Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martinjt
#183247
Rasmus Larsen skrev:Så skulle den knap også være på siden med ulæste indlæg. Samme sted. 8)

Giv den en prøvetur og se om det spiller (jeg har ikke så mange ulæste beskeder lige nu, så jeg kunne kun teste med 1 ulæst besked, men det gik fint igennem).
Jeg kan umiddelbart ikke få 'marker som læst' funktionen til at virke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183253
Martinjt skrev:
Rasmus Larsen skrev:Så skulle den knap også være på siden med ulæste indlæg. Samme sted. 8)

Giv den en prøvetur og se om det spiller (jeg har ikke så mange ulæste beskeder lige nu, så jeg kunne kun teste med 1 ulæst besked, men det gik fint igennem).
Jeg kan umiddelbart ikke få 'marker som læst' funktionen til at virke?
Jeg kan godt se, at der stadig er lidt bøvl med den på siden med ulæste beskeder. Jeg skal nok lige følge op på det. Problemet er, at knappen er relativ i forhold til de forskellige sider, så jeg skal have snydt den til at tro, at den er placeret et andet sted end på søgesiden (som bruges til de ulæste beskeder).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183254
klinge skrev:RSS feed kom frisk tilbage... vi savner dig (B
Jeg sad faktisk og kiggede på dette i går aftes. Jeg glemte bare at få skrevet et overblik ind i tråden her. Beklager.

Men feeds kører nu. :) Der er tale om Atom XML feeds, som brude kunne læses af stort set alle RSS-læsere. Følgende feeds kan bruges lige nu:

Alle nye indlæg i alle tråde:
http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php

Overblik over forumkategorierne (hver kategori lyser op, når der er lagt et nyt indlæg inde under den):
http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php?mode=forums

Overblik over nye forumtråde (men ikke indlæg)
http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php?mode=topics

Overblik over nye emner i specifik forumsektion (udskift {S_FORUM_UD} med f.eks. 2 for kategorien Tv-skærme):
http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php?f={S_FORUM_ID}

Nye indlæg i en specifik tråd (udskift {S_FORUM_UD} med f.eks. 3 for kategorien og {S_TOPIC_ID} med f.eks. 28452 for at få et feed for denne forumtråd):
http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php ... S_TOPIC_ID}

Umiddelbart er den første nok den som de fleste vil få mest gavn af da den opdateres hver gang, der lægges et nyt emne i samtlige underfora. Lige nu er der en smule knas med nogle overskrifter lige når man indlæser feedet, men jeg tror de forsvinder efterhånden som feedet opdateres. Jeg har indlæst feedet i min egen læser nu, så jeg skal nok følge med.

Meld gerne tilbage om det virker efter hensigten :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183255
Mht. feeds så skal jeg nok placere dem, så de er mere synlige et sted på forummet. Jeg tror f.eks. jeg tilføjer en knap, så man kan få et feed for den forumtråd man kigger på.

Har man en browser, som automatisk opfanger, at der findes feeds på en hjemmeside, så brude den også vise mulighederne for de forskellige feeds, når man er herinde i forummet (men ikke på forsiden af FlatpanelsDK, hvor kun feeds for artikler og anmeldelser vises).
Af klinge
#183261
Det gamle RSS feed havde et noget pænere layout. Men det kan nok gå.

Se vedhæftede billede taget fra iGoogle (som jeg pt. bruger som RSS reader, men den lider vist snart samme skæbne som Google Reader... RIP)

Det øverste er det nye feed. Som man kan se så mangler subject på de øverste replies. Desuden bruges der forholdsvist meget plads på forum navnet.

-Morten


PS! og irriterende at der stadig er grænser for vedhæftninger:

"Billedet skal være mindst 0 pixels bredt, 0 pixels højt og højst 525 pixels bredt og 550 pixels højt. Det indsendte billede er 330 pixels bredt og 587 pixels højt."

Hermed løst med Google docs... det var nemmere end at resize.

https://docs.google.com/file/d/0B8LTFq3 ... sp=sharing
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183265
klinge skrev:Det gamle RSS feed havde et noget pænere layout. Men det kan nok gå.

Se vedhæftede billede taget fra iGoogle (som jeg pt. bruger som RSS reader, men den lider vist snart samme skæbne som Google Reader... RIP)

Det øverste er det nye feed. Som man kan se så mangler subject på de øverste replies. Desuden bruges der forholdsvist meget plads på forum navnet.
Det er noget jeg har noteret. Jeg prøvede at ændre på layout'et, men jeg har stadig ikke helt forstået PHP-koden, som ligger bag scriptet, så jeg skal have sat mig ned koncentreret med det. Det er planen, at titlen skal komme først, dernæst kategorien. Og så skal titlen ikke indeholde "Re", som tilsyneladende giver problemer. Jeg tror det har noget at gøre med quote-funktionen.
PS! og irriterende at der stadig er grænser for vedhæftninger:

"Billedet skal være mindst 0 pixels bredt, 0 pixels højt og højst 525 pixels bredt og 550 pixels højt. Det indsendte billede er 330 pixels bredt og 587 pixels højt."
Den er også stadig på to-do-listen. Jeg vil gerne have forummet til at fungere på den måde, at det enten automatisk re-sizer og linker til det fulde billede, eller alternativt gør store billeder til et link. Hvis billederne bliver for store, så bryder de desværre formateringen her i forummet.
Brugeravatar
Af edinger
#183307
Det undrer mig egentlig, at andre ikke allerede har nævnt det (?)

