Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#230523
Som efterspurgt har vi kigget på muligheden for at bruge sociale konti hos f.eks. Facebook til at logge ind i forummet. Det virker nu.

Når I ikke er logget ind og kigger i menuen til højre, kan I nu logge ind med:
- Facebook
- twitter
- Google

Det virker således
Har du allerede en bruger i forummet, så flettes social profil med forumprofil (du skal have samme email-adresse stående i hhv. forum og socialt medie).

Har du ikke er bruger i forummet, oprettes automatisk ny bruger og du får samme brugernavn, som du bruger på din sociale konto (altså typisk dit fornavn og efternavn).

Beta-test - input
Jeg har selv testet det med mine konti og det virker efter hensigten. Jeg vil gerne have jeres input.

Særligt på følgende:
- Skal der andre sociale netværk med? Der er mulighed for bl.a. twitter og Disqus (vores kommentarsystem i nyheder). Udfordringen med disse er, at man ikke kan flette konto med forumbruger, da twitter og Disqus ikke giver os lov til at se jeres email (det gør Facebook og Google).
- Hvordan bruger I sociale konti til login andre steder? Input modtages gerne.

Det vil naturligvis stadig være muligt at lave en almindelig forumprofil, der ikke flettes til sociale konti på nogen måde.
#237143
Jeg kan se, at en del nye brugere har tilmeldt sig forummet vha. social media login siden april. Velkommen til jer :)

Vi har nu taget funktionen ud af beta og den kan fra i dag også bruges fra en mobil/tablet, hvor den kan findes øverst i forummet under "Log ind med social media"-fanen. Fanen er kun synlig, hvis man ikke allerede er logget ind, så dem af jer der allerede har en forumbruger (og er logget ind) forstyrres ikke af den ekstra lille menu.

PS: Hvis I foretrækker at bruge en app til at skrive/læse i forummet, så har vi også Tapatalk-integration: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1381234281
#313305
Denne funktion til at logge ind med sociale medier har været sat ud af spillet i nogle måneder pga. tekniske problemer. Det beklager vi. Den er nu tilbage og foruden Facebook, Google og twitter så er det nu også muligt at logge ind med Disqus (det system som også bruges ovre i kommentarfeltet under nyheder/artikler).