Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
VILLAFOREVER skrev: 2. mar 2025, 11:22 Er også det jeg er bange for. At man konstatere den ikke fejler noget, og sender mig en regning for tjek. Udover selvfølgelig at mangle den.

Men det er for ringe. Hvis det er for lille en PSU burde alle PS5 Pro have high pitch buzzing problemer.
Generelt set betragtes coil whine som en normal elektrisk egenskab og ikke som en defekt, af langt de fleste producenter.
VILLAFOREVER skrev: 2. mar 2025, 11:22Kan man sende/uploade videoer herinde?
Man kan uploade videoer til OneDrive/google Drive/pictures mv eller YouTube og så dele linket herinde

Andre brugere: https://www.youtube.com/results?search_ ... ne+ps5+pro
PS5 oreinteret video:
Senest rettet af TBC 3. mar 2025, 15:37, rettet i alt 1 gang.
Nogle der har hørt om Indiana Jones til PS5. Senest jeg hørte Spring 2025

Glæder mig forresten også sindsygt til Mafia, og GTA 6 som et lille barn. Skønt 2025.
Nu mangler vi bare nyheder om Uncharted og Tomb Raider. Tomb Raider skulle være i developement.
Brugeravatar
Af TBC
Der er kommet endnu en trailer til Death Stranding 2. Det lader ikke til at være blevet mindre atmosfærisk, syret, stenet og unikt end 1'eren var. Spillet er denne gang næppe heller for alle, men 1'eren er stadig en af de unikke spiloplevelser jeg stadig husker bedst og længst fra de spil jeg igennem tiden har spillet. At det så var med intense daglige spil-sessioner under corona-isolation forstærkede det så måske, men uanset hvad er jeg lidt spændt på 2'eren:
TBC skrev: 10. mar 2025, 12:16 Der er kommet endnu en trailer til Death Stranding 2. Det lader ikke til at være blevet mindre atmosfærisk, syret, stenet og unikt end 1'eren var. Spillet er denne gang næppe heller for alle, men 1'eren er stadig en af de unikke spiloplevelser jeg stadig husker bedst og længst fra de spil jeg igennem tiden har spillet. At det så var med intense daglige spil-sessioner under corona-isolation forstærkede det så måske, men uanset hvad er jeg lidt spændt på 2'eren:
Jeg har aldrig selv fået spillet 1'eren, men hvad får dig til at sige at 2'eren lader til at blive mindre atmosfærisk og syret?

Når jeg sammenligner med trailers til 1'eren, synes jeg umiddelbart meget det ligner den samme grad af syrethed og atmosfære.
Brugeravatar
Af TBC
Clap_Your_Hands skrev: 10. mar 2025, 13:05Jeg har aldrig selv fået spillet 1'eren, men hvad får dig til at sige at 2'eren lader til at blive mindre atmosfærisk og syret?
Jeg tror du har misset det lille ord "ikke" i ovenstående tekst, i sætningen: "Det lader IKKE til at være blevet mindre atmosfærisk, syret, stenet og unikt end 1'eren var" ;)

2'eren ser af traileren ud til at kunne blive mindst lige så atmosfærisk, stenet, unik og syret. :)

Personligt synes jeg det er fedt med sådan en grad af artistisk frihed og skæve satsninger som industrien kun sjældent giver rum til og kaster sig selv ud i. Men Kojima har skabt sig sit eget navn og han har sit eget spilstudie, så han har friheden til at eksperimentere og udforske 'make or break' orientering og retninger i sit spildesign og dets fortællinger. Det er netop denne frihed, der imho gør hans spil så unikke og jeg ser frem til at se, hvad han har udvidet med og har i posen denne gang.
Af VILLAFOREVER
Det fedeste PS5 spil jeg har spillet længe, er Resident Evil 4 Remake. Wow det er fedt..

Grafikken er outstanding…

Nu venter jeg i spænding på Indiana Jones..

