Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TBC
#345602
Den nye PS5 revision kommer med SoC baseret på TSMC N6 process (6nm), så altså en opdateret die i forhold til de nuværende versioner og dermed mindre strømforbrug og mindre varmeudvikling da den antages at skulle arbejde med samme clocks mv som nuværende:

https://wccftech.com/sony-updated-ps5-c ... efficient/

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Hvad angår mindre seriøse ting, så tror ikke vi skal regne med en direkte konverteret VR version af Spiderman på hverken den ene eller den anden platform, for det er lige før man får ubehag i maven bare over 1-person mode. Så kan det godt være at de nye grafikkort giver op til over 230 fps i Spiderman Remastered med fyldigere Raytracing on, og at høj framerate beskytter en mod "VR-køresyge", men jeg er stadig ikke sikker på at maven ville kunne klare det 🤢😂

...Der er tale om en fan-based mod:



Hvis man er den mere nygerrige type, så kan man mere stille og roligt få en helt anden vinkel her og se nogle af de tricks udviklerne har benyttet i spillet og diverse andre besynderlige detaljer om titlens skujte elementer - helt uden maveproblemer, måske med mindre man spiser noget af det brød bageren åbenbart byder på :D


Og så er der lige kommet ny trailer til The Last of us:
Senest rettet af TBC 28. sep 2022, 13:47, rettet i alt 2 gange.
Af TBC
#345850
Remasters, det lader til at være en ting: Life is stange, Prince of Persia, Resident Evil, Crysis, Mass Effect, The Last of us, Uncharted, Dead Space. Portal, Spiderman m.fl ...og der ser endog ud til at man fremover ville kunne forvente endnu flere endnu hurtigere/effektiv udviklet via AI-arbejdsredskabet RTX remaster, som både udviklere og selv moddere let vil kunne gøre brug af som udgangspunkt for opgradering af textures og Raytracing mv, som eksemplificeret med remasteren af Portal.

Nu går rygterne så på at Horizon Zero Dawn står til at få en PS5/PC remake i stil med Spiderman, The Last of us 1 og Uncharted serien:

https://mp1st.com/news/report-horizon-z ... evelopment


Af andre spilrygter er Death Stranding 2 stadig i live og under udvikling af Kojima, selv om Stadia jo nu er lagt dødt - Det er værd at nævne da titlen var på et tidspunkt var rygtet at være Stadia ekskusiv, ind til Google også hoppede fra det projekt. Men rygterne vil at det skulle stadig være under udvikling og udkomme som minimum to PC pg PS5. Det siges at "Google was working with quite a few well known developers in the gaming industry to craft Stadia exclusive titles." ...Så i min bog er Stadia's død faktisk en velsignelse, befrielse og lettelse, siden det åbenbart var en integreret del af spil-politiken og ambitionerne i forbindelse med Stadia, da det ikke er noget der er til meget større skade for forbrugerens muligheder og potentialer ifbm afviklingen af et spil end ekslusivitetsaftaler 👿

https://9to5google.com/2022/09/30/stadi ... ng-kojima/

Kojima og Norman reedus har begge tidligere selv insinueret udviklingen med kommentarer og billeder af samarbejdet om "et nyt projekt", her Kojima selv der siger at Reedus skal gå til hans private room (Death Stranding spillere vil forstå insinueringen, med eller uden Monter Energidrikke eller en Timefall Porter i hånden ;) )


Edit 4/10: Listen der er bag de sidste dages rygter er nu dukket op på Imgur, den lader til at afsløre yderligere spil på vej:

- An Unreal Engine 5 survival horror game for both PC and PS5 codenamed “Heartbreak” from recently-added PlayStation Studios dev FireSprite. This was first leaked via a job ad around six months ago.
- A PS5 vehicular combat game from Lucid Games codenamed “Redstar.” Could this be the heavily-rumored Twisted Metal revival?
- A PS5 open-world title from Sumo codenamed “Carbon.”
- A PC and PS5 survival horror game from Ballistic Moon (a new studio founded by Supermassive vets) codenamed “Bates.” The existence of this project was discovered earlier this summer.
- A PC and PS5 live-service title from London Studio codenamed “Camden.”

