Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296389
Hej

Jeg står og skal flytte fra reden og et mindre værelse. Hvilket betyder at jeg skal ud og investere i et nyt tv. Jeg vil få 2,5 meter fra min seng til fjernsynet. Hvilket betyder at jeg står og skal vælge imellem enten 32 eller 42 tommer.
Herunder skal jeg benytte mit tv til ps4 slim, hvor at mit spørgsmål går på hvilket at jeg skal vælge imellem enten Full HD eller 4K. Mit budget ligger på maks 3000 kr.

Mvh. Emil Iversen
Af Grandahl
#296399
Denne her vil være oplagt, det er en af årets value for money budget tv og står med en skarp pris lige nu. Den er ligeledes egnet til spil med et lavt imput lag ( forsinkelse )


https://www.pricerunner.dk/pl/2-4710734 ... ign-Priser

Den koster dog 3500kr og er et 55". Jeg har selv 2,20 meter hen til min 55 " og det er ingen måde for stort.
Af PeterD
#296400
Dette LG burde være glimrende ifølge Eurogamer men prøv at mål op hvor meget du i realiteten har plads til i rummet og om du ønsker hvor meget tv'et skal dominere eller ikke.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ?q=LG%20UK

Hvorfor?

"The IPS panel offers low input lag, at 12ms in game mode, even with 4K HDR content. Viewing angles are also a point of pride here, with better results than even more expensive VA TVs. The downside to this kind of panel is that contrast is subpar, with relatively low peak brightness values and blacks that look more like grey, which limits the effect of HDR content. The IPS panel also uses four subpixels, RGBW vs the standard RGB, which reduces clarity for fine details like text, making the UK6300 a poor choice as a PC monitor. Still, if you'll use this TV primarily for console or PC gaming, this could be a great shout despite its limited HDR capabilities"

-Superior input lag (~12ms) in game mode
-Better viewing angles than VA TVs
-Clean and responsive webOS smart TV interface

De burde vide hvad de taler om..og så koster det under 3000 kr.

https://www.eurogamer.net/articles/digi ... aming-7009
#296405
Det har jeg, og det er absolut ikke anbefalelsesværdigt, tværtimod. Det Samsung TV Grandahl anbefaler, anser jeg som det klart bedste bud i prisklassen.
Af Supergris
#296406
For det første er en afstand på 2,5 meter ikke ensbetydende med, at du skal vælge mellem 32 eller 42 tommer, med mindre det er en personlig præference?

For det andet er det efterhånden svært at finde et TV, der IKKE er 4K, så det er heller ikke noget, du behøver vælge imellem!

Med et budget på maks. 3000 kr. er dine muligheder naturligvis yderst begrænsede, og jeg tvivler på, du vil kunne bruge denne side til ret meget i denne sammenhæng; i stedet kunne du bruge tiden på at kigge annoncerne igennem fra de store kæder, og så vælge det TV, du synes bedst om.

Hvis du kan strække budgettet lidt, er Grandahls bud nok det bedste, da jeg heller ikke er fan af 6 serien fra LG, selvom PeterD har læst en test på nettet, hvor de roser det til skyerne, men det holder selvfølgelig budgettet!

55" vil være særdeles velegnet til en afstand på 2,5 meter, og da du har en konsol, du skal have tilsluttet, er jeg sikker på, du vil blive rigtig glad for den forholdsvis store skærm...