenteret, så måske skal man eje det. <B
Hovsa, det kommer jo også til XSX :)
Brugeravatar
Af TBC
#344821
bbplayer skrev: 26. aug 2022, 12:09
TBC skrev: 24. aug 2022, 13:20 Edit 5: Ok, dét ser stadig ret vildt ud - og det er gameplay:
Nu er jeg normalt ikke PS5 tilhænger men alligevel, så er den titel flot præsenteret, så måske skal man eje det. <B
Hovsa, det kommer jo også til XSX :)
Alle trailerne er er multiplatformtitler - Det er alene Last of Us og Forspoken der ikke [umiddelbart] kommer til XBox konsollen, men dog stadig til PC i det mindste (som jo også er at regne som en platform). Det kunne da godt være at jeg retfærdigvis burde poste trailerne i XBox tråden også, så folk ikke forledes til at tro at der kun er tale om PS titler - Den tråd virker dog lidt død, det er ligesom mere herinde der er folk og en levende dabat og informationsudveksling :)

Det bliver også rigtigt spændende at se hvor langt man kan drive de grafisk flottere af spillene på en high-spec PC med f.eks. et RTX 4090 og hvor meget man kan få plads til at tage med på konsollerne - Digital Foundry får på et tidspunkt igen noget at lave, selv om der er lavvande mht spil at analysere for tiden. Jeg bemærkede mig i øvrigt at Atomic Heart traileren er captured på PC, da der er popup i den om at trykke "F" og "C" i stedet for "X", "Y" eller "trekant", "firkant"
Af Beckham
#344842
visca blaugrana skrev: 26. aug 2022, 11:20 Jeg er blevet givet en PS5, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op med, sidst jeg spillede var the last of us da den udkom paa ps3, jeg elskede det spil saa det bliver helt sikkert koebt, derudover ved jeg ikke rigtigt havd jeg skal spille? i mine unge dage spillede jeg fifa men naar jeg ser min 21 aarige spille det maa jeg sige det ikke tiltaler mig laengere det virker alt alt alt for arccade agtigt. der udover skal jeg ogsaa tage stilling til PS plus, behoever jeg det og hvis jeg goer hvilken subscription boer jeg vaelge, jeg kommer aldrig til at spille online.

Jeg er en 39 aarig mand med 3 boern paa 5,9 og 21 saa jeg har ikke 100 aar til at spille, hoejest et par timer om ugen
mine interesser er: Lord of the rings, fodbold, zombier, WW2/krigsspil

efter som jeg ikke har mere tid overvejer jeg ogsaa om jeg bare skal saelge den, men jeg kunne godt taenke mig at spille the last of us igen.

mange tak for jeres tid :)
Lidt ældre end dig og har det lidt på samme måde. Vil sige at PS Plus ikke er noget du skal investere i. Du spiller ikke online og du vil nok ikke få tid til at spille de titler som følger med.

Mht. til fodbold ser det desværre noget sløjt ud i disse år. Som du selv siger så er FIFA ret arcade agtigt og det vil det nok blive ved med at være så længe de kører på Frostbite engine og sålænge de sælger mange millioner kopier hvert år. PES som altid har været det mest realistiske bud på fodbold har desværre været på lidt af en deroute med deres nye Free 2 play model. Det hedder eFootball og her et år efter den første udgivelse er det stadigvæk en form for beta, da det nærmest udelukkende indeholder et online mode. Der er flere nye fodboldspil på vej, men om de bliver seriøse konkurrenter til FIFA er nok tvivlsomt. Håber stadigvæk at 2K sports snupper FIFA licensen og laver et fodboldspil..:-)
#344844
Ja den updaterede udgave af the last of us glaeder jeg mig til, jeg har kigget lidt paa uncharted spillene og umidelbart ser det godt ud, jeg har ogsaa kigget lidt paa COD vanguard og syntes entligt campaine ser meget godt ud.

da jeg var yngre og paa PC kunne man ofte downloade demo version af de forskellige spil, kan man det paa PS5? Det ville vaere rart saa man ikke koeber et spil man ikke gider.
kabri skrev: 26. aug 2022, 12:06 Last of us 1 kommer i remake udgave den 2. september så det er jo lige om lidt. Der er også en toer som er rigtig god. Hvis du kan lide den type spil så tror jeg også uncharted serien er noget for dig.

Ps plus har nu flere priser, den billigste åbner for online og et par spil månedligt. Næste pris giver en stor pulje af spil til ubegrænset brug, i stil med netflix.
Af Beckham
#344865
Du kan også downloade demoer på PS5. Jeg synes dog de er blevet noget mere sjældne i forhold til PS4. Der synes jeg der var demoer til rigtig mange spil, men ikke så ofte jeg falder over det på PS5'eren.
#344876
Der er kommet trailer til Gothic 1 remake, som kommer til PS5, Xbox Series X/S og PC.

For os, der spillede og elskede det originale Gothic, er traileren et fint gensyn med minen, som er en central del af historien. Til nye spillere giver det mindre mening at fremvise minen, synes jeg, idet spillet er en stor, åben RPG-verden. Der kommer vel flere trailere senere hen.


#344879
Jeg er lidt i samme situation som dig. 43, dog kun med en søn på 8, men stadig har jeg kun et par timer om ugen.

Jeg har PS+ for at sønnen kan spille online med Minecraft osv, og så kan jeg godt lide man kan hente gratis spil hver måned.... men jeg får aldrig tid til at spille dem :D

Hvis du var vil med The Last Of Us, så skal du da have remasteren, hvis du vil spille det igen. Men du skal i DEN grad også glæde dig til at spille 2´eren! Det er en af mine største spiloplevelser i mange mange år.

Derudover har jeg også været ret glad for Horizon Zero Dawn, og Horizon Forbidden West. De er lige som The Last of us, spil med en fantastisk historie, der er som at spille igennem en virkelig god film!

Og som en anden skriver, så kan Uncharted spillene anbefales. De er stor underholdning, også med en god historie :)

visca blaugrana skrev: 27. aug 2022, 19:40 Ja den updaterede udgave af the last of us glaeder jeg mig til, jeg har kigget lidt paa uncharted spillene og umidelbart ser det godt ud, jeg har ogsaa kigget lidt paa COD vanguard og syntes entligt campaine ser meget godt ud.
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 205