Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonassen
#333359
Ind imellem ryger signalet mellem min PS5 og TV’et, midt i spillet…sjov nok er det stadig lyd men ikke noget billede!
Jeg har prøvet mig frem med at tjekke HDMI kablerne..
Envidere genstarter TV’et når jeg tænder for Playstationen.. ;;)
Mit TV er et Sony XF9005.

Jeg havde lignende problem med mit gamle Sony TV og PS4, som gik af sig selv.. ::l

Er der andre der har oplevet dette?
#333361
Båndbredden ligger nok lige på vippen. Det kan fikses ved at justere på transfer rate. Rasmus har en guide til opsætning af PS5, hvorfra følgende er sakset:

Billede
4K Video Transfer Rate:
Denne indstilling styrer chroma subsampling, altså graden er farvekomprimering. Det bedste valg er at lade den forblive på automatisk, men hvis du oplever signalproblemer såsom udfald eller sort skærm, så kan du forsøge at reducere den til -1 (4:2:2 chroma subsampling) eller -2 (4:2:0 chroma subsampling) idet det vil sænke båndredden på HDMI-forbindelsen.

https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1607403756

Jeg kører også med -1 på mit Sony TV.
#333365
Jeg får stadig sort skærm, jeg har sat det til -1 og efterfølgende til -2.

En Google søgning viser bl.a at skift til HDCP 1.4 i PS5 indstillingerne skulle afhjælpe problemet..
Men går det ikke ud over opløsning og HDR, hvis man skifter til 1.4? (Jeg ved ikke nok om det tekniske)
#333386
Den er tilsluttet en Onkyo receiver, og jeg bruger kablet der var med i kassen.
Kan være at det hjælper at tilslutte den direkte til TV’et.

Både receiveren og TV’ets HDMI indgang er indstillet til Enhanced.
#333393
Og receiveren understøtter fuld ud HDMI 2.1? Kunne måske være en ide at prøve at tilslutte den direkte til tv'et, bare for at udelukke nogle fejlmuligheder. Og alle kabler er fuldt o til hdmi 2.1 standard?
#333394
Nej, hverken mit TV eller receiver understøtter HDMI 2.1, men 2.0.
Det eneste kabel der er 2.1 er det der fulgte med Playstation, men det kan ikke gøre noget forskel her…
Jeg må slutte den direkte til TV’et…og så få lyden tilbage til receiveren gennem ARC.
#333416
Jeg har selv et XF9005 og har koblet min PS5 direkte til tv'et. Har ikke oplevet lignende problemer. Har dog tidligere oplevet noget lignende i forhold til at billedet forsvandt engang imellem. HDMI kablet blev skiftet\opgraderet og det løste problemet.