Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
#241874
CDON køre tilbud i december og faldt lige over dette vilde tilbud :|

Hvis der var nogen som søgte en billig 4K afspiller eller bare en spilleboks :)

http://cdon.dk/spil/xbox_fifa/

1490 kr inkl Fifa 17!

Tror endnu ikke jeg har set den så billig? Tror ikke engang den var så billig da Power havde åbningstilbud i Randers :)

Hvis jeg havde et 4K tv skulle jeg have haft en, men da jeg desværre ikke spiller på konsol skal jeg ikke selv have en, men tænkte jeg lige ville dele et godt tilbud :)
Af Christianhave
#241900
bullerfnis skrev:Hvorfor er den så billig iforhold til UHD bluray afspillere og den gamle Xbox One ?? :)
Jeg vil tro det er fordi det er en spillekonsol med UHD og ikke en selvstændig UHD-afspiller. Derved er den primære konkurrence ift. PlayStation. Her er salget af konsollen grundlag for yderligere salg af spil og evt andet på Microsofts platform. Dermed kan prisen på selve konsollen presses yderligere.

S-modellen er formentlig billigere i produktion end den oprindelige. Derved kan den sælges billigere. Særligt her op til jul.

Men når det er sagt så er det godt nok billigt!
Af iLoveTCL
#241917
Jeg har ikke de store intentioner om at spille på maskinen. Er man bedre stillet med Samsung eller Panasonics 4K i det tilfælde? (Skal kører med b6)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#241922
Det er da en super pris!

Jeg har fået en hjem, men venter stadig på de første UHD Blu-ray-skiver (The Revenant, Life of Pi og Deadpool). Det forlyder, at drevet larmer, men jeg synes nu heller ikke, at Samsungs var stille. Billedkvaliteten på UHD Blu-ray skulle være den samme på Xbox One S. Det er jo som sådan bare at følge hvad standarden foreskriver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#241928
De kan bare ikke levere den. De har rykket leveringsdato til 9/12 på min (købt på første dag for tilbuddet), hvilket nok er std. for varer de ikke aner hvornår de får.
Af Lape
#241958
Microsoft prissætter Xbox One S ret aggressivt for at vinde markedsandele. Det har de gjort længe nu.

I USA får man nærmest en Xbox One smidt i nakken når man køber en Surface. De oplever meget stort pres fra Sony / Playstation over hele verden :p Især i EU/Asien. Når først maskinen er solgt, skal folk jo nok købe lidt spil og evt. tilbehør hen ad vejen og det er her de hiver pengene hjem. Tror dog umiddelbart ikke Xbox One S er sønderligt dyr at producere. Selve hardwaren er sløvere end PS4 fra 2013 og PS4 Pro er markant kraftigere end disse (2.5x). PS4 Pro kommer dog først til sin ret på et 4K TV og gerne med HDR.

Det hjælper nok heller ikke på Xbox's markedsandele at alle eksklusive spil kan spilles på Windows 10 og selv en middelmådig "gaming PC" kan levere et lige så godt resultat i de fleste tilfælde - hvis ikke bedre - dog uden HDR lige pt. Men det sker nok meget snart.

Problemet med Xbox er også at de gode ekslusive spil har manglet. Mange af dem har fejlet ret heftigt (som i dårlige anmeldelser) -> Recore. Quantum Break osv. Der mangler ganske enkelt kvalitet her og derfor kigger mange i retning af PS4 i stedet, som har en hel del bedre ekslusive spil (som ikke kan spilles native på PC, kun via. streaming, som er en ret sølle oplevelse). Hvis man kigger på næste år, så er der rigtigt mange fede spil i vente til PS4, men ikke meget til Xbox.

Men Sony har også 100% fokus på PS brandet, da det nærmest er deres eneste segment som giver overskud og gør det rigtigt godt. Derfor sørger de for at hyre virkeligt gode udviklere til ekslusive titler. Tror Microsoft har mere fokus på at gøre Windows og Xbox til en samlet platform..

Men Xbox One S er stadig en fin og billig konsol og der er jo altid multi platform spillene som jo kommer til det hele. 4K Bluray er jo også OK, dog har jeg læst meget om blæserstøj under afspilning og stuttering under afspilning af 4K Bluray's, så ved ikke hvor god en afspiller det er i sidste ende. Måske har de fået løst problemerne.
Af Globulus
#242064
Elgigantens tilbud på Xbox One S 1TB + FIFA + eet valgfrit spil til 1.899 kr. endte her mandag morgen kl. 08:00 men her i skrivende stund (09:15) er det tilbage igen.
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... -frit-spil

Tilbudet løb oprindeligt til 2/12 men blev forlænget til 4/12 og er som sagt tilbage igen efter et kortvarigt trip til en pris på 2.399 kr. her til morgen.

De må have en god aftale med Microsoft. Eller også har det været begrænset, hvor mange der har bidt på.
Af sd2100
#242067
bullerfnis skrev:Hvorfor er den så billig iforhold til UHD bluray afspillere og den gamle Xbox One ?? :)
Hvorfor skulle man sænke prisen på en decideret UHD afspiller? Der kommer pt. sandsynligvis ikke et specielt stort mersalg af den årsag. Det bliver først interessant, når den almindelige bluray bliver udfaset og erstattet af UHD afspiller, at disse for alvor bliver solgt.

På et eller andet tidspunkt, skal folk (måske) have udskiftet den gamle dvd/BD afspiller, så kan man overveje en UHD afspiller (hvis der ikke findes andet).
Af Fasen
#242072
Nogen der ved om den kan streame Netflix i 24p? Eller laver den det om til 50/60 som f.eks ATV?

Sidder med en 10% rabat kode til power og overvejer den som UHD afspiller osv. :)