Jeg synes i hvert fald, at det er temmelig irriterende, at man nu pr. default bliver spammet med emails, hver gang der bliver føjet nye indlæg til en tråd, hvori man tidligere har ytret sig. Medmindre man aktivt fravælger denne "service" – hver gang.

Det er ikke særlig hensigtsmæssigt.

Yderligere ser I ud til at have fjernet muligheden for at vælge skriftstørrelse i sine indlæg. Dette er i særdeleshed et tilbageskridt for de af os, som undertiden ynder at lave artikellignende indlæg.

Så dét er en beslutning, I gerne lige må overveje én gang til.
Af klinge
#183315
Jeg synes det er dejligt og naturligt at få mails på tråde man selv skriver i. Så det er der delte meninger om.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183343
edinger skrev:Det undrer mig egentlig, at andre ikke allerede har nævnt det (?)

Jeg synes i hvert fald, at det er temmelig irriterende, at man nu pr. default bliver spammet med emails, hver gang der bliver føjet nye indlæg til en tråd, hvori man tidligere har ytret sig. Medmindre man aktivt fravælger denne "service" – hver gang.

Det er ikke særlig hensigtsmæssigt.
Det er vores erfaring, at mange brugere hurtigt glemmer hvilke tråde de deltager I og derfor aldrig kommer tilbage. Ikke fordi de ikke vil, men simpelthen bare fordi de glemmer det. Samtidig giver de små mails et bedre flow og mere aktivitet i de enkelte tråde.

Bemærk dog, at der kun sendes en mail ud ved første svar. Deltager man således i en tråd, hvor der er kommet 5 svar siden man besøgte den sidst, så får man kun én mail.

Jeg skal prøve at se om jeg kan lave en indstilling under profilindstillingerne, så man kan slå det fra per default for sin egen bruger i stedet for at skulle slå det fra på indlæg løbende.
edinger skrev:Yderligere ser I ud til at have fjernet muligheden for at vælge skriftstørrelse i sine indlæg. Dette er i særdeleshed et tilbageskridt for de af os, som undertiden ynder at lave artikellignende indlæg.

Så dét er en beslutning, I gerne lige må overveje én gang til.
Det er jeg enig i. Det får jeg med igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183347
Er det ikke den indstilling der hedder "Giv mig besked ved besvarelse", som du kan slå fra under "Skriveindstillinger" i "Min Profil"?

Edit: Nix. Det var det ikke... eller også virker den ikke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183348
Torben Rasmussen skrev:Er det ikke den indstilling der hedder "Giv mig besked ved besvarelse", som du kan slå fra under "Skriveindstillinger" i "Min Profil"?

Edit: Nix. Det var det ikke... eller også virker den ikke.
Den virker ikke - men det burde den. Hvorfor ved jeg ikke helt. Lige nu ser det ud til at der er afkrydset i feltet "Giv mig besked ved besvarelse", når man skriver indlæg og opretter nye emner uanset hvad indstillingen i profilen står på.
Af PeterD
#183369
Tak for hurtigt svar Rasmus. Copierer indlægget over i den rigtige tråd..

Trala-la-la-lej, Bum-bum...klippe klistre...SÅDAN :)

Ja, er dog ung endnu, men hele den nuværende tynde skrifttype virker "billig" som et tilbageskridt fra den "gamle side"..

og som sagt. Hvorfor få en besked om at man er logget ind for at skulle klikke for at komme tilbage...Det bør kunne gøres hutigere..

Savner den gamle måde at logge ind på. Hurtigt. Nemt..og det kunne være dejligt, hvis den kan "huske" ens kode. Hvis man går fra Forum til Flatpanels.dk eller en anden side og så tilbage til forumet...

Og større skrift (som den Go'e gamle..). Det her virker for "gnidret" og uoverskueligt....Vi bliver alle ældre :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183372
PeterD skrev:Savner den gamle måde at logge ind på. Hurtigt. Nemt..og det kunne være dejligt, hvis den kan "huske" ens kode. Hvis man går fra Forum til Flatpanels.dk eller en anden side og så tilbage til forumet...
Netop dette burde være fikset. Husker du at sætte kryds i "Log mig automatisk ind ved hvert besøg" når du logger ind?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8