Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343390
Fra det nye PS Plus har jeg indtil videre spillet Abzu og Man of Medan.

Abzu er helt fantastisk, synes jeg, men meget kort. Man kan se nogle af de samme spilelementer i The Pathless, som jeg også er stor fan af.

Man of Medan er indtil videre et fint historiedrevet spil, men dog lidt platte karakterer.
Af aalb1970
#343395
Fandt også Death Strandng ensformigt. Gad heller ikke spille Metal Gear 5 til ende efter jeg fandt ud af st anden halvdel af spillet var en gennemspilning af samme missioner sm i første halvdel.
#343534
Så er der kommet VRR, HFR og ny 'Balanced'-tilstand til Horizon Forbidden West.

NEW FEATURES (PlayStation 5)
- Variable Refresh Rate (VRR) and High Refresh Rate (HFR) support
-- VRR improves dynamic resolution scaling on 60Hz
-- VRR & HFR targets a refresh rate between 60Hz and 120Hz
- New “Balanced” Graphics Mode introducing 40Hz for supported displays
Brugeravatar
Af TBC
#343551
Hvis du endnu ikke har set på det endnu, så har du en måneds tid endnu før Unreal 5 tech demoet "The Matrix awakens" fjernes fra butikssiderne.

"Not explored The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience yet? There’s still time! The UE5 tech demo will only be available in stores until July 9. Download it before that date and you’ll still be able to access the demo going forward"

https://www.unrealengine.com/en-US/wakeup
#343553
VILLAFOREVER skrev: 3. maj 2022, 10:11 Har selv, skrevet lidt frem og tilbage med Sony angående låsning af billedprofiler under PS5 afvikling.

De bekræfter over for mig, at det er meningen, og at de IKKE ønsker at ændre dette.

Dybt dybt skuffende Sony ☹️
For sent ift. dit TV-køb, men det er nu muligt at slå ALLM fra på PS5.

PS5 lader nu brugere slå automatisk Game-tilstand fra (ALLM)
#343555
Rasmus:

Tak for info 😏

Jeg er nu stadig glad mit QN90A, men fedt for andre der også havde problemet med ALLM.
Aner ikke om jeg vil slå det fra nu, med mit Samsung, da jeg er tilfreds med billedet, selv med det er aktiveret.
Men nu har det jo ikke været vinter endnu, med mange mørke tider ift. sort nivaue, og blooming!!
Brugeravatar
Af TBC
#343578
Kan ses i bedre kvalitet her:

Jeg hæfter mig dog ved at traileren er i 1080p (og ikke 4K) hos både Sony, XBox og udvikleren Daedalic Entertainment og udgiveren Nacon. (Ja, den findes i 4K hos 3 parter, men det er åbenlyst samme video der blot er blevet opskaleret)

Det er interessant, da det ofte ses når renderopløsningen der sigtes efter er 1080p (tilsvarende hvis den er 1440p, så er traileren fra de originale udgivere også gerne dette). Det er [originalt] en Unreal 4 titel titel, hvor vidt den er konverteret til Unreal 5 ved jeg ikke. Men i hvert fald så vidt jeg kan se (her på en solbeskinnet snotskærm på arbejdet) er det uden brug af nanite, men med realtivt høj-kvalitets traditionelle assets. Dette kan naturligvis også være tungt, men stadig underligt med 1080p traileren - glæder mig til at se analyser af spillet når det kommer og hvad det med kun 1080p handler om.



Naturligvis går der noget tid før dette bliver realistisk i spil (måske næste konsolgeneration), men jeg faldt i min "Golllum søgning over dette nye Unreal 5 "demo", så deler det lige da det er meget imponerende:
Af loke132
#343627
Hejsa. Jeg har lige port forwarded 1935. 3478. 3074. 3480. 3479 ifølge den her guide https://portforward.com/playstation-5/ - Men min PS5 giver stadige kun 42.6 Mbps i uploade og er Nat-2 - Er der nogen som har fået deres i Nat 1 og det skal siges jeg har 1000/500 fra Telenor og download på 874.1Mbps.

En anden ting er når jeg tænder mit Apple TV 4k eller min PS5 så tænder den nogen gange det modsatte device. Er der andre som har oplevet den fejl og kan man komme den til livs? Jeg har et C1 fra LG som er mindre en 60 dage gammelt og er opdateret til nyeste software.

Vh
Niels Erik
Brugeravatar
Af TBC
#343630
loke132 skrev: 11. jul 2022, 17:32 Hejsa. Jeg har lige port forwarded 1935. 3478. 3074. 3480. 3479 ifølge den her guide https://portforward.com/playstation-5/ - Men min PS5 giver stadige kun 42.6 Mbps i uploade og er Nat-2 - Er der nogen som har fået deres i Nat 1 og det skal siges jeg har 1000/500 fra Telenor og download på 874.1Mbps.
Portforwarding og NAT har intet med hastighed at gøre, men har alene at gøre med hvilke forbindelser udefra der kan få kontakt til til din Playstation bag din router, uden at din Playstation har spurgt om det først, som f.eks. forbindelsesanmodninger ude fra andre spillere.

Når du siger at du måler din forbindelse til en given hastighed, så er der tale om at du måler til en specifik server et sted ude i verdenen. Mens f.eks. Ookla netværket har mange servere, somme tider 10 eller flere i hver enkelt større by, så har Playstation Network svjh kun 2 servere i hele Europa [EU east og EU West] https://pingserverstatus.com/playstationnetwork.php ...Så der kan være et land eller 2 til den server du måler til, hvilket kan give lavere hastighed, dog burde det ikke give så lidt som 42.6 Mbps (hvis ellers din Playstation er kabelforbundet) - Men jeg har hørt tale om det før, at mange oplever sløve forbindelser til Sony's servere når de måler nethastigheden. Så det ville jeg ikke lægge så meget i - og det har i hvert fald intet med port-forwarding at gøre. Vil du kende hastigheden dit internet kan give dig til forskellige destinationer så brug i stedet f.eks. Ookla's servernetværk fra en kablet PC.
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 205