30. dec 2022, 02:05
Der er i dag lige kommet ny gameplay-trailer til S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl som begynder at ligne et færdigt produkt. Hvis den kvalitet holder hele vejen til XBox Series X, så må jeg sige at være relativt imponeret, da det trods alt er en nogenlunde assetkvalitet der benyttes, samtidig med at der på samme tid er en respektabel grad af raytracing i spil. Renderopløsningen ligner i mine øjne ikke 4K (bl.a. for meget aliasing) og de Raytraced shadows i videoen ser ud til at være half- eller ligefrem quater- resolution (i hvert fald lav opløsning), hvilket til sammen kunne tale for at det meget vel og sagtens kunne være en konsol fremvisning - Det benævnes dog ikke hvad der er tale om. Men ikke desto mindre imponerende hvis raytracing niveauet holder hele vejen til konsol
Jeg er dog blevet mere bekymret mht nanite, LOD ser lavt detaljerede ud tæt på assets, men assets kan selvfølgelig være blevet begrænsede af hardware hensyn lige som i Fortnite, men jeg synes det er svært at afgøre om det overhovedet er nanite med så lave detaljegrader (og så mørk og komprimmeret en video) og når LOD falder så meget sammen tæt på assets - Jeg husker en bedre detaljegrad fra tidligere trailere fra spillet og opløsningen tæt på assets ser i hvert fald markant lavere ud end i f.eks. Senua's Saga: Hellblade II), og der er helt sikkert ikke nået at komme nanite foliage med i nærværende version
Det er et unreal 4 spil der er blevet opgraderet til Unreal Engine 5 produktion, så potentialet for at portere til brugen af nanite er potentielt til stede - glæder mig til at finde ud af hvor det lander og stadigt imponerende hvis graden af raytracing sammen med relativt fornuftige assets når med til konsol - Det vil være lidt af en præstation da Raytracing jo er MEGET hardwarekrævende. Og samtidigt ser spillet jo også potentielt spændende ud

Det er et unreal 4 spil der er blevet opgraderet til Unreal Engine 5 produktion, så potentialet for at portere til brugen af nanite er potentielt til stede - glæder mig til at finde ud af hvor det lander og stadigt imponerende hvis graden af raytracing sammen med relativt fornuftige assets når med til konsol - Det vil være lidt af en præstation da Raytracing jo er MEGET hardwarekrævende. Og samtidigt ser spillet jo også potentielt spændende ud

PC: I7 7700K, RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 16GB DDR4, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.: KD-65AF8,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.: KD-65AF8,VSX-325,ATV4K