Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djspeedy
#294154
Søger erfaringer om en ps4 er ligeså god en Blu-ray afspiller som en ordinær afspiller.

Tænker billed, lyd og støj fra afspiller mm.

Mvh. Djspeedy.
Af Vasen
#294156
Den fungerer fint som blu-ray afspiller. Den er hurtig til at starte dem op osv. Billedet og lyden er også fin. Men den bruger enorm megen strøm og og er ikke helt lydløs fra drevet ved opstart (i min erfaring, PS pro). Og betjeningen er en smule akavet med controlleren.

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel i billedet i forhold til min standalone blu-ray afspiller (Sony UBP X800)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294158
Til afspilning kan man også købe en anden remote, hvis man er træt af at bruge controlleren. Eksempelvis denne:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01L6PMZYG/ ... th=1&psc=1

Jeg ville dog også nødigt bruge PS4 på daglig basis pga. støj og effektforbrug. Jeg synes ikke drevet i den er specielt støjsvagt heller.
Af Vasen
#294159
Torben Rasmussen skrev:Til afspilning kan man også købe en anden remote, hvis man er træt af at bruge controlleren. Eksempelvis denne:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01L6PMZYG/ ... th=1&psc=1

Jeg ville dog også nødigt bruge PS4 på daglig basis pga. støj og effektforbrug. Jeg synes ikke drevet i den er specielt støjsvagt heller.
Det var en fin lille remote og prisen er heller ikke i skoven.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294160
Jeg har den ikke selv, men de negative kommentarer nævner noget om, at den sluger en del batteri, så det er nok ikke éngangsatterier man skal smide i den.
Af MartinCJ
#294161
Har lige købt en Xbox One S til selvsamme formål. Den kan afspille blu-ray UHD og er ret lydsvag. Hvis du allerede er indehaver af en PS4, så hjælper det dig ikke meget, det ved jeg - men det fremgår ikke helt tydeligt af dit indlæg.
Uanset hvilken løsning du vælger, kan du eventuelt stille konsollen i en skuffe, hvor der er lidt udluftning. Det hjælper på støjen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302622
MartinCJ skrev:Har lige købt en Xbox One S til selvsamme formål. Den kan afspille blu-ray UHD og er ret lydsvag.
Jeg har Xbox One X, og her er oplevelsen også perfekt , både på støj og billede, rigtig god til UHD afspilning, og så er den også en OK maskine til spil, når det er.

Ville vælge Xbox over PS lige nu.
Af purtsak
#302626
Ok havde tænkt på sony bluray x700 måske men kom til at tænke på om man fik den brugt nok og så var det jo snart power havde tilbud på den ps4 og det var jo ikke meget mere man skulle smide oveni for den men tak til alle for hurtig svar ???