Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pelle
#332219
Rasm95 skrev: 15. jun 2021, 06:36
Henxian94 skrev: 14. jun 2021, 22:39
Pelle skrev: 14. jun 2021, 18:51 Hvis der er noget frækkere end scalpers, er det da de virksomheder, som udnytter det manglende udbud og udelukkende sælger PS5 i pakker med ekstra controller, spil, ps plus, for at trække deres avance op. Det er da i høj grad dem, som er skurke og holder prisen oppe.

Kigger på jer, Telia og Bilka.
Der er heldigvis plads til forskellige holdninger.
PS5 Digital edition koster 3.399kr hos Elgiganten. For 561kr. Mere, får du 1 ekstra controller og ps plus. Det synes jeg ikke er et dårligt tilbud
Hvis man stoppede der, ville der som sådan ikke være noget problem for mig. Det lyder rigtigt nok som en fair bundle med et par produkter, som de fleste formentlig vil få brug for på et eller andet tidspunkt.

Men derudover skal man jo så lægge 1.500 kr. over 6 måneder til et mobilabonnement, som de fleste nok har i forvejen. Det bringer jeres samlede pris, som I trods alt også er så venlige at skrive, op på 5.600 kr. Og så er det alt andet lige svært at se, hvori forskellen mellem dét og betale en scalper 5.000 og købe en controller løst består.
Og så er de så frække at skrive at man “får” controller og ps plus “med i købet”. Nej, Telia, man gør ej. Det bliver man tvunget til at købe med.
Brugeravatar
Af TBC
#332271
Rasmus Larsen skrev: 16. jun 2021, 08:32 Cyberpunk 2077 vender tilbage i PlayStation-butikken den 21. juni.

Er det blevet godt nok eller bør man vente lidt længere tid med at kaste sig over det?

Cyberpunk 2077 returns to the PlayStation Store on June 21, CD Projekt says
Det kan nok kun tiden vise; hvor meget de har nået at optimere.

Spillet er jo faktisk slet ikke direkte dårligt på PC, hvor det typisk får 7 til 10 ud af 10 i karakter af de professionelle anmeldere. Det kommer jo nok aldrig rigtigt til at shine på en PS4, men med lidt tid og tilstrækkelig finpudsning burde det jo potentielt også kunne få et relativt værdigt liv på X Box Series X og PS5.
Brugeravatar
Af Naiera
#332273
Det kører pissegodt på den seriøse X.
Brugeravatar
Af Naiera
#332290
Nej, det er først i Q3 eller 4, at den kommer.
Brugeravatar
Af TBC
#332298
bendix skrev: 17. jun 2021, 20:36 Metro Exodus Gold Edition med DLC er meget nedsat pt hvis man har PS +. I morgen kommer der en PS5 version med Raytracing, Dualsense support og 3D audio. Digital Foundry har kigget nærmere på Seriex X versionen der også kommer i morgen.

Ser lækkert ud
Jeg spillede PC enhanched edition tilbage i Maj måned i 4K HDR med alt sat til maximale settings (undtaget VRS, Film Grain, motion blur og depth of field som er hhv 1 unødvendig billedkvalitetsforringende renderbesparelse og 3 imho i værste fald direkte distraherende og billedødelæggende post processing apekter jeg aldrig har kunnet fordrage for meget af - Film grain (og VRS) kan jeg aldrig drømme om at bruge, DoF og motion blur kun hvis den er meget nænsom og non-invasiv). ...Lad mig bare sige det på den måde: Jeg har aldrig før eller siden, heller ikke i de nyeste trailere fra E3, set lyssætning så gennemført og realistisk - og til tider ekstremt smukt når man lige ramte det rigtige tidspunkt på dagen - som med Metro Exodus EE's fuldstændige RayTraced Global illumination. Ja de nye E3 eksponerede spils in-engine grafik og textures er naturligvis langt bedre, jeg spillede også efterfølgende Resident Evil Village, men det var med det resultat at man efterfølgende til sammenligning næsten ikke kunne fornemme på dynamikken i lyset i RE-Village at der overhovedet var tale om RayTracing, når man kom direkte fra Metros Raytraced Global illumination. Ja, grafikken i det nyere RE-Village er relativt godt lavet, textures flottere mv, men lyssætningen var bare langt fra den samme og med samme dynamik og nuanceringsgrad som man kunne erfare i Metros Global illumination 100% og ekslusivt baseret på RayTracing.

Også selv om konsolversionernes raytracing er tydligt nedskallerede og mangler flere af RayTracing aspekterne fra PC, så er der ingen anden titel derude med egentligt rendyrket og ekslusiv global illumination helt ekslusivt baseret på RayTracing - Så spillet kan BESTEMT anbefales til enhver der har interesse for RayTracing og hvad det kan gøre for selve lyssetningen i et spil, som det også fremgår af Digital Foundry videoen - Og så er det jo for den sags skyld også bare et ganske glimrende spil i sin helt egen ret - Så 'give it at try', i særdeleshed hvis du har en PC med et nyere RTX kort, men for så vidt også hvis du har en af de nye konsoller og har interesse for hvad en større end sædvanligt grad af RayTracing kan gøre for lysnuancerne og farverne i et spil :)
#332321
Der er kommet beta-program på ny PS5 software. Kræver dog, at man har en konto i USA eller andre store regioner: https://blog.playstation.com/2021/06/17 ... a-program/

Det er måske ikke smart at installere på sin PS5, hvis det er ens primære maskine i stuen, men min mavefornemmelse siger mig, at de laver det nu fordi der kommer en større funktion, der kræver feedback/kompatibilitetstest på mange forskellige TV-modeller. Måske VRR?
Brugeravatar
Af bendix
#332329
Så fik de sat PS5 og XSX op imod hinanden. En anelse højere opløsning på XSX og et mere smooth gameplay på PS5 med en mere stabil framerate. Det lader til de foretrækker PS5 versionen. Jeg har spillet et par timer og det virker som et fint spil, lækker grafik.

Af aalb1970
#332330
PS5 versionen lider desværre a black crush, hvilket DF også er inde på. Forhåbentlig blive det patchet.

Hvad angå anvendelse af PS5 Tempest 3D audio er Metro Exodus en af de bedre implementeringer.
Brugeravatar
Af bendix
#332332
Black crush? Mangler der detaljer i de mørke områder? Jeg havde fået forståelsen af at billedet blot var mørkere men ikke med deciderede skavanker.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 205