Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af orm08
#313330
I forbindelse med test af TV, så jeg gerne at I tilføjede betjening på lige fod med Billedekvalitet, Features og Bruger oplevelse til jeres ellers fantastiske tests.

I min optik er betjening en væsentlig del af TV oplevelsen, og nu hvor billedekvaliteten Af de skærme overgår det signal der distribueres/streames må betjening være væsentlig.

Forslag til tidsmålinger

Standby til program vises (ex: Tryk på 2 på remote til TV2 vises)
Skift af program
Program - Guide - 7 programmer ned - program vises
Standby til Guide
Standby til Netflix (incl login, til oversigt vises)
Standby til DR streaming app
Standby til TV2 Play

I vil nok mene det skal ind under bruger oplevelse, hvilket også er OK, så længe det er til at sammenligne

Da rigtigt mange bruger extern lyd, burde I måske også teste bruger venlighed og hastighed ift HDMI CEC, men kan godt se det er svært.
Kunne teste standby til program vises og lyd er på
Af George1
#313352
Forstår godt hvor du vil hen med forslaget, grundlæggende tror jeg ikke du får lavet noget om, man kan altid diskutere om points gives fair, er det rimeligt der trækkes forholdvis mange point for mgl. opdatering, som betyder noget for nogle, for andre ikke en skid.
Jeg lægger selv lidt til og trækker lidt fra ud fra mine behov.
Flat pannels laver nogle fede test, og man kan jo mixe dem med nogle andre test feks. fra Rthings så er man rimelig godt klædt på.
#313355
Vi har jo tidsmålinger af eksempelvis "standby til responsiv" og tider for at starte diverse apps. De ligger i tabellen med målinger i hver test. Det ligger ikke i kortene, at vi tilføjer flere målinger til den.
Af George1
#313356
Torben Rasmussen skrev: 28. apr 2020, 08:28 Vi har jo tidsmålinger af eksempelvis "standby til responsiv" og tider for at starte diverse apps. De ligger i tabellen med målinger i hver test. Det ligger ikke i kortene, at vi tilføjer flere målinger til den.
Men påvirker vel ikke points som trådstarter efterspurgte?
Af orm08
#313365
Enig i at Flatpanels laver fantastiske tests, men man kan da håbe man kan påvirke

@Torben
Efter at have gransket test grundigere, kan jeg godt se at der er en tab med tidsmålinger under målinger, men der var ingen data fra de 3 sidste test....., men kan se at der er data fra ældre tests.

Så et ønske er at de ikke gemmes under tab og muligheden for at sammenligne med sidste 8 anmeldte, som målinger ovenover ?
#313368
George1 skrev: 28. apr 2020, 08:31 Men påvirker vel ikke points som trådstarter efterspurgte?
Alt påvirker point i et eller andet omfang. Hvis man vil have det på formel, så er det Rtings man skal læse.
#313369
orm08 skrev: 28. apr 2020, 09:46 @Torben
Efter at have gransket test grundigere, kan jeg godt se at der er en tab med tidsmålinger under målinger, men der var ingen data fra de 3 sidste test....., men kan se at der er data fra ældre tests.
Vi har faktisk fjernet det fra de sidste par tests fordi det var vores opfattelse, at det ikke blev brugt. Du havde eksempelvis ikke set det ;) Grunden til, at vi ikke så det som noget specielt brugbart var, at de fleste efterhånden var så langt nede i tidsmålinger, at det ikke ville gøre en forskel. Om Netflix er 5 eller 6 sekunder om at åbne er efterhånden ikke et udpræget problem, er det?
Af orm08
#313372
Netflix tiden er nok ikke

Men for os der Stadig bruger flow tv, er det ikke lige meget om det tager 2 eller 6 sekunder før et program vises, eller hvis det tager 4 sekunder at skifte program

Har set nogen implementationer af program guiden, hvor det tager meget lang tid inden man får et overblik, og kan skifte program
#313373
Det var også nogle af de overvejelser som vi gjorde os dengang vi begyndte at måle på det. Men det er svært at finde nogle konkrete målepunkter, der på god vis illustrerer situationen. Vi endte nok der, hvor vi følte, at læserne ikke så værdien i det. Mange opdagede da heller ikke, at vores målingstabel havde denne information - ikke lige kanalskift dog.

Hvis vi skal samle bolden op igen, så ved jeg ikke helt, hvad tilgangen skulle være. Vi er bestemt ikke uenige i, at forhold som disse betyder noget for brugeroplevelsen af et TV.
#313384
Der et par issues med målingen af visse af dem, idet start af eks. apps og EPG kan afhænge af om app'en caches. Kanalskift er den samme altid, så det går, men alle de steder, hvor TV'et kan holde noget i hukommelsen - det gælder også opstart - der kan man snydes lidt. Og hvad er opstarten så? Er det en koldstart fra strømafbrydelse, eller er det opstart efter x timers standby, x minutters standby...? De fleste TV opfører sig anderledes efter de har været startet første gang efter en koldstart.
#313389
Jo, men det er så heller ikke en gyldig måde at evaluere TV'et på. Mange (måske endda flere end i dit eksempel) supplerer også med en ekstern soundbar eller lydsystem, og så kunne man argumentere for, at lyden heller ikke var vigtig.
Af lennon
#313392
Torben Rasmussen skrev: 28. apr 2020, 16:45 Jo, men det er så heller ikke en gyldig måde at evaluere TV'et på. Mange (måske endda flere end i dit eksempel) supplerer også med en ekstern soundbar eller lydsystem, og så kunne man argumentere for, at lyden heller ikke var vigtig.
Ja, en balancegang . Men som det ofte ytres, så kan man med perifært udstyr optimere alt - pånær billedkvalitet.Med forbehold - nogle løber så pludselig ind i sync problemer, manglende understøttelse af formater osv osv