Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TBC
#347115
bendix skrev: 14. nov 2022, 17:26
Fedt, det har jeg ventet på og længe udskudt at spille siden 2020 af den grund at jeg hørte at opdateringen ville inkulderende native raytracing. Patchen skulle også inkoorporere en del forskellige mods, bl.a. skulle der være lavet aftaler om at inkludere disse fan-based textures updates i den opdaterede version: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021 (se videoerne i nexusmods linket for forskellene)

Så resultatet, burde med en NATIVE ray-tracing og opdaterede textures med lidt helt (Hvis Ray Tracing udsagnet ellers også dækker over Ray traced Global illumination = ?) kunne blive bedre end denne moddede non-native Screen Space only Ray tracing global illumination (SSRTGI) modding af spillet :)


Endnu mere spændende bliver det så imho så med det regulære remake af witcher 1 spilet i Unreal 5, som skulle udvikles sideløbende med det kommende helt nye unreal 5 witcher spil og "arve" assets derfra. Jeg fik heller aldrig spillet 1'eren.
Brugeravatar
Af bendix
#347372
Jeg har nu spillet det meste af Ragnarok og er færdig med historien. Det er det bedste jeg har spillet til dato og ser frem til hvad Santa Monica finder på næste gang. Gory Barlog skulle være i gang med et space spil 🙏
Af TBC
#347385
bendix skrev: 23. nov 2022, 07:34 Jeg har nu spillet det meste af Ragnarok og er færdig med historien. Det er det bedste jeg har spillet til dato og ser frem til hvad Santa Monica finder på næste gang. Gory Barlog skulle være i gang med et space spil 🙏
Fedt! :) ...Hvor god er 1'eren? er den så god at det er noget man frem for så mange andre spil i mellemtiden burde hoppe på ved et tilbud eller lign, mens der jo for mit vedkommende nødvendigvis må ventes på at 2'eren finder vej til ens "platform" - for toeren lyder det jo i hvert fald til på dig skulle være en gennemspilning værd. Eller er det stadig Horizon Forbidden West der er mere værd at vente på?
Brugeravatar
Af bendix
#347389
1 eren og 2 eren kan ikke sammenlignes med andet end gameplay og 60% af det visuelle vil jeg mene. Det visuelle har fået et stort løft dog men opbygningen rejsen er på er unik.
1,eren var god men jeg vil sige at dette spil er på et helt andet niveau. HFW er et flot spil med god combat og fortælling men skulle jeg vælge så Ragnarok, helt klart. Og hvis du har en backseat gamer er Ragnarok eller GOW også at foretrække.
Af TBC
#347395
bendix skrev: 23. nov 2022, 16:19HFW er et flot spil med god combat og fortælling men skulle jeg vælge så Ragnarok, helt klart. Og hvis du har en backseat gamer er Ragnarok eller GOW også at foretrække.
Jeg tænkte nu på at vælge 1 eller 2, men på at "gå ind i" serien (altså begge spil eller flere down the line såfremt de forbliver gode). Men ok, så kunne det jo godt være at jeg skulle skrive mig bag øret at holde øje med et tilbud down the line på GOW (Aktuelt koster det stadig oppe omkring €25) og så spille 2'eren den dag efter at den er blevet tilgængelig for mig - Havde dog aldrig tænkt på det som en back-seat gamer titel, men det er da interessant hvis der er det aspekt over det også :)
bendix skrev: 23. nov 2022, 18:54 Den nye gratis “next gen” Update
Mht til the Withcher Wild hunt updaten, så gør (edit: gjorde) den trailer mig da godt nok lidt nervøs - Jeg håber i hvert fald ikke at den er et udtryk for det endelige produkt, som jeg selv har gået og ventet på grundet den for længe siden annoncerede RTGI (vs den SSRTGI man hidtil har kunnet tilføje selv), men at der er tale om et fejlbehæftet videoencode eller lign. Det hakker i hvert fald helt sindsygt i flere af trailerens sekvenser. Jeg tjekkede på den officielle side for at se om det bare var IGN der havde fucket noget op, men det ser ud til at være nøjagtigt det samme i traileren på den officielle YouTube side.

