Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stefankaerbo
#270680
Sådan nogle små pixel og flimren på genstande eller ting i baggrunden af spillet eller hvad man nu kan sige, er grumset og kanterne på personer og objekter er ikke glatte og helt rent som det burde være. Men bare generelt når jeg bevæger mig rundt i spillet så ser man den flimmer og støj i baggrunden bevæge sig, hvis man kan kalde det sådan noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270685
Ok - den beskrivelse skulle du nok have lagt ud med. Det har næppe noget med kabler at gøre. Hvilken billedprofil benytter du? Det svarede du ikke på tidligere.
Af Stefankaerbo
#270802
Så det vil sige jeg ligeså godt kunne have fortsat med at bruge det som fulgte med PS4 ?

Nu var der jo en der anbefalede forest kablerne fra hifi klubben,som jeg så købte. Synes ikke det var nemt da jeg var i tvivl om man kunne købe et kabel der var knap så lang som det der fulgte med PS4 pro.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270805
Det skyldes jo nok, at rådene ikke kan blive bedre end den beskrivelse der gives af problemet. Du fik det til at lyde som om, at der var den type fejl, som man ser med dårlige kabler, hvor billedet helt sætter ud og laver store pixelleringer overalt.
Af Stefankaerbo
#270808
Nej nej der ingen fejl på kablet,men der står det benytter arc tilstand. Betyder det så at det skal tilsluttes HDMI arc stikket i stedet for HDMI 1 på tv. Glemte jeg lige at spørge om. Jeg kører med 1080 pixel med just cause 3 da der ikke står noget om 4k kan benyttes til ligesom med de spil der gør det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270813
Jeg må altså indrømme, at jeg er lidt forvirret over dine spørgsmål. De er lidt i øst og vest.

ARC er til at føre lyd fra TV over i eks. en soundbar eller et anlæg. Hvis du ikke har et anlæg tilsluttet, så er ARC underordnet. Det betyder blot, at porten er i stand til at sende lyd den anden vej, dvs. FRA TV i stedet for blot at kunne modtage lyd fra de enheder du har tilsluttet.
Af Stefankaerbo
#270815
OK. Beklager forvirringen mange gange. Alt jeg vil vide om det kabel jeg har er godt nok. (Forest HDMI)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270816
Med et kvalitetskabel fra Hifiklubben, så burde det være fint - men kablet fra PS4 Pro burde også være i orden.
Af Stefankaerbo
#270817
OK Torben. Jeg prøver mig frem og ser hvad der er bedst. Mange tak for hjælpen og beklager forvirringen.
Af Stefankaerbo
#270846
Har snakket med hi-fi klubben. Medarbejderen sagde at en del af flimmeren forsvinder hvis skarpheden skrues ned. Har ikke prøvet det for er bange for skade billede og indstilling. 1

Fik at vide at jeg skal sætte PS4 lydtilstand de PCM - dolby digital eller dts for at kunne arbejde sammen med atmos. Det var hvad han anbefalede men jeg ville lige høre om i er af samme mening.
Af Stefankaerbo
#270881
Jeg bruger 16,9 formatet. Har skiftet lyden på PS4 pro til dolby bilstrøm så det passer med dolby atmos på fjernsynet.
Af Supergris
#270884
Du skriver ikke hvilket TV, du ejer, men jeg ved ikke hvad du mener, når du skriver, at lyden skal passe med Dolby Atmos på dit fjernsyn?

Jeg tror, du skal bruge lidt tid på at sætte dig lidt ind i tingene.
Det du skriver, virker meget rodet.
Dolby Atmos har med lyd at gøre. Dit fjernsyn kan kun afspille stereo, så du skal ikke bruge surround-lyden til noget, men blot vælge det, den gør automatisk, når du vælger HDMI, som output.
Bitstream vil ikke virke, da dit TV ikke har indbygget dekoder...

Med hensyn til HDMI-kabel, så er der ingen grund til at skifte det kabel der følger med, med mindre det er defekt!
Længden har absolut intet at sige, med mindre, som der er blevet nævnt, snakkes om kabler der er længere end 10 m., dog kræver 4K-signaler noget mere af kablet.

Du skal ikke være bange for at skade billedet, hvis du stiller lidt på skarpheden, dog burde det ikke være nødvendigt med ekstra skarphed, når vi snakker 4K eller Blu-ray.
Du kan altid nulstille dine indstillinger, så det kan aldrig gå helt galt!
Af Stefankaerbo
#270892
Jeg har et LG Oles b7. Jeg skifter tilbage til kablet som fulgte med PS4 pro. Sætter lyden på PCM og prøver at sætte mig længere væk fra skærmen. Husker også at køre på billedformat 16,9.

Tak til super gris og Torben Rasmussen for besvarelsen af mine spørgsmål og beklager jeg har været meget forvirrende i mine spørgsmål. Jeg vil blive bedre til at sætte mig ind i selve det jeg vil spørge om, inden jeg skriver herinde fremover.

Sørgeligt jeg har brugt penge på et HDMI kabel fra hi-fi klubben når jeg kunne bruge det der fulgte med, men troede jeg fik en bedre oplevelse end hvad sonys kabler kunne byde men forgæves. Tænker mig bedre om næste gang.

God weekend til jer begge to?