Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendorff10
#259804
Lige nu har Bilka Playstation 4 Pro 1TB - GT sport på tilbud -> https://www.bilka.dk/elektronik/konsoll ... 0000000000

Tror i det er noget man skal gå efter, eller vil det komme billigere på et andet tidspunkt? Tror i at der er noget at hente på Black Friday? Jeg gider ikke ligge i kø, så det skal være over nettet.

Jeg vil gerne have GT Sport, så det er helt fint for mig at det er det spil der følger med
Af Pedersen.86
#259814
Undskyld ikke for at være fræk eller noget, men har du problemer med hørelsen? ;) Som videoen viser så er der klart forskel på modellerne når det kommer til støj, og den video er iøvrigt bare en af mange der viser det samme. Derudover kan du bare spørge moderatoeren her på siden, han har haft samme oplevelse og siger at Proen lyder som en støvsuger.
Af Vasen
#259817
Jeg har både en alm release ps4 og en pro. Pro'en larmer i mine ører ikke mere end den alm. Jo du kan høre blæseren når den skal yde, men dens "susen" er mere ørevenlig end den alm (i mit setup, hvor den står relativt frit i et skab med udluftning). Er sikker på man kan være uheldig at få en hvor blæseren rammer nogle bestemte frekvenser, hvor det lyder af mere. Præcis som med Xbox One S, nogle larmer, nogle gør ikke.

Så at skære alle pro over en kam og sige de støjer, er måske lige i overkanten.
Jeg mener at pro'en er værd at købe hvis du har et 4K tv, der er i stand til ordentlig HDR. Det giver altså en bedre oplevelse med højere opløsning/HDR. Og jeg synes den kører spillene mere flydende.

Så 2999.- er en fin pris HVIS man gerne vil have det spil der følger med.

Black Friday, tjah, der bliver den måske billigere, who knows :D
Af Vasen
#259820
Enig. Slim har også HDR. Men Pro'en har flere kræfter rent grafisk. Jeg oplevede stor forskel i hvor flydende den afviklede f.eks just Cause 3. På den alm laggede den rimelig meget. På pro'en var det mere flydende. Så man skal gøre op med sig selv hvad man vil med den. I mine øjne er prisforskellen så lille at man ligeså godt kan købe proen HVIS du vel og mærke har et 4K tv, ellers er det pænt ligegyldigt.
Brugeravatar
Af Naiera
#259830
Selv på en 1080p-skærme er der grafiske fordele at hente med en Pro. Derudover kører visse spil 60 fps i stedet for 30, hvilket gør en gigantisk forskel uanset hvad opløsningen er.

Min Pro larmer heller ikke mere end min launch model. Det er netop nok umiddelbart det samme lydniveau, men med en mere behagelig larmen.
Af Vasen
#259831
Det er også det jeg oplever. Lyden er mere hidsig på launch modellen kontra pro'en. Hvilken den video Pedersen.86 linker til også viser.
Af Wendorff10
#259835
Tusinde tak for svar allesammen! Jeg har ikke rigtig fulgt med så jeg vidste ikke om det var et godt tilbud, men godt at høre at de nok kommer lige så langt ned på Black Friday.

Jeg tror jeg tager pro’en, da jeg synes det giver bedst mening i mine øjne at tage den nyeste, med bedste grafik. Jeg tror ikke larmen bliver det største problem, da jeg ikke kommer til at bruge den til film. Det største problem bliver nok at den er så stor i forhold til slim’en haha :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#259837
Jeg oplever ikke larmen som øredøvende, men Unchartet 4 får den godt op i omdrejninger. Det er dog meget afhængigt af hvor meget luft den har omkring sig. Mit møbel er meget smalt og hvis jeg ikke vender “røven” bagud, så går den amok. Tænker, at mere plads ville få den til at være en tand mere støjsvag.
Brugeravatar
Af kerovan
#259861
Jeg har lige for en uge siden erhvervet mig en PS4 PRO, min første PS siden 2'eren. Købte en PRO, for at få fuld udnytte af at jeg har et 4K tv. Og jeg må sige at grafikken er eddermame lækker i Uncharted 4, dog som nogle er inde på så kan man altså godt høre maskinen, den døjer lidt med støj når den kommer på arbejde. Min står i et rimelig åbent møbel, og det er til at høre, men ikke fordi det er overdrevet irriterende .

Men til 2999kr inkl GT Sport, tjae, hurry up and buy! ;)
Senest rettet af kerovan 30. okt 2017, 20:33, rettet i alt 2 gange.
Af Kewin
#259913
Jeg synes ellers, at videoen, som Pedersen.86 linker til, gør mig fortrøstningsfuld mht. støjniveauet af Pro maskinen :)

Har flere steder herinde læst andre berette om, at Pro'en er frygtelig at høre på. Har selv den første amerikanske udgave af PS 4 maskinen, og den kan til tider godt høres.

Ifølge videoen, så larmer en Pro ikke mere end den første model. Ikke i mine øre, og er måske endda en smule lave. Så i mit tilfælde bliver det til en status quo eller en lille opgradering, hvilket jeg godt kan leve med :)

Jeg har så også bare min PS 4 til at stå på gulvet. Vil helst ikke have en skænk kun til den og mit ATV 4K. Overvejer faktisk at købe et Floating Grib vægbeslag. Så kan den hænge og få luft nok :) Håber selvfølgelig ikke, at væggen kan tage skade pga. noget evt. varmeudledning?