Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#337474
bendix skrev: 29. nov 2021, 13:57 Det er ikke udsalgspriser vi taler om men vejledende priser, som for begges vedkommende er 700kr, dvs den bundle koster det samme som alle produkterne ville koste til normalpris. At det så er ærgerligt at Power gør det, er en anden snak. Men prisen er ikke højere end den vejledende pris.
'vejledende priser' er kun for suckers og bliver mest brugt (og misbrugt) af mobilselskaber og et par andre (så de kan reklamere med besparelser som på ingen måde har noget som helst med virkeligheden at gøre...- det har de men kun fordi lad os f.eks. sige Yousee vælger at tager udgangspunkt i 'vejledende priser' og ikke i markedsprisen som så er lavere end den vejledende men hej! - det ser godt ((MEGET BEDRE)) ud på papiret end den reelle besparelse og en del uvidende mennesker bliver forblændet af de kunstige besparelser/tilbud)

vejledende priser er kunstige i forhold til de reelle markedspriser
Brugeravatar
Af Naiera
#337475
Ikke desto mindre koster en DualSense 700,- i Føtex.

Uanset hvad du synes om vejledende priser, så kostede den PS5 det den kostede, og folk der købte den er sgu nok godt tilfredse, når nu det er så svært at få fat i en, uden at betale vild overpris.
Af allo
#337482
POWER (og andre) er udmærket klar over at de kan forlange hvad de nu vil for PS5 - og det gjorde de nu også...den lidt over 200kr. ekstra indtjening (i forhold til billigste priser på nettet) som de pressede ud af folk er lige hvad det er...- ekstra indtjening for dem...

folk må selv om hvad de køber, til hvilke priser og hvorfor...det blander jeg mig ikke i...jeg påpegede blot bare at det var en merpris på lidt over 200kr som folk har valgt at betale fordi de har været 'tvunget' til at sige 'ja' til netop sådan en bundle udtænkt af POWER så de kunne mælke deres kunder for lidt ekstra...
Brugeravatar
Af bendix
#337498
Allo: hvis et TV koster 3996 i Bilka og 4199 i Elgiganten, tager Elgiganten så overpris fordi at Bilka har tv’et på tilbud? hvis det er den logik du har så forstår jeg godt din undren. Det er dog ikke den konklusion de fleste kommer til, overpris kan man feks sige hvis en PS5 vejledende koster 4500kr og en forhandler sælger den for 4700kr. Så er det faktuelt overpris.

Jeg er helt sikker på at dem der fik en, er super tilfredse siden de så hurtigt blev solgt, det ER en lækker maskine.
Af allo
#337499
igen: det kommer så an på markedsprisen (den reelle billigste pris)

Ellers så taler du om to ting som slet ikke kan sammenlignes...

på det første så er der pricematch (så jeg ville få det tv til Bilkas pris)

på det andet så er der tale om mersalg i form af ekstra tilbehør som enkeltvis koster mindre end den bundle som de biksede sammen

på det 3. så har jeg ikke undret mig over noget som helst

4.: godt for de glæde af slagsen...men det ændrer ikke det faktum at POWER har udnyttet og presset deres kunder til at betale mere for noget som de alle sammen kunne købe separat og også billigere hvis de havde brug for det...
Brugeravatar
Af Naiera
#337505
Hvis du kan lide Fallout og Firefly er det perfekt.
Af allo
#337507
Har du spillet 'Fallout New Vegas'? hvis 'ja' og hvis du godt kunne lide det så er 'The Outer Worlds' dårligere (første ca. 65% er gode men så begynder det at gå ned ad bakke med meget dårlige sidemissioner og med at flyve stort set helt meningsløst fra den ene planet til den anden og tilbage), HELT GODKENDT grafik, monster og våben er også godkent og det hele er 130kr. værd - big time!
Brugeravatar
Af bendix
#337508
Tak for svar

Jeg har ikke spillet nogle af de spil, jeg har gennemført Borderlands 3 men jeg tror kun de har det visuelle til fælles.

Jeg har købt det inden tilbuddet udløber til midnat :-)
Af allo
#337509
Selv tak

3-4t. grinding (kommer så selvfølgelig an på ens spillestil) og så bliver det lidt sjovere

ødelagt af de sidste ca. 35% men jeg hyggede mig VOLD MEGET de ca. 65% af spillet

KAN SAGTENS SPILLES IGEN (takket være alle de choices og consequences som man nu skal tage stilling til - løbende!)

130kr. = hver en krone værd (det synes jeg i hvert fald :-) )
#337531
Next-gen patch til Cyberpunk 2077 kommer i første kvartal 2022,hvis den da ikke bliver forsinket igen igen.

"We are hard at work on the next-gen version of Cyberpunk, scheduled for release in the first quarter of 2022, alongside another major update for all platforms. There is also ongoing work on the next-gen version of The Witcher 3 and the Cyberpunk expansion"
Link: https://www.cdprojekt.com/en/wp-content ... esults.pdf
Af Ujaraq
#337547
Her for godt en månedstid siden fik jeg mig en PS5. :)

Indtil nu har jeg "kun" haft en PS3, så det er en kæmpe forskel. Har nu spillet Horizon Zero Dawn, som selvom det er et PS4 spil, ser fantastisk ud på PS5. Ud over udseendet er det en rigtig god historie.

Måske er det fordi jeg ikke har fundet ud af det endnu, men på min PS3 kan jeg vise de fotos jeg har liggende på min NAS. Den måde man kan bruge sin controller til at zoome rundt i et billede er helt fantastisk. Men jeg kan ikke finde en tilsvarende funktion på min PS5.
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?
#337579
Ellers har Elgiganten PS5 til 4.199 kr. i forbindelse med åbningen af deres pop-up shop i Magasin på Strøget. Der står at de har 100 stk. og at afhentningen kan ske fra fredag.
Men om det betyder at man skal betale om torsdagen, hvor de åbner og så komme igen dagen efter for at afhente, eller om man først kan betale og afhente fredag ved jeg så ikke.

Men det er da endnu en mulighed for de, der måtte gå forgæves i Power.
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 205