HELDIGVIS havde de også en overview video hvor klippene ser langt mere lovende og flydende ud fra samtlige platforme der vises, (linket neden for) - Så der må virkeligt være nogen der har fucket vildt op i forbindelse med selve traileren.

Gider man ikke at se hele videoen så er der så vidt jeg lige kunne dekodede fra den tale om bl.a.:

Generelle forbedringer på tværs af platformene:
- Cross save (cross platform game-save i skyen)
- Tilføjelse af nye quests indeholdende nyt amour & weponary
- Ny fotomode
- alternativ in-game kameramode (som option)
- Nye map/verdenskort filtre (som option)
- quick signs (man skal ikke længere i sign menu for at vælge sit sign, men kan caste det direkte med tastatur eller controller knap-kombination)
- Og Citat: "integrated quite a lot of mods - also on console" (ikke nærmere defineret i alle detaljer eller på tværs af modes, men antydninger om at at kunne inkluderende nogle af de allerede kendte grass, weather og sky mods der eksisterer fra PC gaming mod communies - sorry næppe nogen nøgen apps :D https://www.nexusmods.com/witcher3?tab= ... ll+time%29 )
- Herunder i hvert fald higher mesh & texture resolutions fra ikke mindst det populære HD reworked mod: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021

PS5 & Xbox Series S&X:
- FSR 2
- Dynamic Resolution Scaling (DRS)

Specifikt for PS5 og Series X:

Performance mode:
- 60 fps (ikke nærmere omtalt)

Quality mode:
- 30 fps
- Ray Traced Global illumination (RTGI)
- Ray Traced Ambient Occlusion (RTAO)
- [s]Screen Space Reflection (SSR)[/s]

Series S:
- 30 fps mode (antageligvis uden Ray Tracing)
- 60 fps mode
(ingen af de to modes ellers nærmere omtalt)

omtalt ifbm PS5 Controller:
- adaptive triggers
- haptic feedback

PC: [Edit 05.12.2022]
- FSR 2, og heldigvis også et bedre DLSS (helt sikkert DLSS 2 - mens 3 = ?)
- Dynamic Resolution Scaling (DRS)
- Ray Traced Global illumination (RTGI)
- Ray Traced Ambient Occlusion (RTAO)
- Ray Traced Reflections (RTR)
- Ray Traced Shadows (RTS)
- [alternativt til RTR: Screen Space Reflection (SSR)]
- Ultra+ settings
(angiveligt dækkende over ting som bl.a. "background characters" (density eller detaljegrad = ?) højere grass density, højere level of detail og lign grafiske settings der kan tweakes endnu højere end tidligere - uden at man direkte skal i cfg-filen for at gøre det selv)

Det eneste jeg ægrer mig over er at der er at man muligvis har nøjes med Screen space reflection på samtlige platforme, i stedet for Ray Traced reflections (det som Spiderman spillene specifikt har som eneste Raytracing feature på PS5) - med mindre man er så heldig at Ray Traced Reflections kommer til PC uden endnu at have været omtalt = ? (Det er jo til stede i Project Red's Cyberpunk 2077 sammen med de øvrige RayTracing features, så håbet lever i det mindste endnu)

Senest rettet af TBC 5. dec 2022, 20:13, rettet i alt 4 gange.
Af JanusJan
#347653
Ja Witcher 3 igen bliver en fed omgang. Glæder mig også til remasteren af 1'eren, da det godt nok er en sløv en at komme i gang med. Især med nutidens controller opsætning, da det godt kan være ret så kluntet at spille.