Er ellers fan af Uncharted og Tomb Raider serierne.
TBC:

Haha, ja det har du da helt ret i. Det havde jeg fuldstændigt misset. My bad :-D

Death Stranding er også en franchise der fascinerer mig. En stor AAA-titel, hvor kernegameplay'et er så relativt niche-fokuseret (transport) og med en temmelig indviklet/mærkelig historie. Dem ser man ikke mange af.

Lidt af samme grund er det også den første titel der har interesseret mig fra Kojima i lang tid (han tabte mig ved MGS2).
Brugeravatar
Af TBC
VILLAFOREVER skrev: 3. mar 2025, 11:16 Nogle der har hørt om Indiana Jones til PS5. Senest jeg hørte Spring 2025
Der er kommet påstande frem om at det kunne blive den 17 April: https://www.dealabs.com/magazine/voici- ... -ps5-60055

VILLAFOREVER skrev: 10. mar 2025, 15:20 Det fedeste PS5 spil jeg har spillet længe, er Resident Evil 4 Remake. Wow det er fedt..

Grafikken er outstanding…

Nu venter jeg i spænding på Indiana Jones..

Er ellers fan af Uncharted og Tomb Raider serierne.
Sjovt, det er meget lig, hvad jeg for nylig selv har haft gang i :)

Lige nu er jeg dog i gang med efteruddannelse og mellem to grafikkort. Jeg har lige solgt mit RTX 4090, da jeg ikke rigtigt har tid til at spille i disse måneder på grund af efteruddannelse. Jeg får først tid igen omkring juni, og jeg venter så i mellemtiden på et forudbestilt RTX 5090. Det sidste spil, jeg spillede, var netop Uncharted 4: A Thief's End (i Uncharted: Legacy of Thieves Collection) og før det spillede jeg Resident Evil 2, 3 og 4 Remake med ray tracing, samt Alan Wake 2 med path tracing.

...Javel, Resident Evil 4 med Raytracing var naturligvis pænt nok, men langt fra på niveau med Alan Wake 2 med Path tracing og Ray reconstruction. Begge spil var fede imho.

Når jeg er færdig med studiet og forhåbentlig inden da har fået den svært tilgængelige GPU i hus, skal jeg i gang med at spille igen. Jeg overvejer, om jeg så skal fortsætte med Uncharted: The Lost Legacy i Uncharted: Legacy of Thieves Collection og dermed færdiggøre det, eller om jeg skal kaste mig direkte over Indiana Jones & the Great Circle med path tracing, som jo har fået utroligt gode anmeldelser og allerede fungerer ret godt trods det er relativt nyt (kun >1/4 år)

Jeg skal også have genspillet The Last of Us 1 (ikke spillet siden dens oprindelige version på PS3 for ca. 10 år siden) før jeg kaster mig over 2'eren, som jeg endnu ikke har fået spillet - Remasterne udkommer først i samlet rabat-pakke om en måned på PC. Det passer således i forhold til TLOU 2 fint med, at jeg normalt giver nye titler mindst et halvt år til at modnes og patches, så de i min optik kan begynde at regnes som mere færdigudviklede (gevinsten er også, at de så også gerne er kommet ned og koste det halve eller mindre på et tilbud). Så det passer fint hvis jeg så starter med The Lost Legacy og derefter Indiana Jones og så finder nogle andre spil før TLOU1+2 og Death Stranding 2.
Clap_Your_Hands skrev: 10. mar 2025, 15:37Death Stranding er også en franchise der fascinerer mig. En stor AAA-titel, hvor kernegameplay'et er så relativt niche-fokuseret (transport) og med en temmelig indviklet/mærkelig historie. Dem ser man ikke mange af.
Nej. Jeg glæder mig bestemt også til det, hvis det lever op til 1'eren, som jeg ud fra traileren ligefrem tror, det har en chance for at komme til at overgå = ?
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 226