Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#343977
Jeg blev færdig med STRAY idag, kan helt sikkert anbefales, fed stemning, flot grafik og et godt plot. 👏👍 opgraderede mit PS Plus og skulle betale 100kr i den resterende periode til december. Tror jeg vil kaste mig over Demons Souls næste gang, også på ekstra
Brugeravatar
Af bbplayer
#343980
Rasmus Larsen skrev: 27. jul 2022, 13:51 Vi havde PS VR til test i sin tid, men personligt sprang jeg produktet over. Hvad med jer?
Havde 1st gen af HTC Vive til PC, og det var god underholdning og man fik da bevæget sig, hvis man ikke var god til at gøre det. Jeg blev dog træt af kabler, og så røg det. Vir. movie var også der dengang, det virkede men flad oplevelse der.
Måske skal VR2 prøves men jeg ville nok se efter HTC vive igen, i nyere generation og tilføje trådløs muligheder der men det er så også til 10k+ vistnok.
Brugeravatar
Af TBC
#344175
Rasmus Larsen skrev: 4. aug 2022, 07:01 Hvis I ikke er kommet i gang med Horizon Forbidden West, så er der tilbud på spillet frem til den 18. august. Det er vist første gang, at det har været nedsat.

https://store.playstation.com/da-dk/pro ... DENWESTPS4

Man kan også downloade en 5 timers demo, hvis man har PS Plus Premium.
Det er vel første gang det har været på tilbud direkte i Playstation Store? ...Spillet har man længe kunnet købe billigere som coupon til Playstation Store: https://www.allkeyshop.com/blog/buy-hor ... re-prices/ og Elgiganten har det aktuelt ligefrem på tilbud til 199 kr: https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... lsrc=aw.ds

Så tiden har vel aldrig været bedre til at dykke ned i et godt og gennemført spil :) også nu hvor der er taget hånd om de største visuelle udfordringer fra release udgaven.

Selv må jeg tålmodigt vente til det kommet til PC med de ekstra muligheder det giver, men jeg GLÆDER mig til at det kommer

Mens netop horizon zero dawn i starten før senere patches måtte bruteforces grundet en til en start rædsom port (sammenlignet med f.eks. Death Stranding, på ellers fuldstændigt samme game-engine) så kan man selv uden de kraftigste gamer-PC'er med rette godt begynde at håbe på gode ports af tidligere Playstation spil. God of War var f.eks. allerede en ganske god port med små grafiske forbedringer over den originale udgave. Og nu lader det også til at de kommende Spiderman ports får en forhåbentligt fornuftig port, hvor udviklerne måske er blevet sat fri til at give ekstra settings og ekstra grafiske elementer mv - Det er faktisk bedre end jeg i starten turde håbe på det fra Sony's side, når der skulle portes væk fra deres fysiske konsol - Men dét tager jeg sku hatten af for:
Senest rettet af TBC 11. aug 2022, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bendix
#344242
Jeg opgraderede mit abonnent og har spillet lidt Death Stranding, men føler det bliver for ensformigt. Jeg prøvede så Red Dead 2 og har spillet nogle timer. Normalt kan jeg ikke spille 30fps på mit CX men det her spil er langt mere flydende. Jeg har aktiveret VRR på PS5 ( også når spillet ikke understøtter det) kan det have en effekt? Der er ikke settings for motion Blur i selve spillet, og føler heller ikke det er meget tydeligt. Nogle ideer til hvad årsagen skyldes, selvfølgelig positivt men jeg undrer mig alligevel.
Brugeravatar
Af TBC
#344248
bendix skrev: 6. aug 2022, 15:08Normalt kan jeg ikke spille 30fps på mit CX men det her spil er langt mere flydende. Jeg har aktiveret VRR på PS5 ( også når spillet ikke understøtter det) kan det have en effekt?
Hvis du får VRR (=?) så bestemt! ...Du kan på CX trykke hurtigt 3x på den grønne knap på fjernbetjeningen og få et readout af frameraten og afklare om det skyldes en aktiveret (ikke officiel) VRR eller ej. Viser readout 60 (eller på et CX evt. 120) i stedet for hele tiden at forandre sig, fra >30 og opefter, så er der ikke VRR aktiveret.
Af bromberg
#344260
Jeg har et c1 hvor framerate fremgår af menuen og her står red dead 2 med 60 hele tiden?
Syntes også det virker langt mere flydende end jeg husker?
Mig bekendt er der ellers ikke kommet en opdatering til det?
Det er ps5 jeg spiller og tror også jeg har aktiveret vrr til ikke understøttede spil på min ps5.
Brugeravatar
Af TBC
#344265
Hvis der står 60 hele tiden er der i hvert fald ikke tale om at det er en brug af VRR der er forklaringen.

