Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#326219
KJohnseno89 skrev: 21. jan 2021, 10:51 Overtager gerne din bestilling, hvis du ikke er klar på den mere.
Er mere end klar! 🙈
Hehe...med de lange udsigter der er til at den bliver lagervare, så tror jeg lige jeg holder fast i mit kønummer lidt endnu..:-) Men tak for buddet..:-)
Af capi
#326220
Mail fra coolshop da jeg spurgte indtil leveringen af min ps5.

Vi modtager 2 varepartier i Februar og regner med disse vil dække alle ordrer. - Næste sending herefter kommer i Marts, hvor vi regner med at denne så vil blive tilgængelig på shoppen igen.



Nærmere info følger på mail, når vi har en mere konkret dato.





Ha' en rigtig god dag
#326230
Rasmus Larsen skrev: 4. jan 2021, 13:47 De meldinger, som vi får, går på, at der kommer nye partier ind løbende, med et større af slagsen planlagt i februar. PS5 forventes dog først at blive lagervare henover sommeren, baseret på de meldinger som vi får fra forhandlere.

EDIT: Ovenstående er fra danske forhandlere.
Se også mit indlæg fra starten af januar ovenfor.
Brugeravatar
Af TBC
#326233
For dem der har interesse i den slags, så har Digital Foundry's omhyggelige Alex Battaglia set nærmere på PS5's grafiske settings i Call of Duty Black Ops og hvad der omtrent skal til for at køre samme settings (uden brug af konsolernes dynamic resolution) med samme performance på en PC. Og der er godt nyt: Call of Duty Black Ops lader til at have fået en bedre/mere omhyggelig optimering til PS5 hardwaren end f.eks. Watch dog Legions, endog en optimering på et niveau hvor de grafiske settings efter behov er tilpassede så grundigt at de kan variere fra scene til scene i spilet. Så PS5 ydelsen modsvarer modsvarer denne gang mere end et RTX 2070 Super, hvor man skal slå DLSS til for at kunne matche PS5 ydelsen og man faktisk skal op i en PC med f.eks. et RTX 3060 Ti for at modsvare PS5 ydelsen i CoD Black ops uden brug af DLSS - i hvert fald såfremt man vil kunne køre faste 4K settings med samme fps som PS5'erens dynamic resolution og fraregner PS5'erens markant lavere particle effects brug. Men det skal stadig ses i lyset af at andre PS5 spils ydelse har været i omegnen af en PC med omkring et RTX2060 til et almindeligt 2070. Så gode optimeringer får med andre ord den nye generation af konsoller op og omtrent matche ydelsen af det RTX 2080, som var hvad f.eks. Microsoft var fremme og claime der skulle kunne opnås med deres Series X (Før der var noget der hed RTX 3000 series at sammenligne med)

Et RTX 3060 Ti koster næsten det samme som en hel konsol (stadig over 3000 kr. aktuelt), et RTX 2080 kostede omkring 8000 kr svjh, da det i sin tid kom frem. Så det understreger således igen hvor meget ydelse man faktisk får for pengene med den nye konsolgeneration denne gang, ikke mindst når spillet er blevet godt optimeret til konsollen :)

Hvis man vil se videoen kan den ses her

og den skrevne artikel læses her: https://www.eurogamer.net/articles/digi ... -pc-vs-ps5

Call of Duty Black ops settings på PS5:
Vedhæftede filer
Codps5set.jpg
Codps5set.jpg (815.67 KiB) Vist 2275 gange
Af VILLAFOREVER
#326243
Nu er mit spørgsmål ikke kun om PS5, men snarer:

Er der andre der har problemer med softwaren på sin PS4. Alle mine spil opføre sig underligt, og der hvor der vises hvilke spil jeg har spillet, og hvor mange timer, passer ikke. Det er nogle andre spil, end jeg har spillet. Det er som om der er noget der er hacket. Jeg har som følge af det, slettet mit kreditkort derinde osv. Ændret Password også. Er der andre der oplever underlige ting på deres Playstation idag?
#326247
Jeg ved ikke om det er flere end normalt, men der er mange rapporter på reddit om hacket PlayStation-konto indenfor det seneste døgn. Jeg håber ikke, at der er noget på færde :((

Umiddelbart opfører min PS5 sig som forventet. Mine PS4'er er ikke tilsluttet pt.
Vedhæftede filer
Screenshot.png
Screenshot.png (683.06 KiB) Vist 2235 gange
Af Beckham
#326251
Ikke noget mærkeligt at rapportere på min PS4 Pro her. Det er kun de spil jeg kender jeg kan se. Jeg har dog aldrig rigtig fundet ud af at se hvor mange timer man spiller? Kan kun se noget med trophies og procentvis fremskridt i spillet.
Af Beckham
#326380
Så blev min tur...har lige fået mail fra Coolshop om at de er klar til at sende en PS5 afsted. Lidt overraskende....gad vide om de har fået ekstra hjem eller om det bare tog lidt tid at få sendt partiet fra sidste uge videre ud.
#326390
Jeg fandt ikke nogen PS5-spil jeg gad betale for, så jeg er gået i PS4-mode og nappede de 3 månederes PS Plus, som Coolshop gav som plaster tidligere.

