Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogle der har spillet Silent Hill 2 på deres PS5 Pro?

Damn der er grafiske problemer. Blinker og ser kører forfærdeligt ringe..

Jeg kan ikke engang for VRR til at virke. Den står til off. Weird for det virker i andre spil

Tv’et og PS5 er sat korrekt op.
Troede til at starte med at min Pro var defekt.

Virker din med VRR i Silent Hill? Min siger Off

Hvilken mode/kvalitet vælger du.?

Mit Samsung TV siger 60 fps uanset, hvad jeg vælger. Mærkeligt.

QN90A

Skandale det ikke virker fra start.
Brugeravatar
Af bendix
Skandale ved jeg nu ikke om det er, men mon ikke det bliver prioriteret højt.

De andre spil oplever jeg ikke problemer med, undtagen Alan Wake 2 med noget shimmering som kan fikses ved at deaktivere motion Blur.

Jeg vælger altid Performance, kan ikke huske hvad de kalder det i SH2 men den til højre.

Mit tv tror jeg heller ikke selv skriver FPS/HZ under 60. Skelner vidst kun 60/120 (40)

Prøv at tjekke med Spider-Man 2 hvis du har det og så 120hz/40 og 60.

VRR skulle være aktivt fra 40 (48 på “basis” PS5) og op hvis spillet supporter det, ved jeg ikke om Silent Hill gør. Du kan dog også slå VRR til på ikke understøttede spil .

LG CX
Tak for svar

Jeg vil nu stadig kalde det en skandale.

Spillet er nærmest ikke til at spille grundet de grafiske fejl. De er meget store og irriterende for mig. Håber de løser det meget snart…
No Man's Sky er blevet optimeret til PS5 Pro:

"PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) allows for incredible upscaling to provide crisp 4K resolution at 60fps. No Man’s Sky will also be an early supporter of 8k resolution, with the universe looking incredible in 8K at 30fps.

As well as a much sharper resolution at higher framerates, the increased power of the PlayStation 5 Pro has enabled us to ramp up the graphical quality across the board. Players on PlayStation 5 Pro will see improved lighting, with ultra quality reflections and higher quality ambient occlusion in all modes."
https://www.nomanssky.com/2024/11/cross ... -normandy/
Og Baldur's Gate 3: https://baldursgate3.game/news/baldur-s ... ket_shared

"To help you get the most out of your PS5 Pro, we’ve tweaked our Quality and Performance modes to achieve crisp console visuals without sacrificing smooth performance. Tinker away in the settings to find the perfect array of pixels for you!

On PS5 Pro, Quality mode now runs at native 4K (2160p) 30fps.
On PS5 Pro, Performance mode will upscale from 1440p to 2160p 60fps, using PSSR"
Udviklerne af F1 24 taler om 120Hz og 8K/60Hz: https://blog.playstation.com/2024/11/11 ... -season-4/

“PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) allows us to push a Ray Traced image to 4K without sacrificing image quality in Quality Mode,” says Si. “The increased power in the PS5 Pro’s GPU gives us the ability to double the 120Hz resolution in Performance Mode, and with some clever re-ordering of the frame, we have even managed to put the 32 Million pixels of 8K at 60Hz in Resolution Mode.”

In a first for EA Sports, the PS5 Pro F1 24 enhancements enable 8K/60Hz support when using a compatible display in Resolution Mode. All 25 circuits in the game are improved both on and off the track, and with variable weather and time of day options for each, players are bound to discover a new favorite in 8K/60Hz.

“For the ultimate showcase of 8K visuals, I’d recommend Spa Francorchamps at sunset in clear weather. The elevation changes and dense foliage at Spa, combined with the incredible detail and depth offered by 8K, make for a visually stunning experience. The track’s sweeping corners and long straights will show off the high pixel count, while the dynamic lighting and shadows give you a real sense of immersion as the light shifts across the circuit.”
Af VILLAFOREVER
Hvad er jeres erfaringer med den nye PS5 Pro ift støj?

Min lider af Coil whine. Til at få tinitus af. Gør det i alle spil.

Lader til mange har problemer ift ovenstående, når man læser på nettet diverse steder.

Tror ikke det hjælper at bytte..

Mon det bliver rettet i en kommende firmware Update?

Skal siges at min gamle PS5 var Silent…
De to modeller jeg har hørt, har også praktisk talt været stille (når stod en halv meter fra konsollen, uden lyd på tv'et kunne jeg godt svagt høre blæseren).

Det lyder som om man kan være uheldig med coil whine på samme måde som med launch modellerne af den alm. PS5.

Hvis det generer dig, så er min anbefaling nok, at du bytter den der hvor du købte den.
Brugeravatar
Af bendix
Har også fundet ud af at min støjer lidt mere. Det kræver dog at tv’et skrues helt ned for jeg kan høre det.

Har du prøvet at ændre retningen om det hjælper på lyden?
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 216