Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260078
Hej.

Jeg har kigget lidt på en Xbox One X, og som jeg ser det, ser den fornuftig ud. Jeg har fornylig erhvervet mig et OLED tv, og i den forbindelse vil jeg selvfølgelig kunne udnytte 4k til det ypperste. Da den releaser her d. 4 nov., vil jeg høre, om der er nogle der har bestilt den eller om den overhovedet er pengene værd? Ved godt, at en separat 4k afspiller er et bedre alternativ, men engang i mellem spiller jeg, så at kunne spille i 4k, tiltaler mig også en del.

Men hvis der er nogle der køber den, må de meget kan lige anmelde den her i tråden :D
#260091
Det bliver den stærkeste konsol på markedet, med mulighed for noget lidt blandet 4k gaming, de fleste titler bliver 4k 30fps, meget få 4k 60 fps, men stadig det bedste på markedet til en rimelig pris, 3800.- en del stærkere end ps4 pro til 3000.- og med uhd afspiller til dit tv. Alternativet er en pc med et gtx 1080 ti i, for ren 4k 60 fps, det setup ligger i ca 15-16000.-

Er på ingen måder fan af xbox eller konsol for den sags skyld, tilhøre pc master race:) men xbox x bliver den bedste semi 4k løsning til folk der er casual gamers og til rimelig penge, hvis man ikke er klar til at smide 15000 til pc.

Mht. Vr, det synes jeg virkelig du sku tage og tykke lidt mere på, det er en døgn flue, med ingen ordenlige spil, små arcade spil uden dydbe. Massere af kritiske reviews derude omkring emnet. plus det pc build inklusiv vr brille vil rende op i små 20000.-
#260093
Jeg overvejer den også, selvom jeg allerede har PS4 Pro og Xbox One S. :) Jeg mener, at den helt store nyhed på de nye konsoller er HDR, men forhåbentlig kan Xbox One X nærme sig 4K-opløsning ved fornuftig billedfrekvens bedre end PS4 Pro kan, så den gren også kan kobles på.

Jeg går med tanker om at give Assassin's Creed Origins et skud, men jeg skal lige afgøre om det skal købes til Xbox eller PS4, afhængigt af beslutningen om Xbox One X.

Jeg bruger pt. Xbox One S som UHD Blu-ray-afspiller, men det er efterhånden meget begrænset, hvad jeg ser på skive. Den er OK til opgaven, men det er lidt irriterende at skulle styre film vha. en spilcontroller. One S spinner en smule, men larmer ikke sådan for alvor. Den bliver ikke specielt varm, så herhjemme kan vi lukke den inde i tv-møblet, og så kan den ikke høres. Om det samme gælder for One X er så naturligvis spørgsmålet.
#260106
Jeg har forudbestilt den, så håber at få den ved lancering d. 7.

Mit rationale omkring 4k OLED og Xbox One X var omvendt - jeg forudbestilte konsollen og tænkte "så må jeg også hellere købe mig et fancy 4k fjernsyn". Så nu sidder jeg med mit POS9002 og venter på min One X :)

Jeg har gamet (primært PC) i mange år, men det er første gang, jeg køber en konsol ved lancering, og i øvrigt første jeg har købt et fjernsyn fra nyt. Ellers har jeg lurepasset på konsoller og oftest kørt med (brugt) projektor. Men jeg tænkte, nu skal det være, så jeg er spændt på, hvordan det spiller!

Review-embargo på One X'en løftes i øvrigt i morgen. Hvad klokkeslet ved jeg dog ikke. Jeg ser selv frem til Digital Foundry's anmeldelse, da de virker kompetente. Men der kommer sikkert mange gode anmeldelser fra andre sider.
#260140
matthiasnielsen skrev:Jeg har forudbestilt den, så håber at få den ved lancering d. 7.

Mit rationale omkring 4k OLED og Xbox One X var omvendt - jeg forudbestilte konsollen og tænkte "så må jeg også hellere købe mig et fancy 4k fjernsyn". Så nu sidder jeg med mit POS9002 og venter på min One X :)

Jeg har gamet (primært PC) i mange år, men det er første gang, jeg køber en konsol ved lancering, og i øvrigt første jeg har købt et fjernsyn fra nyt. Ellers har jeg lurepasset på konsoller og oftest kørt med (brugt) projektor. Men jeg tænkte, nu skal det være, så jeg er spændt på, hvordan det spiller!

