Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CLY
#335352
jesperb-64 skrev: 6. okt 2021, 21:44 Jeg vil da hellere købe en lille Ferrari end en stor Fransk Opel !
Som så er ubrugelig hvis du skal transportere mere en 2 personer.
Jeg vil hellere 65 tommer, uanset hvor skrald nogle af jer mener led er, kontra 48 OLED.
Sådan er vi så forskellige
Af CLY
#335354
jesperb-64 skrev: 6. okt 2021, 22:06 Ja vi er forskellige, du ved jo hverken noget om biler eller Tv.
Dejlig kommentar, rart at men er omgivet er så højtbegavede individer der virkeligt forstår at berige os ande med nyttig info så.
Af CLY
#335357
jesperb-64 skrev: 6. okt 2021, 22:16 Nu er DU jo arrogant.
Sarkastisk, men havde ikke regnet med du fangede den😂
Og ærligt, gider jeg ikke spilde mere krudt på diskutere med dig.
Det er så nytteløst, når man når hertil.
Du aner intet om min viden, så vel som jeg ikke kender din, men lader den ligge. Vil hjertens gerne diskutere både biler og tv, bare ikke på lavt niveau
Af PeterD
#335358
hans123 skrev: 2. okt 2021, 07:42 Der er da masser af steder de teste billige tv. Tænk osv.

Flatpanels tjener ikke på at lave test og har sikkert tid eller lyst til at masse teste.
Tænk kræver abonnement, men ja.

Ved godt at FP er grundige men har før testet mindre kendte mærker, som feks denne i....2006.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 41249583#7.

Kunne også være interessant at se på:

Hvor meget har de mindre kendte producenter rykket sig med deres skærme.

Toppen af QLED-LCD og OLED er allerede så perfekt at det næsten ikke er muligt for det utrænede øje/den almindelige forbruger at se forskel på et kalibreret billedet på en skærm fra 2021 og 2018.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335406
Der er flere aspekter i det. Det kræver en del tid at teste ordentlig, og da pladsen typisk er en faktor, så testes der én af gangen. Ser man på det antal tests vi kan nå på et år, så er der typisk 10-12 skud i bøssen og så må man vælge de modeller, som sandsynligvis giver hits - siden betales af klik. Hvor grænsen for popularitet går er dog svær, men vi sigter typisk efter øvre middelklasse og op.

For mit vedkommende har jeg TVene stående i privaten og de erstatter mit eget TV i perioden, da jeg ellers ikke kan få nok “kilometer” kørt i dem, og så er det ikke mega spændende at have et Prosonic stående som substitut. Snobbet? Måske. Men med “fremmede TV” stående godt halvdelen af året, så skal hverdagen være sjov. Det er ren hobby for mit vedkommende og dette er en tungtvejende årsag til, at jeg ikke tester på de helt billige modeller.

Vi har enkelte gange forsøgt at få arrangeret et sammenskudsgilde, hvor vi ville tage en bunke TV ind på én gang, men måden TV-udlån foregår på gør det temmelig svært at få det til at gå op. Der er ALTID ændringer i tidsplanerne, da låne-TV roterer mellem anmeldere og det dermed ikke kan garanteres at der er et eksemplar af dem man vil teste. Vi har desværre også oplevet, at blive nægtet låneeksemplarer, hvis de skulle sættes i en 1-on-1 battle med andre.

Visse modeller kan man endvidere slet ikke låne. PR-bureauerne får kun udvalgte modeller ind til udlån, så der er ikke frit valg på alle hylder. Hvis vi skal se på de helt billige, så skal de enten købes (som Rtings gør) eller også skal man vente på, at der måske kommer nogle enkelte hjem sidst på sæsonen (det er bestseller’ne som kommer først). Som svar på et spørgsmål længere oppe, så tester Rtings ikke Philips og Pana, da de ikke sælges i Canada. Vi har samme problem herhjemme med visse mærker, som enten ikke sælges eller ikke har et dansk PR-bureau.

Mange undskyldninger - og jeg siger ikke, at vi aldrig vil teste de lidt billigere modeller. Vi kommer nok bare ikke til at lade dem erstatte de modelserier vi normalvis sigter efter at få anmeldt.
Brugeravatar
Af bendix
#335407
Ønsket om billigere produkter til test er vel også en svær størrelse da prisen for de testede TV ændrer sig markant hen over året.

Så testede man en lancering af mid range Philips i November og skulle gøre op med sig selv om det er en god handel i forhold til et top range på bud eller generel prisnedsættelse.

Så kunne man stå og kigge på en 1000lap i forskel og hvordan skulle testen så måles op.

Jeg tror ikke det vil gavne ret mange læsere, derimod kan det skabe tryghed at vide Flatpanels tester top modellerne. Det kan måske indskrænke markedet for mange og gøre beslutningen lettere.
Af Globulus
#335408
Det er forståeligt, at der ikke testes billige modeller på bekostning af tests af de mest gængse, high-end modeller. Selv om high-end modellerne kun udgør 5-10% af markedet målt i antal (afhængigt af, hvordan man definerer high-end), er det trods alt også her, hvor den mest interessante udvikling sker og hvor det for forbrugeren er dyrest at begå et fejlkøb.

Jeg synes dog alligevel, at fp skulle gøre en indsats for at skaffe og teste et LG A1, da denne model figurerer i alskens tilbudsaviser til hidtil uhørt lave priser for OLED og let kan virke tiltrækkende på det segment, der har fået den opfattelse, at et hvilket som helst OLED TV er bedre end et hvilket som helst LCD TV.
Af lennon
#335412
Globulus_ Helt enig. Det har jo været en tommelfingerregel,at bundniveauet har været ekstremt højt på OLED . Måske A1 netop kan være en discount-fælde for nogle . . ?