Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Witcher 4 trailer er dog vist på et ikke annonceret grafikkort og ser helt vild ud. Intergalatic er in game engine cinematics og Digital foundry mener den sidste bid er gameplay. Det bliver nogle vilde titler der kommer. Også Ghost of Yotei samt Wolverine 👏
Brugeravatar
Af TBC
...Og dertil er Witcher 4 traileren et cinematic prerender, altså slet ikke on-line/live-afviklet på et 'endnu ikke annonceret grafikkort' (højst sandsynligt et kort i RTX 5000 serien som annonceres på CES om nogle få uger fra nu), men pre-rendered som en video, der spilles af som en traditionel filmsekvens. Det giver således langt fra nogen egentlig sikker ide om spillets endelige grafiske niveau og udseende, højest en ide om dets stilistiske look i pre-renderede cut-scener. Men man kan da have lov at håbe det ikke ligger milevidt fra hvad man ser i traileren. Faktisk synes jeg at verdenen i Witcher 4 Traileren ser meget realistisk ud af en UE5 ninite titel at være og traileren matcher også meget godt godt med hvad meta-human teknologien kan, så forhåbentligt handler det pre-renderede aspekt primært om at der har været brugt en ordentlig røvfuld på diverse effects og lys- og skygge kvaliteten i videoen, ligger over i hvert fald software lumens niveau.

Det vides dog at det er en UE5 titel, så det kommer som andre UE5 titler nok til at kræve en PS5 Pro og PSSR for at give nogenlunde mening på konsol, da renderopløsningen bliver alt for lav og opskaleringen alt for kompromitteret til at fungere i praksis på PS5 non-pro, som med andre mere krævende UE5 titler, når der skal både nanite og som minimum software lumen i spil på samme tid.

Intergalatic trailerens sidste sekvens ser dog meget troværdig ud som helt realistisk in-engine gameplay grafik på en PS5 Pro med Raytraced shadows og ser imho lovende ud. Jeg er til gengæld ikke videre imponeret over grafikken i Ghost of Yotai (mens selve spillet i sig selv jo sagens kan være godt)

Et andet spil jeg heller ikke tror man skal undervurdere i 2025, hvor det højest sandsynligt også kommer til PS5, med den multiplatforms politik man er begyndt at se fra Microsoft, er Indiana Jones and the great circle, som har fået meget meget gode anmeldelser fra nær og fjern.

Digital Foundry har også set på spillet der ikke kommer uden Raytraced global illumination som minimum (om end men en noget spartansk implementering, og skygger der ikke er noget at råbe hurra for). For dem med 'akademisk' interesse i det har Digital Foundry set nærmere på RayTracing vs Pathtracing (aka Full Raytracing - selv om det stadig væk ikke er full-raytracing/path-tracing, da der lige som i Alan Wake 2 er rasterization left-overs i spil og stadig langt op til f.eks. Cyberpunk's pathtracing af talrige lyskilder, i hvert fald i nærværende implementering/pathracing patch. Men uanset hvad, tror jeg sammenligningen giver en god indikation både om hvordan det generelt kommer til at se ud på PS5 Pro og når det engang patches til en PS6 version, hvor jeg helt klart forventer pathtracing på konsol.

Og så skal man jo heller ikke glemme at GTA 6 stadig står til at udkomme sidst i 2025, med mindre det forsinkes (hvilket naturligvis ikke kan afvises)
ja, der er alligevel ved at være en del fede titler på vej.

