Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293770
Hejsa igen

Jeg har netop opgraderet min ps4 til en pro.
Nu flimrer den i ny og næ med mit Samsung tv. Skærmen kan blive sort i et sekunds tid i spil og menuer for derefter at blive normal igen.
Det er vidst et velkendt problem ifølge nettet :-(
Jeg har prøvet at skifte til en hdmi kabel af ny årgang uden succes.
Nogen der kender en løsning på problemet? ?
#293772
Måske har du flere HDMI kabler? Jeg havde samme problem med en UHD afspiller, og de sorte billeder/udfald blev løst med et andet HDMI kabel, ikke nødvendigvis nyt indkøbt, bare lagervare :)

Så jeg du skal prøve lidt med andre kabler.
#293779
Jeg må hjem og prøve et par kabler mere.

Fandt lige et nyt fif;

Man kan prøve at slå UHD fra og til på HDMI porten efter PS4'er en tændt. Besværligt, men kører gerne den lille rutine, hvis det virker.

Også nogen der skriver, man kan slå DHCP fra - men kan ikke finde ud af, om det vil gå udover kvaliteten af billedet, eller om det kun har noget med streaming og 4K kopibeskyttelse at gøre?

Btw - sidenote - synes det er lidt sjovt, som Youseee skriver forneden her https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes- ... -problemer
"Er det muligt at slå HDCP fra bare for mig?
Nej. HDCP skal være aktiveret hos alle kunder for at vi kan få adgang til nye kanaler og tjenester.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os

Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret."

Kontakt os - men vi svarer ikke, haha....
#293783
TV har jeg ikke set man kan slå HDCP fra på, som er modtageren, det er normalt kilden, som en boks der sender HDCP signal og beder om en godkendelse, før den vil sende billede til skærmen.
Flere android bokse, sat bokse har jeg set have muligheden for at slå HDCP godkendelse fra på.

En Monitor har oftest ingen HDCP godkendelse, så der kan en yousee boks ikke tilsluttes, så vidt jeg har prøvet med andre HDCP enheder. Mener at en chromecast dongle også kræver det, som eksempel.

Omkring UHD som kan slås fra, så tænker de nok UHD Deep color, det kan man slå fra på LG skærme, og jeg har vist også set dette på Sony skærmen under eksterne indgangs omsætning.
Hvordan Samsung beskriver det ved jeg ikke, desværre, har ingen UHD skærm fra dem.
Der er nok andre som ved dette omkring Deep color og deaktivering.

Dit problem kan blive , at beder boksen om Deep color aktivering, så vil tv slå tilbage, tror jeg, hvis den ikke bare tester for support først, som en PS4pro måske gør (som Xbox X)
#293784
Det hedder HDMI UHD Color, som man kan slå til og fra for hver hdmi port på tv'et.

HDCP kan jeg slå til og fra på min PS4, men ved ikke om det vil påvirke mit billede.
Har jo netop købt ps4 pro for at køre alt,hvad den kan trække og fodre min skærm med et lækkert input :)
#294426
At slå HDMI UHD Color fra og til igen løser umiddelbart problemet...7-9-13...
Ingen udfald ved sidste spilleri.

Så håber jeg bare, det vitterligt ER slået til, når man slår det til igen, men mon ikke :)