Kilde: https://wccftech.com/death-stranding-2- ... ts-leaked/
Af aalb1970
#345939
Intet nyt om Witcher 3 Remaster?
Af TBC
#346074
Vi har tit talt om Unreal 5, men Unity ligger nu heller ikke på den lade side mht Raytracing og teknologi ala metahuman, det her demo er er godt nok imponerende, især mht lyset/raytracingen, selv om det åbenlyst mangler lidt finere asset-detaljer via nanite (hvis man endelig skulle være lidt kritisk) - Så ville lige dele det med jer, selv om der ikke er nogen sådan direkte Playstation 5 kobling (men der er ikke rigtigt andre tråde at gøre godt med på Flatpanels)

Brugeravatar
Af bendix
#346237
Nogle som har købt "A Plague Tale: Requiem og kan give en vurdering af 40fps option? Er VRR aktiveret?

Ellers er det kun 30fps der tilbydes på alle konsoller.
Af TBC
#346241
Spillet anmelder i hvert fald godt og får alt imellem 7 og 9 ud af 10 af anmelderne.

Mon ikke Digital Foundry kommer med et video lige om lidt der ser på bl.a. 40 fps konsol-mode? Men umiddelbart lyder det i mine ører særdeles positivt at der er tale om en tilgængelig 40 fps mode, da det ville være synd for spillet at gå mere på kompromis med de grafiske settings til en 60 fps mode. Spillet er jo oplagt af en type hvor man skulle mene at 40 fps således må være langt det bedste kompromis, da de 10 frames ekstra med bedre optimeret grafik, således bør kunne regnes som mere værd end de 20 næste.

Jeg regner selv med at skulle spille det - I den forbindelse kan jeg jo hinte om at man kan komme til at spille det for en 10'er da det indgår i PC gamepass (prisen første måned og man kan unsuscribe før den næste måneds 79 kr), så hvis man ellers har en duelig PC at gøre godt med er hintet her med videregivet, men også opfordringen om at spille det på PS5 (eller XBox Series X) hvis man har en sløj PC. Men har man det og skulle man være tvivl om det skulle være den fulde pris værd (hvilket jeg dog af reviews at dømme bestemt mener det vil være for mange!!!), så er det da i hvert fald en billig vej.

Og fornuftigt flot er spillet da i hvert fald blevet - Det må være spillets tutorial-del:
Brugeravatar
Af bbplayer
#346242
TBC skrev: 18. okt 2022, 12:37 Og fornuftigt flot er spillet da i hvert fald blevet - Det må være spillets tutorial-del:
Jeg ser frem til dagen, hvor spilleren og figurer drejer i spil, og ikke omgivelser som drejer om spilleren, det kan virkelig godt give nogle hjerne vridninger, når virkeligheden ikke er sådan.
Og jo, så mangler de stadig det tvist i øjne som gør det realistisk.

Så nogle år mere, så begynder det at være rigtig flot.
Af TBC
#346329
Silent Hill 2 - Uha både spændende og skræmmende på samme tid ;-)

Kojima sluttede sin udvikling af spillet helt tilbage for nu over 7 år siden da han brød med Konami. Så det rejser virkelig nogle spørgsmål. Til en start ser det fra credits i de andre videoer Konami har lagt op ud til at hverken Guillermo del Toro eller Hideo Kojima har noget med spillet at gøre længere. Så er der tale om et HELT nyt spil eller noget der bygger på det arbejde der blev startet for snart et årti siden?

Det ser ifølge Steam ud til at opgaven er endt hos Polske Bloober Team, der da også er kendt for at lave spil i horror genren https://www.blooberteam.com/games så det kan sagtens blive godt. Selv om Kojima har et særligt talent til at lave unikke spil, så er der jo heldigvis også andre der kan finde ud af at lave gode spil :-)

Den oprindelige Teaser Trailer:
Af VILLAFOREVER
#346347
A Plague Tale Requiem til PS5, er super super fedt men men.

Hvor er det dog skuffende at spillet ikke kører med mere end med 30 FPS.
Det hakker ret meget, specielt når man kigger rundt grafisk, eller der sker rigtig meget i spillet. Spillet er fedt, men pinligt de ikke kører med mindst 60 FPS i 2022, på sådan en lækker konsol.
Hvad siger i andre.?
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128