Vh. Janus
Brugeravatar
Af bendix
#347925
Epic har virkelig gjort flot brug af Lumen og Nanite i UE 5.1 i fortnite på PS5
Vedhæftede filer
78C95D55-46C7-4472-A6AE-52256B7A99F2.jpeg
78C95D55-46C7-4472-A6AE-52256B7A99F2.jpeg (214.3 KiB) Vist 431 gange
BA33120D-8954-4803-BE93-68AEDCE9D87B.jpeg
BA33120D-8954-4803-BE93-68AEDCE9D87B.jpeg (233.22 KiB) Vist 431 gange
C49C95D1-8224-4283-A77D-430AA251B930.jpeg
C49C95D1-8224-4283-A77D-430AA251B930.jpeg (286.77 KiB) Vist 431 gange
86D67856-43DD-4302-93F5-784761ADA35D.jpeg
86D67856-43DD-4302-93F5-784761ADA35D.jpeg (1.87 MiB) Vist 431 gange
9EAC9BC5-23FB-46FA-86B7-6B2863EB6170.jpeg
9EAC9BC5-23FB-46FA-86B7-6B2863EB6170.jpeg (496.46 KiB) Vist 431 gange
6628A1AD-95D3-4BB3-8827-C1EFACED3BA2.jpeg
6628A1AD-95D3-4BB3-8827-C1EFACED3BA2.jpeg (617.59 KiB) Vist 431 gange
Brugeravatar
Af bendix
#347932
Det er digital Foundry der har taget billederne på PS5, jeg prøvede et spil i aftes og ja der er godt nok sket meget. Der er nu en “No build” Battle royale det gør det faktisk lidt sjovere.
Af TBC
#347934
Øv, jeg kan hverken finde Digital Foundry eller Eurogamer sider med de billeder så man kunne læse mere - men mon ikke også der snart kommer en video fra dem :)

Men i ovenstående synes jeg at de nye lys-effekter er ret manifeste og tydelige og er det aspekt der giver løftet - Fedt for Fortnite spillere :)

Men havde man ikke sagt det, så ville jeg ikke vide at det var nanite der var taget i brug, da det aspekt på ingen måde er til at se med den ekstremt lave asset-detaljegrad spillet har - Men det handler helt sikkert ene og alene om spillets stiliseringen (som formentlig er en konsekvens af spillets helt ekstremt brede multiplatform historik - hvor selv Nintendo switch og sågar telefoner og pads spiller med). Det jeg normalt forbinder Lumen med er de store forbedringer af opløsning og detaljegrad, og det får Fortnite's stil bare på ingen måde frem i lyset, idet der er mange Unreal 4 spil og spil på andre grafikmotorer uden nanite med langt større detaljegrad end Fortnite.

Der skulle i Chapter 4 i øvrigt også være kommet en decideret mere hardwarekrævende RayTracing mode i spillet, som minimum på PC iflg. de sites jeg følger på YT, altså options hvor man kan vælge imellem lumen og Raytracing. Er man interesseret i at forstå forskellen på Lumen og RayTracing, så kan man læse en ret let forståelig udredning af det her, sammen med billeder og video der demonstrerer forskellene - Selv om Lumen ikke når op på Raytracing kvalitet, så er det altså stadig en virkelig smart tænkt og særdeles brugbar teknologi der gør langt flere ting mht lyssætningen muligt på en langt bredere vifte af hardware: https://www.lunas.pro/news/lumen-ray-tracing.html
Brugeravatar
Af bendix
#347935
Jeg syntes ellers at Nanite kommer meget til sin ret i opdateringen. Jeg tror ikke man nødvendigvis skal forbinde Nanite med naturtro men mere detaljegraden i de forskellige materialer. Marmor på badeværelset ,træ verandaen og andre sten er for mig unikke i hvert enkelt stykke. Vildt nok alligevel.

Nu har du sikkert ikke spillet Ghost of Thushima (som ikke bruger nanite) men der er hvert blad der løftes op af din vind , sværd eller andre parametre unikt i forhold til sin nedfaldning. Det falder altså afhængigt af hvordan det løftes. Også meget unikt men detaljegraden af selve bladet er ikke så højt som andre spil kan lave. Men følelsen af realisme er alligevel helt i top fordi udviklerne er så detalje orienterede. Det samme med Ragnarok, detalje graden er ikke unik men det er detalje orienteringen og er uden sammenligning i øvrigt af hvad jeg har set andre studier foruden Sonys at tilbyde på konsoller.

Ps i forhold til billederne skal du orienteres via medarbejderne fra Digital Foundry på Twitter. Og ja der arbejdes på en video.
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131