Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Imponerende at deres profit er så højt at det svarer til tidligere generationer sammenlagt

PS5 in 3.5 years- 10 billion
PS4 lifetime - 9 billion
PS3 lifetime- 4 billion (loss)
PS2 lifetime- 2 billion
PS1 lifetime- 3 billion
Vedhæftede filer
IMG_0148.jpeg
IMG_0148.jpeg (244.46 KiB) Vist 14429 gange
Jeg spiller stadig Sackboy med familien :) Håber på en 2'er.

Jeg overvejer at købe udvidelsen til Horizon, som jeg aldrig kom i gang med. Føler godt jeg kunne bruge noget mere tid i universet efter jeg sidst ræsede lige lovlig hurtigt igennem hovedhistorien.

Jeg håber Sony og partnerstudier præsenterer noget spændende senere i dag på State of Play-præsentationen: https://blog.playstation.com/2024/05/29 ... -thursday/
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg (gen)spiller Fallout 4 med PS5-opdateringen.
Brugeravatar
Af bendix
Rasmus Larsen skrev: 30. maj 2024, 11:53 Jeg spiller stadig Sackboy med familien :) Håber på en 2'er.

Jeg overvejer at købe udvidelsen til Horizon, som jeg aldrig kom i gang med. Føler godt jeg kunne bruge noget mere tid i universet efter jeg sidst ræsede lige lovlig hurtigt igennem hovedhistorien.

Jeg håber Sony og partnerstudier præsenterer noget spændende senere i dag på State of Play-præsentationen: https://blog.playstation.com/2024/05/29 ... -thursday/
Sony har udtalt at de ikke planlægger “ udgivelser fra etablerede IP’s i dette regnskabs år” som slutter marts 25.

Så vi skal nok ikke sætte næsen op efter tunge first party foruden det næste Astro’s playroom.
Brugeravatar
Af bendix
Lidt ekstra facts omkring Playstations seneste regnskab

Jeg finder det super relevant da deres 1st party spil er meget omkostnings tungt men alligevel giver flot overskud samlet.

Spiderman 2 har solgt 11 millioner eksemplarer

PS5 er 8% foran PS4 på samme tid, imponerende da de i 2 år ikke kunne spytte dem ud af samlebåndet pga bl.a. chip mangel.

Helldivers 2 er det bedst sælgende premium spil i 2024 (USA)

PlayStation portal er det bedst sælgende tilbehør til konsoller i 2024 til dags dato, både i pris og enheder (USA).

123 millioner aktive brugere i December 2023 op fra 118millioner som var hidtil rekord.

Forbruget pr konsol er steget fra 580 til 731$

PlayStation har været mest sælgende konsol de sidste 12 måneder mod Xbox og Nintendo.

Astro’s fylder Londons gader inden eventet i aften
Vedhæftede filer
IMG_0163.jpeg
IMG_0163.jpeg (245.18 KiB) Vist 14309 gange
IMG_0164.jpeg
IMG_0164.jpeg (346.96 KiB) Vist 14309 gange
Brugeravatar
Af bendix
kabri skrev: 30. maj 2024, 11:38 Hvad spiller folk? Synes godt nok ikke der kommer mange interessante spil til ps5 for tiden.
Er lige blevet færdig med Stellar Blade.
Syntes det var super fedt, og gav mig lidt de samme
“I did it” Følelser som da jeg gennemførte Returnal.

Nu er det Doom Eternal men overvejer Lies of P eller NIER automata
Brugeravatar
Af TBC
Der har tidligere været linket meget til den grafiske juggernaut Black Myth: Wukong. For nylig er der blevet udgivet et benchmark-værktøj, så man nu kan få et mere realistisk syn på, hvad man kan forvente grafisk fra titlen. Jeg har lavet en optagelse af spillets “cinematic setting” (overbygningen til high setting) med brug af Raytracing og DLSS til 4K. Spillet skulle også være på vej til konsol med tilpassede settings, hvor Digital Foundry har analyseret sig frem til, at det gør brug af FSR.

Til dem, der måtte have interesse i det, er der her en optagelse af det. YouTube-kompressionen gør langt fra nanite-detaljegraden nogen tjeneste, og der findes dedikerede UE5-demoer, som efter min mening er mere imponerende. Men uanset hvad, skulle det gerne give et indtryk af den grafiske kvalitet og detaljegrad, man kan forvente fra egentlige spil fremadrettet og hvilken kvalitet man ville komme relativt nær med f.eks. en PS5 Pro. Personligt er jeg skuffet over draw distance/LOD på vegetationen, særligt når det skulle forestille "cinamatic settings". Det skummende urolige vand falder (i modsætning til det rolige der er fantastisk med raytracing) også igennem - men ellers er det svært at klage over og imho ganske imponerende i betragtning af at der er tale om spil og ikke bare demo grafik.

Edit: Der er nu også kommet PS5 gameplay fra spillet:

Edit 2: Den første analyse video er nu oppe:

Edit 3: Urelateret, men jeg fald tilfældigvis over den her - Modded cyberpunk 2077 med pathtracing, det kan altså også noget 8-)

Og bare Damn! ;;) .....

Tilføjelse 07-09-2024: Rygtemøllerne kører vedvarende og ret insisterende på, at man skal holde øje med præsentation i september og udgivelse i november hvad angår PS5 Pro, lige som man så det i sin tid med PS4 Pro. Udviklerer taler åbent om konsollen på det på Gamescom

Der forventes stadig:

- 45% forbedring i rasteriseret rendering (Større GPU og hurtigere hukommelse)

- Forbedret ray tracing-arkitektur, der leverer >2x Raytracing performance.

- 300 TOPS (ved 8-bit) til at drive "PlayStation Spectral Super Resolution" (PSSR), Sonys version af Multi Frame Super Resolution baseret på PlayStation Machine Learning (PSML) algoritmen. PSSR er en ML-forbedret version af Temporal Anti-Aliasing Upscaling (TAAU), der kræver input svarende til NVIDIA DLSS eller AMD FSR. Med andre ord en forbedret hardware accelleration til opskalering og måske framegeneration der minder om hardware versionen af FSR eller måske ligefrem op i retning af DLSS. ...Wukong og tilsvarende UE5 titler får med andre ord en ekstra chance for at kunne fungere ordentligt på konsol. De nuværende konsoller har i praksis vist sig at have for få hestekræfter og for ringe opskaleringsalgoritmer til behovet forbundet med brug af UE5's nanite og lumen har kunnet spille (pun intended) ordentligt i praksis. Men PS5 Pro giver nyt håb på det område :)
Brugeravatar
Af bendix
Godt nok en vild pris, jeg kommer kun til at opgradere hvis Performance mode forsvinder helt fra PS5. Men det tror jeg nu ikke da fortællingen virker til at være “ Fidelity mode med god performance på Pro”.
Jeg har dykket ned i de første detaljer, der er kommet frem om 'PS5 Pro Enhanced'-spillene. Både hvilke titler, der er tale om, og hvad man kan forvente ift. opløsning, billedfrekvens og ray-tracing osv.

Det kunne godt lyde som om, at Gran Turismo får hele 3 grafiktilstande, da der tales om bedre ray-tracing ved 60fps, 120fps og sågar en 8K-tilstand.

Første 'PS5 Pro Enhanced'-spil afsløret: Hvad du kan forvente

Billede
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 210