Read Dead Redemtion 2 ligger på en high-end PC på omkring 75-130 fps i native 1440p og 4K DLSS-Quality, når der grafisk benyttes Ultra settings. Så det burde fuldt ud være muligt at lave den typiske 60 fps PS5/XBox SeX version med checkerboarding til 4K og tilpassede grafiske niveauer til en velsmurt 60 fps mode som stadig ville kunne se rimeligt fornuftig ud. Når man tænker på at både Cyberpunk 2077 og Control jo har 60 fps modes på konsol, så er der absoulut intet til hindring for at RDR2 også skulle kunne tilpasses til at få en endog relativt til disse bedre fungerende 60 fps patch, da RDR2 native ikke har nogen Raytracing i sig. (Raytracing til RDR2 er en 3 part add-on)

Men nej, jeg er heller ikke hørt at der skulle være kommet en 60 fps patch til konsollerne - Men det ville RDR 2 da ellers helt klart fortjene! Så med mindre de lige har listet den ud uden at internettet skulle have opdaget det (ekstremt usandsynligt), så må det forblive et mysterium hvad i oplever. Måske hænger det sammen med at bevægelserne/landskabet generelt ikke bevæger sig så hurtigt i spillet (sjældent hurtigere end en hest) og spillet samtid har et relativt stort FOV?
Brugeravatar
Af bendix
#344276
Jeg kan ikke finde min LG fjernbetjening (bruger Beoremote) men jeg tror TBC har ret i at det skyldes at bevægelserne og panoreringen er mere langsom. Det er ihvertfald markant bedre end normalt. Og jeg regner med at spille det færdigt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#344323
Rasmus Larsen skrev: 22. jul 2022, 06:22
Rasmus Larsen skrev: 20. jul 2022, 09:44 Hvis I stadig ikke har fået fat i PS5, så sælges der pt. PS5 Disc + Horizon Forbidden West bundle til 5.195 kroner.

Vi har opdateret artiklen her: PS5 og Xbox Series X nu på lager men til høje priser – opdateret
Så er PS5 nede i vejl. pris i begge udgaver (dog kun i butik) og prisen på Horizon Forbidden West bundle er faldet yderligere.
Se: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1656321822
Det var så et hik, nu er priserne oppe igen omkring 5800kr for en disc edition :) Sådan fortsætter det nok noget tid endnu.
Brugeravatar
Af TBC
#344582
bbplayer skrev: 8. aug 2022, 14:22Det var så et hik, nu er priserne oppe igen omkring 5800kr for en disc edition :) Sådan fortsætter det nok noget tid endnu.
Det havde jeg nok personligt valgt at give et :( i stedet for et :) ...Det er jo ikke ligefrem til vores fordel som gamere, men alene for Sony og/eller salgskæden.

On another note, så har vi tit talt RayTracing flere gange herinde. Spiderman remastered er et spil de fleste herinde formentligt kender fra PS5, så det er formentligt godt til eksemplificeringen - Spiderman remastered har jo i forvejen ray-traced opaque reflections, som i lidt lavere opløsning allerede er kendt fra PS5, men ikke Raytraced GIobal immunination. Så nedenstående video tænker jeg giver et godt indtryk af de forskellige dimensioner og træk de to raytracing aspekter tilfører et spil, da mange jo i forvejen kender spillets med de RayTraced reflections det er skabt med. I videoen nedenfor moddes spillet yderligere med RTGI, som er en shader man kan aktivere i forhold til forskellige spil på PC, hvis man ellers har kraftig nok hardware til det (det er ekstremt ressourcetungt skal jeg hilse og sige). RTGI er en Screen-Space Ray Traced Global Illumination shader, så det er altså end ikke på niveau med et spil der er skabt med og designet til egentlig/ægte Raytraced GIobal immumination for øje, med alene med RayTracing af hvad hvad der er at finde renderet i forvejen af spillet til fremvisning i spillet med dets eksisterende render som udgangspunkt. Men det giver stadig et vis idé om forskellen på de to forskellige Raytracing aspekter og hvad de hver især betyder for et spils udseende og lysdynamik, når det oven i de eksisterende reflections også tilføres mere [om end ufuldstændig] "Global" immumination. Jeg synes den var så ekspliciterende og interessant at jeg måtte dele den med jer :)

Læg mærke til den måde Spidermandragten og især omgivelserne (vej, vægge mv) tager farvetoner og farvetemperatur (ud over reflektionerne) efter de lys der oplyser dem)



Vil man mere specifikt se hvad det er Spillets RayTraced reflection (det som spillet er skabt med) til differentiering tilfører vs ingen Raytracing overhovedet (med mere baked aspekter i stedet), så kan man se netop det i denne video:



For dem der yderligere skulle have interesse i det, så har Digital Foundry også lavet tech-reviews af udgivelsen til PC og hvordan de tilgængelige grafiske settings skalerer i forhold til hvad man kender fra PS5 versionen og en seperat video om at afvikle det på de transportable Steam-deck og AyaNeo Air - Der skulle også komme en video om de 3 forskellige opskaleringsmuligheder spillet har, da det repræsenterer en unik mulighed for at vurdere den opskalering spillet native har fra PS5 (Insomniac Games eget Temporal Injection (IGTI) med FSR og DLSS - Den video er i skrivende stund fortsat på trapperne.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 205