Review-embargo på One X'en løftes i øvrigt i morgen. Hvad klokkeslet ved jeg dog ikke. Jeg ser selv frem til Digital Foundry's anmeldelse, da de virker kompetente. Men der kommer sikkert mange gode anmeldelser fra andre sider.

Fedt. Hvis du finder nogle gode anmeldelser, må du meget gerne smide links op i denne tråd (Y)
Når du får den forhåbentligt d. 7, må du også gerne lige skrive, hvad du synes om den! 8-)
#260147
Jeg overvejer kraftigt at opgradere fra one s, kan dog ikke helt se det fornuftige i det uden et 4k tv..!
Ang. Controller til brug når man ser film og diverse så har jeg købt denne remote https://m.windowscentral.com/xbox-talon ... 1503935128
Den meget bedre end den Microsoft selv har lavet og den er ret god i ir senderen så den skal ikke peges direkte mod Xbox.
Plus, det ret man kan pause en film med det samme uden først at skulle tænde en controller der har slukket dig selv :)
#260174
Plaschke skrev:Så er der reviews af Xbox One X. Damn jeg glæder mig :D

https://www.theverge.com/2017/11/3/1659 ... e-x-review

https://techcrunch.com/2017/11/03/xbox- ... mate-xbox/
Jeg kan helt sikkert godt forstå du glæder dig. :) Jeg synes dog ikke The Verge's anmeldelse er lutter roser. Men mest af alt er det nok fordi at Microsoft ikke har sørget for at der virkelig er noget eksklusivt som gør brug af de mange kræfter den nye konsol har. Det er lidt ærgerligt, men som sagt så bliver du da garanteret mega glad for den uanset hvad. :D
#260180
The Verge har det med at være lidt forbeholdende i deres reviews. Ikke at det er negativt - jeg læser det som forbehold for en nylanceret, og derfor uafprøvet, teknologi.
Tjek f.eks. anmeldelser på de originale PS4 og Xbox One:
https://www.theverge.com/2013/11/15/510 ... n-4-review
https://www.theverge.com/2013/11/20/511 ... one-review

Når man tænker over det, så er det nok svært at anmelde en spillekonsol, når der er så få forskellige, og de udkommer så sjældent, som de gør (i kontrast til f.eks. mobiltelefoner og fjernsyn). Og når en spillekonsol er en dims, der i høj grad bliver målt på dens indhold, så bliver det nok let en øvelse i forsigtig ekstrapolering ud fra en, på nuværende tidspunkt, lille mængde tilgængeligt indhold.

Hvis man gerne vil have anmeldelser med bedre begrundede konklusioner, så skal man nok vente et halvt eller et helt år. Jeg synes i hvert fald, at de anmeldelser af Xbox One X, jeg har læst indtil videre har tendens til at være lidt overfladiske, lidt helhedsvurderinger og lidt baseret på anmelderens mavefornemmelser.
Dog synes jeg, at konklusionen på The Guardians' anmeldelse rammer hovedet på sømmet rigtig godt:
https://www.theguardian.com/technology/ ... ng-upgrade

Jeg tror, at der nok skal komme fint med indhold til One X. Om en One X så er merprisen værd ift. en One S, kan jeg godt forstå, hvis folk er i tvivl om, afhængigt at hvad man bruger sin konsol til, samt hvor meget man bruger den. Personligt gamer jeg en del, så for mig er det en økonomisk overvejelse, der blegner lidt ift. andre elektronikinvesteringer ;)

Så kan man altid se tilbage om et halvt til et helt år, hvor fornuftig en beslutning det viser sig at være :)
#260183
matthiasnielsen skrev:Personligt gamer jeg en del, så for mig er det en økonomisk overvejelse, der blegner lidt ift. andre elektronikinvesteringer ;)

Så kan man altid se tilbage om et halvt til et helt år, hvor fornuftig en beslutning det viser sig at være :)
Helt enig, jeg kan være i tvivl om 4000,- for endnu en Xbox er det værd, hvis man kun tænder for den 1 gang om måneden og ikke er gamer.
Derimod kan jeg så retfærdiggøre min investering i en dum mobil til 10k, hvis man bruger den 16 ud af 24 timer, og taler meget, surfer og gør alt hvad den er lavet til, selvom præcis den samme til det halve kan gøre det :)
Det er sådan ting individualiseres, nogle har en holdning om et, andre synes IphoneX er super, eller så køber vi Note 8 når man er den type.

Jeg venter nok lidt, så ser jeg om Bilka ikke gør som sidst og dumper prisen i nogle uger efter lancering, det gjorde de med PS4pro for en kort periode.