Dem jeg ser frem til her henover de næste par år:

- Intergalactic: The Heretic Prophet
- Ghost of Yotei
- Frostpunk 2 (til konsol)
- Sword of the Sea
- Wolverine
- The Wolf Among Us 2
- Onimusha
- GTA 6
- Split Fiction
- Death Stranding 2
- og Fumito Ueda's "Project Robot"
Senest rettet af Clap_Your_Hands 16. dec 2024, 15:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af TBC
Death stranding 2 ser jeg også frem til. 1'eren var en ret unik oplevelse for mig som "sidder i mig" endnu. (Spillet er dog ikke for alle) Og for den sags skyld også det kommende Metal Gear Snake Eater fra samme mand og studio (Kojima Productions) som jeg også har håb til. Fable glæder jeg mig også til, det har også set ret interessant ud mht handling og gameplay fra sine trailere og intergalactic er sammen også kommet på min interesseliste efter Game Awards annonceringen i håb om at det bliver en slags ny Mass Effect. (selv om det endnu er mig ret uklart hvad det egentligt bliver)
Brugeravatar
Af TBC
Vildt nok at Kojima har lagt den IP fra sig.

Apropros IP, så har Guerilla games lige backported deres egen Guerilla Super Resolution, udviklet til fremtidige titler, til de to Horizon spil på PS5 Pro. Man må således formode at det gør brug af Pro systemets NPU, da det ikke er at finde på basis versionen af PS5. Det første indtryk er at det er et stort hit og kan konkurrere direkte med DLSS, som det det endog ligefrem overgår på nogle punkter om mens det taber lidt på andre. Men det korte af det lange er at det er forbløffende godt og slår FSR stort og tillige gør sig bedre end PSSR, som er blevet fravalgt i titlerne til fordel for Guerilla's egen - og i hvert fald til titlen - brilliante opskaleringsløsning. De kan altså en ting eller to dernede i hjertet af Amsterdam, der åbenbart er i stand til at efterlade både AMD og Sony's egne tech teams i støvet. Det er sku imponerende!

Mere her: https://www.newsminimalist.com/articles ... orm=MG0AV3
Her: https://www.play3.de/2024/12/17/horizon ... orm=MG0AV3
Og her: https://www.eurogamer.net/digitalfoundr ... orm=MG0AV3 (inkl videolink)

For dem der bare godt kan lide nyheder og hvilke slags teknologier der potentielt kunne blive at finde i en PS6, så lader det meget apopros at Nvidia barsler med en udvidelse af deres DLSS teknologi og mere til, herunder neural rendering, på de opkommende GPUer - Hvad det betyder i praksis må tiden vise, formentlig er vi klogere efter præsentationen om nogle uger. Et af de bedre og mere realistiske bud jeg har hørt på nuværende tidspunkt er det det f.eks. kunne udnyttes til at muliggøre hurtigere og mere støjsvag ray- & path tracing, i forlængelse af DLSS 3.5's eksisterende Ray Reconstruction teknologi https://videocardz.com/newz/inno3d-teas ... t-ces-2025
og https://www.msn.com/en-us/news/technolo ... r-AA1w2AAo

Time-stamped video om Guerilla games nye upscaler:
I en ny deep dive video taler Mark Cerny om de tre store forbedringer i PS5 Pro, og bekræfter at PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) er bygget på en generel model, der ikke tager det enkelte spils udtryk i betragtning. Han kommer lidt ind på træningsdata og manglerne i disse ifbm. udviklingen, hvilket jo nok er hans måde at erkende problemerne i f.eks. Silent Hill 2 på.

Han siger videre, at det er helt op til udviklerne, om de vil lade brugerne slå diverse AI-sovse fra, f.eks. med en særlig billedprofil.

Desuden bekræfter han mere eller mindre, at PS6 får AMD x86 chip, hvor de nye ML-teknologier vil være optimeret til brug på tværs af konsol og PC. Med x86 er PlayStations skæbne bundet op på PC-økosystemets skæbne, hvilket naturligvis forklarer, hvorfor Sony er begyndt at udgive PC-spil. Det er x86 vs. ARM nu, så Sony har interesse i at gaming-PC'er bliver på x86.

Brugeravatar
Af bendix
For en uges tid siden gik jeg i gang med Elden Ring, normalt ikke er spil for mig. Men jeg meget begejstret for det. For en nybegynder i den genre er det meget avanceret for mig, men det falder stille og roligt på plads. Kan bestemt anbefales.

Hvad spiller I for tiden?
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218