Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen
Brugeravatar
Af Stefankaerbo
#269668 Skal dolby atmos slås fra hvis man bruger dts på PS4 pro eller er det bare bedst med PCM og dolby atmos på fjernsynet.
Senest rettet af Stefankaerbo 4. apr 2018, 21:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269669 Jeg har flyttet sin tråd til forum for spilkonsoller.

Har du prøvet med et andet kabel? Hvordan er indstillingerne for videootput på din PS4?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269681 Den skal stå på game mode for at mindske forsinkelse mellem controller og skærmbillede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269742 Det er jo ikke holdbart ikke at kunne bruge 4K-opløsning, så jeg vil da helt klart anbefale at teste et bedre kabel.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269754 Du har startet 5 tråde, alle omkring ps4pro/lg b7 og hvor alle køre i samme trummerum omkring diverse indstillinger mellem disse 2 enheder..
Det er du i din gode ret til, det er alene mod der retter dette' men du kunne måske lige læse & tage notits når folk bruger deres tid på at hjælpe og finde links til det som du spørger ind til i dine tidligere tråde, istedet for bare at starte en ny tråd og glemme alt om dem du har kørende.
Ellers kan du ændre overskriften til noget sigende og fx bump en af dine tidligere tråde, hvis det er topic i samme boldgade og alene instillinger mellem ps4 & B7, da det dels vil gøre det nemmere for andre brugere at finde topic og ikke mindst skabe et overblik for dig selv og forummet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269758 Jeg har låst de øvrige tråde. Du kan fortsætte i denne tråd og undlad så venligst at oprette nye.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269775 Hvis det er på PS4 du finder den indstilling, så er det blot til at justere størrelsen på billedet ift kanterne på skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270121 Det kan du ikke selv gøre. Send mig en PM med de tråde du gerne vil have slettet, så sørger jeg for det.
Brugeravatar
Af Stefankaerbo
#270675 Hej Torben. Har et spørgsmål?

Jeg har købt et HDMI kabel med 18gps til PS4 pro hos hifi klubben, og opdager stadig at der er anti aliasing eller billede flimmer når jeg spiller !!! Kan det være fordi jeg har købt HDMI kablet kortere 0,6 m i forhold til det HDMI kabel der var længere som følte med PS4 pro. Burde jeg have købt den samme længde som det oprindelige som fulgte med PlayStation, eller er det helt underordnet uanset hvilken længde kabel man bruger. Undskylder for at det blev til et meget langt spørgsmål.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270677 Nej, længden er ikke problemet. Du skal op i 10 m kabler før længden burde påvirke noget.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med “anti aliasing” i denne sammenhæng. Antialiasing er en teknik du kan bruge til at fjerne artefakter skabt når du prøver at vise højere opløste billeder på færre pixels end billedet rummer. Dvs gøre billedet og især kanter “mere glatte”. Hvad er det helt præcis for noget flimmer du oplever?