Det tog mig et godt stykke tid at finde ud af hvordan man lige fik sine savegames med over fra PS4. Det var åbenbart ikke nok bare at have spillene på en USB. Man skulle manuelt gå ind og kopiere savegames over også. Når man er vandt til at migrere mellem iPhones, som bare virker hver gang, så føles det her temmelig old-school.
#326394
Mht. spil så afhænger det af, hvad man søger. Demon's Souls er fint ego-spil, men ikke noget man spiller sammen. Sackboy er noget, som hele husstanden kan spille enten selv eller sammen. Assassin's Creed Valhalla er OK, men jeg tror, man vil finde det noget ensformigt, hvis man også har spillet de foregående - det gør jeg i hvert fald.

Mine erfaringer med PS5-spil fra et tidligere indlæg:
Sackboy:
Hvis man har været vild med Little Big Planet, så skal man også spille Sackboy. Et frisk pust på Little Big Planet-universet, om end selve spilkonceptet i Sackboy er ret velkendt. Det er god underholdning for mange aldersgrupper. Det bliver mere udfordrende senere i spillet.


Demon's Souls:
Brutal vold lige fra begyndelsen. Det giver et kick at banke de forskellige monstre og deslige. Også et grafisk flot spil, selvom det ikke gør brug af ray-tracing mv. Jeg er ikke nået så langt i det, så jeg kan ikke vurdere det som helhed, men jeg synes, at der er potentiale, hvis man er til denne type spil.


Spider-Man: Miles Morales:
Svært for mig at vurdere for jeg er ikke så meget til universet. Men da bestemt fin underholdning og vilde slåskampe.


Astro:
Det tror jeg, at jeg fik dækket ind i testen. Det bør man afgjort prøve. Det er ikke bare til demo-formål. Det er også et sjovt lille spil. Dog ikke så langt.


WRC9:
Ikke et specielt godt bilspil efter min mening. Jeg er vild med Gran Turismo-serien, så det er ikke fordi jeg ikke bryder mig om simulator-genren af bilspil. Jeg synes bare ikke, at WRC9 er særlig underholdende. Sværhedsgraden er høj, så måske er jeg bare for dårlig.


Borderlands 3:
Jeg kan generelt godt lide spil i denne grafiske stil og genre. Indtil videre har det været god underholdning, men jeg er ikke nået så langt. Jeg fandt det kraftigt nedsat på PS Store - jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.


Assassin's Creed: Valhalla:
Det har jeg spillet på Xbox Series X, men det findes også til PS5. Det er ret klassisk Assassin's Creed, nu med vikinger, og så med en videreførsel af de lidt mere rollespilselementer, som kom på i Origins og Odyssey. Et flot spil, men ikke noget, som man falder bagover af. Der er mange timers underholdning her, hvis man vil udforske verdenen. Personligt er jeg kørt træt i Assassin's Creed efter at have spillet så godt som dem alle. Jeg så gerne, at de rykkede spillene i langt højere grad mod rollespil, men jeg forstår, hvorfor folk mener, at det ville være lidt i modstrid med den oprindelige formel - jeg tror bare, at det ville gøre spillene bedre.


The Pathless:
Det har jeg spillet via Apple Arcade på Apple TV 4K. Det er et ret mystisk spil, men jeg synes, at det er godt. Jeg kan godt lide nye vinkler på spil i stedet for fortsættelser og reruns - jeg har prøvet alt det mainstream. Jeg synes dog bestemt ikke, at det er noget man skal købe på PS5. Man kan reelt få det gratis på Arcade vha. prøveperioden.


DiRT 5:
Det har jeg spillet på Xbox Series X, men det findes også til PS5. Et bedre bilspil end WRC9 efter min mening, men dog også en noget anden genre. Det er fin action og ræs, hvis man bare vil have noget underholdning til at koble af. Det er lækkert, at baner mv. loader så hurtigt, så man ikke skal vente i uendeligheder mellem det relativt korte løb. Jeg synes ikke, at det er prisen ved lancering værd - køb det når det falder til 150-300 kroner.

Resten af de titler, som jeg har prøvet på PS5, er "rene" PS4-titler.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 205